Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Hur kommer man över en annan man?

Anonym (Jag med) skrev 2022-04-08 21:17:47 följande:
     Allså Ja tror inte de är ett val ens tror inte han vill leva med mig. Men de har ändå blivit så att jag berättade för min man hur ja kände för den andra. Han reagerade knappt bara sa jaha   sen har vi haft dåligt efter de bla inget samliv längre  . Vi kommer säkert gå isär oavsett om den andre vill ha mig eller ej.  Vill den andra kilen inte leva med mig så ska ja väl knappast tvinga honom. Han väljer ju själv. Han har sin tjej och deras  hus  varför skulle han vilja va me mig o lämna det? Jag vet att han planerar barn med henne , jag tror inte han lämnar henne. Dock är jag lite förvirrad varför han vill ha den kontakten med mig. Vi skriver var dag de gör ja inte med någon av mina tjejkompisar.  
    För att det är spännande i vardagen. Han gillar dig och gillar att du är intresserad av honom. Men det är skillnad på lite glitter och att bryta upp och leva med någon.

Jag tycker du ska avsluta ert umgänge helt. Var ärlig (vad har du att förlora?) och säg till honom att du börjar känna saker utöver vänskap och att ni behöver bryta den här vänskapen pga av det. Då får han gör sett aktivt val- ha kvar dig- fast då kräver det relation eller bryta och inte äventyra den relation han är i.

Sen är det inte konstigt att du känner som du gör när din man verkar ha så svårt att prata om känslor och ens diskutera det som hänt. Ni må ha ett bra äktenskap men utan kommunikation och en psykologisk närhet så blir man rätt ensam i sitt förhållande.
Svar på tråden Hur kommer man över en annan man?