Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Otrogen igen...?

Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 13:42:49 följande:
    Förstår att du har svårt med läsförståelsen.
    Läs ts inlägg, och läs rätt.

"Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt."

"Svartsjuka vet jag inte. Snarare misstro.

Någon knullfest nämnde jag inte, utan det handlar om historia är sann eller inte. Väninnan hade ju sex iaf enligt henne.

Vi får se. Sanningen kommer kanske fram om några år, precis som förra gången. Får bara hoppas att hon inte berättar framför gemensamma vänner efter några glas vin som hon gjorde då."

"Nu i efterhand när detta hände, så kan man undra vad mer som hänt under åren.

De var kolleger tidigare och var på flera jobbtillställningar med övernattning då.
    Sen har de två varit en vecka i Spanien på semesterresa. En resa som jag tyckte de kunde unna sig, och hjälpte till att boka.
    Misstänkte inget på tiden, men nu börjar man fundera."

"Ja, jag vet. Precis den känslan har jag också. Inte lätt dock när man får reda på en massa så här flera år senare.

När jag vill prata om det så tycker hon att det är löjligt för det var så länge sen, och när jag vill att hon ska berätta, så vänds det alltid till att det var mitt fel på någotvis."

Min fråga var vad han fått reda på. 

Det står att han fått reda på att det var mer än att hon var och hälsade på hos ett par killar. Är läsförståelse att tolka det som man vill då?

Själva utlösande scenariot ser jag inget märkligt i. Inget som betyder att otrohet måste vara inblandat. Och om det var klappat och klart skulle frågeställningen vara annorlunda och inte bygga på TS tvivel och osäkerhet. 

Att väninnor festat och rest tillsammans är ju varken ovanligt eller någon indikator åt endera håll?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 14:29:43 följande:
    Vad är sanningen?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 14:37:00 följande:
    Det är den du aldrig kommer få så länge du accepterar att hon själv får välja om hon vill ljuga eller säga sanningen.

Det blir lite som att i ett polisförhör säga... vi vill gärna att du säger sanningen men om du inte gör det så är de ok det med.Flört
    Hur ska man göra för att någon inte ska välja själv tänker du?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 14:37:59 följande:
    Är du samma person som "Really" i tråden "Otrogen en gång alltid otrogen"?
    Förmodligen, för ni kör samma stilKräks

Så var det med att hålla sig till ämnen. 
    Förmätna små härskartekniker och antydningar om läsförståelse istället för att faktiskt argumentera i sak. 

Det står ingenstans uttryckligen att sambon varit otrogen tidigare, det står att det hände mer än att hon sov över hos några killar och att det kom ut till vänner efter vin. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (bitter) skrev 2022-03-22 14:51:53 följande:

För att klargöra lite:
    Den första gången som jag skriver att hon har erkänt, handlar om ett tillfälle i början av vårt förhållande.
    Då hon och väninnan stack till ett par killar. Jag har frågat henne om det hände något den gången flera gånger tidigare, och då har hon nekat.
    Sen sitter vi bland vänner och har trevligt, och då kommer frågan upp igen av en anledning som jag inte minns.
    Då säger hon inför våra vänner att killen fick det att gå för henne. Alltså sex i mina ögon. Väldigt trevligt inför våra vänner.
    Hon hävdar att det var i början av vårt förhållande, och att hon inte var säker på hur hon ville ha det. Det är förklaringen jag får.
    När sen det där med övernattningen och missat tåg och dylikt händer, så börjar man fundera. Det här händer mycket senare i vårt förhållande.
    Man börjar tänka på vad som kan ha hänt alla de gånger hon varit iväg med den här väninnan och då också kollega.
    Julresor med jobb och övernattningar.
    Kryssning där jag inte fick följa med, för det var bara tjejkompisar som skulle åka.
    Visade sig att så var det inte alls, utan fick reda på att flera killar hade också varit med på kryssningen.

Hon påstår fortfarande att det bara har hänt den gången i början av förhållandet.
    Det kan ju så klart vara sant, men man kan undra.....?

Tack för förtydligande. 

Jag förstår att du grubblar. Jag förstår också hennes reaktion om du frågar henne upprepade gånger när hon anser sig ha förklarat och det är gammalt och begravet. 

Fast det är ändå svårt att dra direkta paralleller som någon slags bevisföring med de saker du nämner, det är ältande och grubblerier som stjäl energi och närvaro. 

• Anonym (Förvirrad)

För att förtydliga mig själv.

Att man har ett par bollar i luften som singel är ju inte ovanligt eller märkligt. Inte att man är tveksam och velig mellan alternativ i inledningsskedet heller.

Men hon valde ju dig. Och ni har hängt ihop. Det måste ju vara ett långt, långt större bevis på tillgivenhet än något i början, kanske till och med innan enligt hennes sätt att se på det, av förhållandet? 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (bitter) skrev 2022-03-22 15:11:28 följande:

Det som känns så jäkla ruttet är sättet som jag fick reda på det.
    Inför goda vänner. Fy fan vad jag kände mig dum och bortgjord.
    Det tog hårt.
    Har svårt att släppa just det. Otroheten då kan jag nog köpa.
    Men man undrar ändå....

Ja, det var ju klantigt. Men det har ju tyvärr också hänt. Var det länge sedan?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (bitter) skrev 2022-03-22 15:21:19 följande:

Nu var vi ju inte precis singlar vid tillfället. Hade kanske varit tillsammans i en månad eller två.

Menar att det är vanligt att träffa flera samtidigt som singel dejtsvängen. Och att det då blir veligt att bestämma sig. Ni kanske har lite olika bild av när ni blev ett par?

Poängen är att hon valde dig. Det är väl det som är commitment och det centrala? Att låta något gammalt och utagerat ta stor plats i förhållandet är nog mest kontraproduktivt. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 15:59:05 följande:

Men är det verkligen så att det är den som har gått över gränsen också skall bestämma att det är slutdiskuterat och gammalt efter att hen ljugit i flera år?

Hur länge sedan var det denna träff med bekanta var och hur länge hade hon ljugit?

Bestämma och bestämma. Hon bestämmer givetvis inte det, men hon vet ju sin egen reaktion på på det? Vad gott kommer det ut av att pressa på? Inget. Endast tvärtom. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 16:21:00 följande:
    Vilken egen reaktion? 
    Tyvärr verkar det ju inte inverka på ts eftersom detta otvivelaktigt har hänt, och som blivit aktuellt igen efter fruns brist på lyhördhet och beteende i en liknande situation, som då för länge sedan.

Sen "Hon valde ju dig". Ofta man ser det argumentet. Och?? Efter??
    Så ts behövde inte ha samma möjligheten att också välja, med alla kort på bordet?

Egen reaktion? Att skuldbeläggas igen för något som både hänt och känns ovidkommande för henne. Att misstänkliggöras utifrån det, alldeles oavsett, så som du gör.

Fruns brist på lyhördhet? Hur menar du här? Liknande situation? TS ojar sig över julfester, utekvällar och annat. Ska frun avstå det för att killen inte ska ägna sig åt svartsjukt ältande?

Valde dig. Har levt tillsammans med. Skaffat barn med. 
    Är det inte ett kvitto på att hon vill leva med honom? Mer än något hon själv inte fäster stor vikt vid för länge sedan?

Jag måste ju fråga hur du vill att det här förhållandet ska se ut? Det är mannens rätt att konfrontera och och försäkra sig och kvinnans skyldighet att aldrig göra något som ens kan starta den osäkres tvivel och grubblerier? 

Svar på tråden Otrogen igen...?