• Anonym (Anna)

Måste jag betala besöket?

De ringde och upplyste mig att jag inte kommit på min tid och att jag kommer debiteras för det. Jag sa att jag avbokat via mail för flera dagar sen, men de påstår att de inte fått det.
    Vad händer nu? Har verkligen inte råd att lägga de summorna på det och jag avbokade ju faktiskt.

• Svar på tråden Måste jag betala besöket?
  • EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-09 18:36:09 följande:

Står ingenting om att det måste avbokas när det är öppet, vardagar etc, bara 24 timmar innan.

24timmar innebär att det är vardagar. Förstår du inte det? Företag som har stängt under helgen varken svarar eller ser på mailen på helgen när de är lediga. Så ja, du får vacker betala. 
  • Anonym (FYI)

24 timmar betyder 24 timmar och INTE bara vardagar. Det är sen gammalt.

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-05-09 18:41:56 följande:
    24timmar innebär att det är vardagar. Förstår du inte det? Företag som har stängt under helgen varken svarar eller ser på mailen på helgen när de är lediga. Så ja, du får vacker betala. 

Jag följde det som stod, ska de kräva annat får de vara tydligare. Hur ska man kunna veta långt innan alla gånger?

• Anonym (H)
    EpicF skrev 2022-05-09 18:41:56 följande:
    Trevlig ton där!

TS: Jag tycker att du ska förklara hur du tolkat deras avbokningsregler, det är inte alls helt tydligt att helgdagar inte räknas.
  • EpicF
    Anonym (H) skrev 2022-05-09 18:47:32 följande:
    Trevlig ton där!

TS: Jag tycker att du ska förklara hur du tolkat deras avbokningsregler, det är inte alls helt tydligt att helgdagar inte räknas.
    På ett företag som inte har öppet på helgen är det normalt att mam tolkar det som att det gäller vardagar. Men ja, de borde säkert varit tydliga. 
  • Anonym (24hinnan)

Har svårt att se att de skulle få igenom det rättsligt om de enbart står 24h innan vilket det ofta gör.
    Ett avtal ska inte ha sådana  saker underförstått utan de får vara tydliga eftersom de oftast tolkas till konsumentens fördel. Jag hade skickat print screen på  mitt Mail där man tydligt ser datum och lämnat det där. 

Dessutom skickade du ju fredag kväll och inte söndagen (24h) innan.

• Anonym (Nn)

Man får ju tänka lite själv. Anledningen till 24 h är ju att de ska kunna boka in någon annan. Om du avbokar efter stängning fredag och har tid på måndag är det för sent. De ser inte avbokningen förrän ett par timmar innan. När hade du tid på dagen? 

• Anonym (Alice)

De får ju inte veta det 24h innan om du mailar efter stängning på fredagen och de inte har öppet på helgen. Är ju relativt enkelt koncept att förstå. Du kan ju alltid testa att skicka en print screen för att visa ATT du mailade, men i mina ögon avbokade du för sent. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Alice) skrev 2022-05-09 19:19:52 följande:

De får ju inte veta det 24h innan om du mailar efter stängning på fredagen och de inte har öppet på helgen. Är ju relativt enkelt koncept att förstå. Du kan ju alltid testa att skicka en print screen för att visa ATT du mailade, men i mina ögon avbokade du för sent. 

Jag kan inte veta om de kollar mailen på helgerna.

• Anonym (Anna)

Tiden var vid 13.

Svar på tråden Måste jag betala besöket?