Här samlas alla nattugglor!
Annars har jag i rask följd ätit 4 Storstrut senaste veckorna. Den ska sluta tillverkas så mitt Hemköp säljer de för 10 kr styck. Jag hade inte ätit en sen jag var barn. God men mycket tjockare choklad överdrag än jag minns.
Barndomsminne i ämnet: varje gång jag var uppe på Huddinge sjukhus när jag var liten fick jag köpa glass i glassautomaten. Jag köpe efter eight-glass 9 gånger av 10. Sen gick vi hem till mormor 15 minuter bort och hon hade, alltid Sia Persika i frysen.
Årets glassar ska jag testa i veckan, så många jag hittar. Jag ska även haffa hemglassbilen om jag lyckas.
Va?! Ska Storstrut sluta tillverkas? Då får jag också se till att äta en och se det som ett farväl efter lång och trogen tjänst. Tio kronor styck var väldigt billigt!
Angående barndomsminnet så känner jag inte till den glassen, men som barn fastnar man gärna för saker. Ungefär som nu alltså 😅 Här kommer ett till barndomsminne i ämnet. Jag var otroligt sjösjuk på färjan över till Danmark. Så sjösjuk att jag i princip ville ligga ner på golvet för att världen skulle sluta snurra. Sedan åt jag en Twister (eller Spirello som den hette på den tiden) och då upphörde sjösjukan tillfälligt, men när glassen var slut blev jag sjösjuk igen. Jag vet inte hur det skulle förklaras rent vetenskapligt, men antagligen blev jag så uppslukad av glassen att den distraherade det rubbade balanssinnet (som sjösjuka väl beror på?) 🤔
Ja, man får försöka testa några nya. Jag ska nog prova Daimstrut med mintsmak 🍦