• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    Myten7891 skrev 2023-01-29 01:15:09 följande:

Tack så mycket 

Tack så mycket.. hur gör ni för att sova? Just idag har jag drukit ngr glas vin så snart kan jag nog sova. men normalt behöver jag en timma i sängen innan jag somnar.. med en snarkande person som man bor med blir det då nästan omöjligt. är fruktansvärt ljudkänslig vid just insomningtillfället. stör ngt mej dom sekunderna man börjar känna att fötterna försvinner är det kört och behöver en timma till fler som känner igen sej?
    Egentligen är jag fel person att fråga om råd, för jag har grava sömnsvårigheter. Jag är alltid vaken halva nätterna och här i tråden brukar vi skoja om att vi ska rekrytera John Blund för att få ordning på vår sömn. Alla har problem på ett eller annat sätt. Men just nu har jag slutat med koffein och hoppas att det ska hjälpa. Så det är ett tips! Om du sover med någon som snarkar, så finns det bra öronproppar i silikon som stänger ute mer ljud än de gamla vanliga öronpropparna. Jag har också haft en snarkande partner, så jag vet hur jobbigt det kan vara. Håller tummarna för att du hittar något som fungerar! Nu ska jag borsta tänderna och bädda ner mig i sängen, i hopp om att somna om sju timmar eller så 😉
  • Tom Sawyer

Jag brukade vakna mitt i natten och kunde inte somna om. Sjukt jobbigt.
    Propavan hjälpte mig med det. Det är en ganska "snäll" medicin till skillnad mot insomningsvarianter som ex Imovane. Benzo är vanebildande och bör undvikas.

Angels on your pillow
  • Eurydike
    Tom Sawyer skrev 2023-01-29 02:14:17 följande:

Jag brukade vakna mitt i natten och kunde inte somna om. Sjukt jobbigt.
    Propavan hjälpte mig med det. Det är en ganska "snäll" medicin till skillnad mot insomningsvarianter som ex Imovane. Benzo är vanebildande och bör undvikas.

Få se nu om det inte finns en kaka kvar i burken? Jovisst! Här får du en kaka 🍪 Vi brukar bjuda på småkakan Drömmar när någon ny skriver i tråden 🧶 Tror det är FredrikLiksom eller Ingenpsykolog som bakar nya och fyller på burken, men är inte riktigt säker. Det låter jobbigt att vakna upp mitt i natt och tack för tipset med Propavan! Jag har blivit tipsad om den medicinen förut och vad skönt att den inte är vanebildande.
  • FredrikLiksom

Hello everybody allihopa! 

Jag ska göra mitt bästa för att fylla på burken Eurydike men undrar Vart Ingenpsykolog tagit vägen? kanske redan jobbar på kakburken? Det var länge sen jag såg ett inlägg tror jag?

• Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2023-01-29 22:01:46 följande:

Hello everybody allihopa! 

Jag ska göra mitt bästa för att fylla på burken Eurydike men undrar Vart Ingenpsykolog tagit vägen? kanske redan jobbar på kakburken? Det var länge sen jag såg ett inlägg tror jag?

Perfekt! Det behövs någon som bakar, för jag har delat ut så många kakor på sista tiden 🍪🤩🙌 Hon har flyttat in i mobilen tillsammans med mig. Vi smsar istället, men jag är säker på att hon kikar in här igen så småningom 😊
  • Stooler

Gissar att det är drömmar som bakas? För moralkakor, skådebröd och andra bullar vill vi inte se på! Glad

• Aniiee

Dobi-dobi-dobi-dooooo!

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Grumm)

Jaha, får väl önska en god natt till tråden, får se om jag vaknar mitt i natten och sen inte kan somna om igen. Hade problem med det några nätter i veckan som gått.

God sömn ~sweet dreams~

• Eurydike
    Stooler skrev 2023-01-29 23:01:20 följande:

Gissar att det är drömmar som bakas? För moralkakor, skådebröd och andra bullar vill vi inte se på! Glad

Rätt gissat! Kakburken måste ju fyllas på ibland och då passar Drömmar alldeles utmärkt 😊 Moralkakorna och skådebröden delar jag ut i andra trådar 🍪
  • Eurydike
    Anonym (Grumm) skrev 2023-01-30 00:05:07 följande:

Jaha, får väl önska en god natt till tråden, får se om jag vaknar mitt i natten och sen inte kan somna om igen. Hade problem med det några nätter i veckan som gått.

God sömn ~sweet dreams~

God morgon! Hoppas det gick bra med sömnen 😴 Det problemet har jag aldrig haft, men förstår att det måste vara jobbigt. Själv är jag inne i en period av mardrömmar. Det är otroligt vilken fantasi jag har när det gäller att komma på otäcka saker 👽🤡😱
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!