• Nandez

Robinson 2022

I kväll startar Robinson, hoppas på en bra och underhållande säsong

• Svar på tråden Robinson 2022
  • molly50

Och det får man tydligen vänta på tills söndag,innan man får veta hur det gick. 

• Johannus
    molly50 skrev 2022-05-26 19:58:15 följande:
    Och det får man tydligen vänta på tills söndag,innan man får veta hur det gick. 
    Det var snopet att man inte fick se vem som vann duellen.
  • Johannus

Hoppas att deltagarna som åkt ut får välja det två som ska komma till final med Filip. 
    Hoppas verkligen att det väljer ut Jessica och Dessi då skulle Filip, Henrik och Hanna vara i final.

Det enda jag hoppas på är att vare sig Jessica eller Dessi vinner Robinson. Eller Hanna och Filip och då är det bara Henrik kvar att vinna Obestämd

Nä ingen är värdig vinnare på grund av att alla snackar illa bakom ryggen om varann.

• molly50
    Johannus skrev 2022-05-26 21:48:12 följande:
    Det var snopet att man inte fick se vem som vann duellen.
    Ja,det var det verkligen. 
  • Anonya

Nu har jag sett ikapp, för finalen måste man ju se live eller åtminstone samma kväll.

Jag har tyvärr missat era diskussioner och reflekter på sistone, för är så många korta inlägg med referat eller en reflektion som ofta inte säger en något när man sett programmet tidigare. Men får skylla mig själv då jag inte hållit takten och inte heller orkat skrolla ikapp.

För rätt länge sedan i tråden var det tal om att leta efter mat och att det skilde på de olika lagen. Jag vet att någon, kanske i Gränslandet, nämnde att det finns mangoträd på en strand men inte övriga. Varför lagen inte fiskat har jag undrat över. Har aldrig i tv framkommit att redskapen skulle ha gått sönder eller att det skulle varit omöjligt att få fisk med dem. 

En intressant sak angående mat och insamling av föda läste jag om för ett par säsonger sedan då jag läste ett par bloggar och såg ett program om produktioner, som Anders medverkade i. Det framgick att stränderna sällan är så öde och naturliga som man tror. De används av flera länders produktioner efter varandra. Det fanns inte (längre) naturligt där, utan när någon kom glatt och visade att de hittat palmhjärta betydde det inte att de varit på något nytt ställe längre bort, utan att produktionsteamet placerat ut det. 

Att många länders produktioner spelas in på samma ställe är det som gör att de kan ha tävlingar som kräver så stora och invecklade byggen. Det ser ut som att tävlarna promenerar till tävlingarna och det gör de säkert till en del av dem, men sådana som har byggen och banor av olika slag finns utspridda på många stränder på flera öar. Finns många båtar, detaljerat schema och anställda båtförare för att föra programledare, sjukvårdspersonal, filmare, deltagare mm till rätta ställen. 

Jag har förresten en favorit och eftersom det är Filip så vet jag att han är med i själva finalen. Jag gillar honom för han är en överlevare med stor kunskap om friluftsliv och liknande, klarade av karantänen bra, är duktig i tävlingar, bra lagspelare och jag tycker han är schyst och trevlig. 
    Henrik gillar jag också, men jag tycker inte det är rättvist att spelare ska komma in hela 21 dagar efter de andra. Det är däremot inte deras fel, inget de själva valt. Det ger ändå så annorlunda förutsättningar, inte minst då det i år var vältränade typer som kom in så sent.

Ser fram emot finalen imorgon!

• molly50

Då är finalen igång och Hanna åkte ut i duellen mot Henrik.
    Skönt att en av tjejerna åkte ut. 

• molly50

Öråd med några av de gamla deltagarna då.
    Hoppas de röstar ut Jessica eller Dessie. 
    Eller helst båda. 

Svar på tråden Robinson 2022