Anonym (Hm) skrev 2022-03-27 21:21:49 följande:
Ville uppdatera!
Brevet från Nordea kom onsdag kväll och dom ville ha svar på sina frågor innan kl 15 på fredagen. Vilket var helt omöjligt att inkomma med.
Det är två swish-transaktioner dom ifrågasätter. En på runt 2500kr och en swishbetalning som var lite högre. Nordea har stängt alla konton och han är nu utkastad från banken. Hans lön studsade direkt tillbaka till lönekontoret och han hade förvarnat om nytt konto så lönen kom in som den skulle. Han har även ändrat konto på skatteåterbäringen.
Är det ngn vits att svara på Nordeas brev när tiden löpt ut? han är redan utestängd och skadan är redan gjord. Men vad händer med pengarna han hade på kontot som stängde? Inte mkt pengar men var runt 2k.
Tack till alla som svarat!
Hej
Jag skulle nog svara
om inte banken godtar det så gör de inte det men då har ni försökt iallafall. Svarar ni imorgon har det ju bara gått en dag.
Om ni har möjlighet att gå till ett bankkontor så kan ni ju lämna in svaren där.
I de fall som jag känner till, där kontona blivit avslutade har pengarna på kontot skickats på utbetalningsavi.
Om det kommer ske i detta fall kan jag inte svara på.
Hoppas att det löser sig iallafall