Inlägg från: Anonym (Haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha)

Hur kommer man över en annan man?

Anonym (tyvärr) skrev 2022-10-31 10:48:41 följande:
     Jag menar om jag känner för att köra i 180 på en slingrig 70 väg med familjen i baksätet varför inte skita i riskerna och bara göra det? Den stunden kommer ju kanske aldrig tillbaka?
    Den här liknelsen är ju helt urbota korkad. Du jämför alltså risken att mörda hela din familj med riskerna att sneknulla den här mannen?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (tyvärr) skrev 2022-10-31 11:06:12 följande:
    Jag vet inte om du fick lära dig det i skolan eller om du gick i skola öht men du förstår liknelser är sällan exakt likadana, det är därför det kallas LIKnelser och inte en exakt kopia.

Så ja att riskera en skilsmässa och riskera att ta död på sin familj är inte samma sak, men det är det ju inte heller meningen att de ska vara i en LIKnelse. Poängen med LIKnelsen är att belysa att i båda fallen tar man onödiga risker med sin familj.
    Det låter som du inte gått i skolan överhuvudtaget.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (tyvärr) skrev 2022-10-31 11:22:43 följande:
    Säger personen som inte fattar vad en liknelse är
    Det blir nog tyvärr IG för dig den här gången också Solig. Men du slipper kvarsittning.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (tyvärr) skrev 2022-10-31 11:59:03 följande:
    *facepalm
    Jag förstår det är jobbigt när du aldrig har några argument utan måste hemfalla till din vanliga avslutning Tungan ute. Men det blir lite förutsägbart och tråkigt, faktiskt.

Förnya dig.
  • Anonym (Haha)
    Tom Araya skrev 2022-12-12 02:49:00 följande:
    Det som Anonym (tyvärr) säger stämmer till 100%. Du har fel.
    Men så underbart att ni funnit varandra. Kan bara gratulera.
Svar på tråden Hur kommer man över en annan man?