Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Otrogen igen...?

Anonym (Lotta) skrev 2022-03-22 16:36:25 följande:
    Det faktum att det framgår i tråden vad gäller sambons förehavanden:"det hände mer än att hon sov över hos några killar" är enligt mig komplett liktydigt med känslomässig och sexuell otrohet = fullskalig otrohet. 

Jaha. Fast det är en tolkning, inte vad som står. Och då blir det svårt att diskutera utan konsensus vad det egentligen betyder?

Fast nu är det lite tydligare.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 16:46:56 följande:
    Som polisen gör... säger du sanningen kan du komma undan med 1 år. Ljuger du blir det 5 Drömmer

Dvs man behöver ge personen en morot för att säga sanningen och en dyr kostnad för att ljuga för så länge det är gratis att ljuga så kommer personen givetvis ljuga eftersom det är vad som är enklast för personen.

Vad personen sen väljer är såklart upp till hen själv.

Du verkar vara en riktig drömprins som liknar förhållanden vid polisförhör och vill frånta din partner den fria viljan. 

Fritzl?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-03-22 17:12:56 följande:

Nix, med TS's (bitter) förtydligande #47 har vi ett konsensus att förhålla oss till. Incidenten framstår tydligt och uppenbart. Allt är uppe på bordet och öppet för diskussion.

I #47 nämner TS något om sambons agerande i deras inledande historik: "Då säger hon inför våra vänner att killen fick det att gå för henne". "... Alltså sex i mina ögon". Uttalandet går inte att tolka på annat sätt än trådskaparens uppfattning. Nämligen en fullskalig otrohet var för handen; få kvinnliga individer ges orgasm endast av att samtala. 

"Det faktum att det framgår i tråden vad gäller sambons förehavanden:"det hände mer än att hon sov över hos några killar" är enligt mig komplett liktydigt med känslomässig och sexuell otrohet = fullskalig otrohet. "

Det är ju ett annat inlägg du citerar och tolkar "enligt dig". Ett specifikt citat ur kontext till och med.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 17:13:47 följande:
    Och du verkar vara en smula förståndshandikappad som inte klan skilja på liknelser och tolkar allt bokstavligen. Eller så förstår du mycket väl men spelar dum... i så fall gör du det väldigt bra Flört

Kallar du mig förståndshandikappad? 

Låter modsen dig härja på det här viset? Vilket lågvattenmärke! 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 17:42:42 följande:
    Även om samma uppträdande som då upprepar sig? Naturligtvis är det ovidkommande för henne, men uppenbarligen inte för ts.
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-22 16:37:07 följande:

Fruns brist på lyhördhet? Hur menar du här? Liknande situation? TS ojar sig över julfester, utekvällar och annat. Ska frun avstå det för att killen inte ska ägna sig åt svartsjukt ältande?

Hon måste väl komma ihåg hur ts reagerade på den tidigare otroheten. Eller?
    Vad det gäller julfester, resor och utekvällar tycker inte jag det är konstigt att ts får en backslasch och undrar om det har hänt mer som han inte fått reda på.
    Och ja, hon borde nog tänka sig för innan hon sätter sig i samma sits. Har man bestämt att man kommer hem med tåget, så gör man det. Om möjligt. För mig låter det som det var möjligt.Och det är en garanti på att ingen upprepning kommer att ske? Och vad hon inte fäste så stor vikt i har ingen betydelse. Det är vad ts känner vi pratar om här.
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-22 16:37:07 följande:

Jag måste ju fråga hur du vill att det här förhållandet ska se ut? Det är mannens rätt att konfrontera och och försäkra sig och kvinnans skyldighet att aldrig göra något som ens kan starta den osäkres tvivel och grubblerier? 

Och det tycker du har fungerat?

Nej, hur tycker du att det ska fungera? 

Misstolkar jag när jag förstår det som att hon ska misstänkliggöras hela förhållandet för något hon gjorde i absoluta början av det? Och anpassa sig efter det. Misstankar alltså?

Tror du att det hjälper i så fall? Eller har vi att göra med en tråd där en mycket osäker person kommer att grubbla över de allra minsta saker?

Min erfarenhet är att inget förhållande mår bra av detta. Och det finns bara en person som kan göra något åt de energikrävande grubblerierna och det är TS själv. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 19:47:42 följande:
    Det är väl fasen inte enbart misstankar. Hon har ju själv kräkts ur sig att det kilade med krogragget då det begav sig. Då tyvärr i sällskap av gemensamma bekanta...Hur go i skallen är man då? Eller respektfull mot ts?
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-22 17:57:00 följande:

Tror du att det hjälper i så fall? Eller har vi att göra med en tråd där en mycket osäker person kommer att grubbla över de allra minsta saker?

Om i.s.f vi har att göra med en osäker person...Vad beror det på? Kan det kanske bero på att historien upprepar sig?Tror inte du har någon erfarenhet av detta. I.a.f inte från ts sida. Möjligtvis från ts frus sida och då skall allt sopas under mattan. Men fan ta dig ifall du gör samma sak mot mig. DÅ JÄ"*LAR...

Varför talar du om för mig vad jag gjort och hur jag reagerat? 

Om du vill diskutera är det väl bättre att svara på frågorna?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 23:18:45 följande:
    Har du helt tappat...Pratar väl fasen inte om dig. Funderar bara på hur du resonerar

"Tror inte du har någon erfarenhet av detta. I.a.f inte från ts sida. Möjligtvis från ts frus sida och då skall allt sopas under mattan. Men fan ta dig ifall du gör samma sak mot mig. DÅ JÄ"*LAR..."

Och mer i samma anda.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 23:50:39 följande:
    Dina ord...

Ja, exakt. Vad är din poäng? Håller du inte med om att tvivel, grubblerier och ältande är mer destruktivt för ett förhållande än det omvända? Då kan du väl skriva det istället för att fara ut i något slags tantrum?

Du talar ju om för mig att jag inte har erfarenhet. Och villkorar hur och talar om hur jag reagerar. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-23 15:50:07 följande:
    Och vad tror du det beror på?
    Kan det kanske bero på att det finns folk som kallar t.ex. ts för kontrollerande och svartsjuka grubblerier, för att han ser likheter i fruns beteende nu och är orolig för att få uppleva det igen.

Så att ha en annan vinkel ger andra skribenter rätten att tala om hur man tänker, tycker och reagerar, kalla en förståndshandikappad och andra personliga påhopp?

Mycket spännande försök att rationalisera argumentation på förskolenivå och lägre. 

Det här forumet är inte för mig. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-23 16:13:36 följande:
    Oj, nu vart det synd om dig igen....

Att börja prata dom DINA erfarenheter men sen bli alldeles till dig kränkthet när någon undrar vad för slags erfarenheter det är är inte "en annan synvinkel", det är bara jäkligt dålig argumentationsteknik.

Inget diskussionsforum är nog rätt för dig om du inte kan diskutera saklig, svarar på raka frågor och drar på dig offerkoftan när dina argument ifrågasätts.

Du har tex fortfarande inte svarat på vad för slags erfarenheter du har. Istället tycker du synd om dig själv och känner dig påhoppad.

Förlåt, jag visste inte att god argumentation betyder att kalla andra förståndshandikappade eller att de missat medicineringen. Eller diskutera mot sin egen nidbild. 

Ledsen, jag försökte verkligen förstå vad som får en människa att spy ut sin frustration på det här viset, men kom fram till att det inte var värt mödan. 

Hoppas det blir ljusare framöver och att du kan lägga din energi på något positivt istället. 

Svar på tråden Otrogen igen...?