• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-01-24 21:27:19 följande:
    Förstår att du kunde ta fel utan att märka det, för vissa sorter smakar nästan precis som när det är koffein i. Inte för att jag har testat mer än två, men i alla fall. Men jag blir tack och lov inte speedad så jag klättrar på väggarna av koffeinfritt kaffe 🤪
    Det är en fördel, om du gillar drycker med smak finns det förstås avkok av olika blad så som örtteer och dylikt. Brännässlornas blad kan man göra avkok på dessutom, kostar inget att plocka heller.
  • EmilijaPetrosiunaite
    FredrikLiksom skrev 2023-01-24 21:37:58 följande:

Kortisol-overload på mig sista tiden. Jag vet hur jag får bukt med det men jag orkar inte genomföra det. 

Jag använder ju den här tråden för att tänka högt och ni behöver inte kommentera. Det hjälper att bara skriva ner det offentligt liksom. Pröva ni med!

Är du stressad månntro? Men ibland är det bra med svar, det är lite som att sända reflexer eller ficklampsljus till varandra. Man sänder och väntar på svar. Kommer inget svar slutar man själv att sända så småningom, oftast åtminstone.
  • Anonym (Grumm)

God natt tråden och sov så gott allihopa

• Eurydike
    Anonym (Grumm) skrev 2023-01-25 00:28:20 följande:

God natt tråden och sov så gott allihopa

God natt och sov så gott du med! 😴🌙✨
  • FredrikLiksom
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-24 23:13:06 följande:
    Är du stressad månntro? Men ibland är det bra med svar, det är lite som att sända reflexer eller ficklampsljus till varandra. Man sänder och väntar på svar. Kommer inget svar slutar man själv att sända så småningom, oftast åtminstone.
    Ja det är stress, men inte riktigt heller för den hade inte varit ett problem om jag bara skötte kosten etc.

Men ibland hamnar jag i onda cirklar och då brukar det ta tid att bygga upp vilja och ork för att ordna det.
  • Anonym (Grumm)
    Eurydike skrev 2023-01-25 00:37:25 följande:
    God natt och sov så gott du med! 😴🌙✨
    Tack, några timmars sömn blev det Solig

Nu passar jag på att säga godmorgon!

Ha en bra dag
  • Eurydike
    Anonym (Grumm) skrev 2023-01-25 07:15:36 följande:
    Tack, några timmars sömn blev det Solig

Nu passar jag på att säga godmorgon!

Ha en bra dag
    Skönt att höra! 😊 Själv sov jag sju timmar, vilket är ovanligt mycket för att vara jag. Jag drömde inte ens en mardröm.

Då får du en puck tillbaka med god kväll! 🏒

Ha det fint!
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2023-01-24 21:37:58 följande:

Kortisol-overload på mig sista tiden. Jag vet hur jag får bukt med det men jag orkar inte genomföra det. 

Jag använder ju den här tråden för att tänka högt och ni behöver inte kommentera. Det hjälper att bara skriva ner det offentligt liksom. Pröva ni med!

Det är intressant att fundera över vad man använder tråden till. En tråd kan ha många användningsområden. Förutom att sy med den, så kan den vara ett fiktivt rum att befinna sig i. Den här tråden använder jag inte för att tänka högt i, även om jag gör det många gånger, utan för att få lite trevligt sällskap på arbetsdagen och natten. Att driva egna företag är ganska ensamt. Det är en av nackdelarna. Dessutom tränar jag på att vara ensam just nu, vilket jag inte är van vid. Då passar det utmärkt att komma in här i fika/mysrummet och prata några ord under dagen, för att sedan glida över i mer eller mindre filosofiska funderingar när natten smyger sig på 🤔🌙
  • Anonym (Fredrik Liksom)
    Eurydike skrev 2023-01-25 19:59:09 följande:
    Det är intressant att fundera över vad man använder tråden till. En tråd kan ha många användningsområden. Förutom att sy med den, så kan den vara ett fiktivt rum att befinna sig i. Den här tråden använder jag inte för att tänka högt i, även om jag gör det många gånger, utan för att få lite trevligt sällskap på arbetsdagen och natten. Att driva egna företag är ganska ensamt. Det är en av nackdelarna. Dessutom tränar jag på att vara ensam just nu, vilket jag inte är van vid. Då passar det utmärkt att komma in här i fika/mysrummet och prata några ord under dagen, för att sedan glida över i mer eller mindre filosofiska funderingar när natten smyger sig på 🤔🌙

Ja förutom mina höga tankar och blogginlägg så servar tråden mig på samma sätt som dig. Det är nog den trevligaste tråd jag varit med om. 

Vi måste vara rädda om den 😃

• FredrikLiksom

En ny dag nalkas!

Jag är tacksam för att jag sov ganska bra i natt. 

För att jag inte hade huvudvärk när jag vaknade. 

För att jag har råd med min elräkning.

För att mina barn verkar bli ansvarsfulla människor.

Idag ska jag fokusera på att vara trevlig mot alla de främlingar jag kommer möta i deras yrkesutövning, och alla andra med så klart 😀.

Jag ska försöka att inte bli arg när jag tar mig fram i trafiken. 

Ha en bra dag nu, du som läser detta. Och klä dig varmt så känns det inte så motigt att gå ut.

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!