• Anonym (Anna)

Måste jag betala besöket?

De ringde och upplyste mig att jag inte kommit på min tid och att jag kommer debiteras för det. Jag sa att jag avbokat via mail för flera dagar sen, men de påstår att de inte fått det.
    Vad händer nu? Har verkligen inte råd att lägga de summorna på det och jag avbokade ju faktiskt.

• Svar på tråden Måste jag betala besöket?
  • EpicF

Ts: Du vet väl om de har öppet på helgen? Har de inte öppet så kollas inte mailen i helgen. Burkar du själv kolla din jobbbmail på helg när du är ledig? 

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-05-09 19:27:02 följande:

Ts: Du vet väl om de har öppet på helgen? Har de inte öppet så kollas inte mailen i helgen. Burkar du själv kolla din jobbbmail på helg när du är ledig? 

Ja det gör jag. Som egen företagare ligger det i mitt intresse att veta om någon hör av sig.

• Anonym (min tolkning)

Du borde ta ditt ansvar och betala, TS, men tekniskt sett kan du nog slippa undan om du har samvete till det.

• Anonym (Anna)
    Anonym (min tolkning) skrev 2022-05-09 19:35:56 följande:

Du borde ta ditt ansvar och betala, TS, men tekniskt sett kan du nog slippa undan om du har samvete till det.

Jag tog mitt ansvar och avbokade. Det är inte mitt fel att de inte varit tydliga. En gång per dag borde någon checka mailen åtminstone för att undvika sånt här.

• MrsPJ
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-09 18:11:44 följande:

Ja, men hon höll fast vid att jag ska betala eftersom de kunde ha tagit in någon annan den tiden om de vetat i tid etc. Jag avbokade på fredagskvällen, tiden var idag. Ja de kanske inte hunnit se, men det är knappast mitt fel att de inte kontrollerar mailen oftare.

Okej då är det bara att betala för du har inte bokat av i tid. 
  • EpicF

Ts: Ok. Och du kan inte förstå skillnaden mellan en egenföretagare som i praktiken aldrig är ledig och ett företag som har stängt på helgen? 

• EpicF

Ts: Troligen så kollar den mallen mer än en gång per dag när de har öppet, dvs vardagarna. 

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-05-09 20:01:41 följande:

Ts: Troligen så kollar den mallen mer än en gång per dag när de har öppet, dvs vardagarna. 

Ägaren är ju också egenföretagare, så borde ligga i hennes intresse också.

• EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-09 20:29:14 följande:

Ägaren är ju också egenföretagare, så borde ligga i hennes intresse också.

Inte nödvändigtvis  långt ifrån alla privata företag är egentligenföretagare. 
  • Anonym (24 h)

Står det  24 h så är det det som gäller..oavsett om det är helg eller inte… annars skulle man ju aldrig kunna boka in en tid på en måndag ! 

Du kan bli sjuk på helgen och därmed inte kunna ta dig till din tid på måndagen … Företaget ska kolla sin mail/ telefonsvarare det första de gör på måndag morgon ..o har de fått ett återbud inom de senaste 24 h eller mer så får de slänga sig på telefonen o försöka ringa in någon annan på den tiden .
    ( jag har fått både tandläkare tider o klipp tider på det viset ) 
    Får man inte in någon så,får man acceptera att det är så att ha företag…alla tider blir kanske inte ens bokade varje dag 

Svar på tråden Måste jag betala besöket?