Hur kommer man över en annan man?
Hej! Jag undrar om det finns någon annan därute med samma erfarenhet som jag och som vill dela sin historia, för jag är så ledsen och jag vill gärna höra att det kan ordna sig på ett eller annat sätt.
Jag är lyckligt gift med man och barn, och är det väl fortfarande, förutom att jag blev handlöst förälskad i en man på mitt jobb (också han gift med familj) för två år sen. Vi jobbade nära tillsammans och jag blev så kär som jag aldrig varit förut. Förmodligen var det för att min man och jag hade kommunikationsproblem då, men också för att jag just hade förlorat en nära anhörig och var väl i livskris.
Numera jobbar jag och den andre mannen inte längre tillsammans, men vi har setts privat, bara vi två, varit ute och ätit middag och druckit drinkar flera gånger under det senaste året. Inget fysiskt har hänt förutom någon liten förstulen smekning då och då, men däremot pratar vi om allt möjligt och har verkligen kommit nära varandra som vänner.
Vi har aldrig pratat om att jag har oerhört starka känslor för honom och jag vet egentligen inte vad han känner för mig.
Jag har hela tiden känt att jag inte vill splittra någon familj och därför har jag inte agerat på mina känslor. Problemet är att jag plågas så. Jag längtar efter honom som en vansinnig när vi inte ses, vilket vi inte kan göra så ofta pga jobb och barn. Jag försöker att låtsas som ingentimg men jag förgås!
Jag vet inte vad jag ska göra. Är det någon som kan ge ett råd eller varit med om samma sak och där det löste sig till slut? Kram!