manf97 skrev 2023-06-10 15:28:25 följande:
Känner som du! Och det är just det som är det trevliga att det heller inte finns en röd tråd riktigt , utan man kommer hit , hittar ett för en passande inlägg och svarar på det! Superbra idé!
vet dock inte så mycket om den reserapporten men för googla på den under morgondagen 😉
Men alla former av resor och äventyr är toppen! Under min tid i sverige hann jag vara både sjöscout som barn och mc-vagabond som vuxen där jag gav mig ut på 550 mil långa äventyr på min Kawasaki Z500 från 1981 , så just äventyr har haft stor plats i livet!
Sedan flytta utomlands tycker jag absolut du skall testa när du får chansen! För skulle det nu vara så att du känner att du inte trivs dit du flyttar så återstår massa andra länder! Och även Sverige såklart. Sedan är det verkligen inte fråga om något slöseri med tid , för att blir du vi säger över 90 år ( vilket jag hoppas du blir ) så är tex ett år inte alls länge , sett till erfarenheten du får av det!
Sen själv bor jag i Nya Zeeland sedan i januari , det är mitt andra hemland och jag bodde här ett tag som liten i farmor och farfars gamla hus, och nu dök det upp ett tillfälle där jag och pappa kunde flytta in där igen så då blev det helt enkelt så! Tyvärr lever ingen av mina farföräldrar men det känns speciellt att bo här, och jag har hört mycket gott om dem!
Det jag undrar nyfiket är vilket land du funderar på att flytta till ☺️
Kul att du känner så! 😊
Den reserapporten har nog hamnat ganska långt bak i tråden nu, men den handlade om Stoolers resa i Afrika!
Vad innebär det att vara sjöscout? Mc-vagabond skulle jag vilja testa att vara, men tyvärr har jag inget mc-körkort. Var stannade du till på det långa äventyret på din Kawasaki? Jag har faktiskt aldrig suttit på en motorcykel, trots att min pappa har en.
Själv var jag luffare som barn! Eller, jag gav mig ut till fots eller cykel och levde i princip ett liv som luffare under mina semestrar. Allt var väldigt enkelt. Jag bodde i tält och åt lite då och då. Ibland satt jag i ett dike och åt potatissallad direkt ur burken. Det var tider det 😝
Wow! Vad häftigt att bo i Nya Zeeland! Vilken möjlighet att kunna bo där 🤩 Jag förstår att ni tog chansen! Är det väldigt varmt där just nu?
Jag har nog mest funderat på Frankrike, men skulle kunna tänka mig att bo i ett ännu varmare land också 🌞