• Nandez

Robinson 2022

I kväll startar Robinson, hoppas på en bra och underhållande säsong

• Svar på tråden Robinson 2022
  • Anonya
    Nandez skrev 2022-05-30 22:35:34 följande:

Läste att Filip vann

Åh, läste du det istället för att se det? Vad tråkigt då du följt det så noga. :(
  • Anonya

Jag hade ingen möjlighet att se det igår kväll (satt i bil ända till midnatt) och var rädd att jag skulle råka se det någonstans. Försökte se till att varken gå in på någon tidnings sida eller på facebook förrän jag hade sett det ikväll. Glömde mig ett par gånger, men hade tur och slapp se resultatet i förväg.

För Efter stängning (som hör ihop med Sveriges mästerkock) hade jag inte lika tur. Där var jag flera avsnitt efter, så valde att sedan inte se färdigt då jag visste hela resultatet.

• Anonya

Läste några intressanta saker i låst artikel i Aftonbladet, där de flesta deltagarna intervjuades:

Elin skrev att hon blev reserv och var på plats i Karibien 2,5 dag efter att hon blivit uppringd. Bra att det inte var planerat att ta in nya deltagare dag 21 (finaldagen var dag 42). Att någon kommer in lite senare är något helt annat.

Peter skrev att han önskat det varit överlevnadsläger mer än svältläger, dvs att det funnits möljighet att skaffa mat. 
    "Det fanns ju inget i djungeln att hämta direkt och den fiskemöjligheterna var limiterade så att säga. Första tiden var vi vid träsket, det var ju inte ens strand. Det var bara koraller och sten och där det fanns fisk fick vi inte vara då det var för farligt på grund av strömmen som slog mot revet och sådär."

Linn tyckte också att det borde funnits möjlighet att skaffa mat själv, istället för att produktionen skulle köra ut kokos och ge dem mango ibland. Hon tyckte däremot att det kunde varit tuffare, att i Fiji hade hennes mens uteblivit pga svälten. 

Hanna jobbar inte längre som jurist. På fritiden tränar hon löpning och loppen är minst 5 mil långa.

Shevin har fått ta emot massa hat och även hot. Hayes ställde inte upp på intervju, men i tidigare artikel har han berättat om hat, hot och tom dödshot. Sånt är helt sjukt. Jag gillade ingendera av dem, men hat och hot?!

För övrigt är jag glad över att just Filip vann.

• molly50
    Anonya skrev 2022-05-31 00:09:08 följande:

Läste några intressanta saker i låst artikel i Aftonbladet, där de flesta deltagarna intervjuades:

Elin skrev att hon blev reserv och var på plats i Karibien 2,5 dag efter att hon blivit uppringd. Bra att det inte var planerat att ta in nya deltagare dag 21 (finaldagen var dag 42). Att någon kommer in lite senare är något helt annat.

Peter skrev att han önskat det varit överlevnadsläger mer än svältläger, dvs att det funnits möljighet att skaffa mat. 
    "Det fanns ju inget i djungeln att hämta direkt och den fiskemöjligheterna var limiterade så att säga. Första tiden var vi vid träsket, det var ju inte ens strand. Det var bara koraller och sten och där det fanns fisk fick vi inte vara då det var för farligt på grund av strömmen som slog mot revet och sådär."

Linn tyckte också att det borde funnits möjlighet att skaffa mat själv, istället för att produktionen skulle köra ut kokos och ge dem mango ibland. Hon tyckte däremot att det kunde varit tuffare, att i Fiji hade hennes mens uteblivit pga svälten. 

Hanna jobbar inte längre som jurist. På fritiden tränar hon löpning och loppen är minst 5 mil långa.

Shevin har fått ta emot massa hat och även hot. Hayes ställde inte upp på intervju, men i tidigare artikel har han berättat om hat, hot och tom dödshot. Sånt är helt sjukt. Jag gillade ingendera av dem, men hat och hot?!

För övrigt är jag glad över att just Filip vann.

Intressant!

Jag har också hört om att Shevin,Hayes och även Jessica varit utsatta för hat och hot och t om deras familjer.
    Jag är heller inget fan av någon av dem.
    Men att ge sig på deras familjer och utsätta dem för hat och hot är överdrivet.
    Jag kan förstå att man blir förbannad över deras beteende. Det blev ju även jag.
    Men det finns ju gränser för hur man får bete sig själv också.
    Man kan ju visa att man själv är bättre och inte sjunka till samma nivå som dem.
  • Nandez
    Anonya skrev 2022-05-30 23:18:15 följande:
    Åh, läste du det istället för att se det? Vad tråkigt då du följt det så noga. :(
    Ledsnade ut på slutet, gav upp tittandet
  • Nandez
    molly50 skrev 2022-05-31 09:00:05 följande:
    Intressant!

Jag har också hört om att Shevin,Hayes och även Jessica varit utsatta för hat och hot och t om deras familjer.
    Jag är heller inget fan av någon av dem.
    Men att ge sig på deras familjer och utsätta dem för hat och hot är överdrivet.
    Jag kan förstå att man blir förbannad över deras beteende. Det blev ju även jag.
    Men det finns ju gränser för hur man får bete sig själv också.
    Man kan ju visa att man själv är bättre och inte sjunka till samma nivå som dem.
    Jag håller med dig 
  • Nandez
    Jonny55 skrev 2022-06-01 20:03:48 följande:
    Har inte sett ett avsnitt...Skrattande
    Okej
  • Beccus
    Nandez skrev 2022-06-01 22:19:47 följande:

Ser fram emot höstens program

Hösten? Är det inspelningar då och det visas till nästa vår? Eller har jag missat nåt?
Svar på tråden Robinson 2022