Inlägg från: flemens |Visa alla inlägg
  • flemens

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

För övrigt tycker jag att ryssarna ska sluta skjuta ner drönarna som Ukraina skickar till moskva för att spränga militära instutioner där, ryssland förlänger ju bara kriget genom att göra det.

• flemens

Youtubaren Tucker Carson har ju blivit populär hos alla putinvänner, inte minst sen han fick sparken från FOX News efter att ha erkänt att han ljugit för sina tittare medvetet.

Här är en video där hans påståenden och fantasier (som hämtas direkt från RT har jag märkt) ifrågasätts med logik.

• flemens
    klyban skrev 2023-08-31 12:57:52 följande:

Vad denna vatnik hämtar sin propaganda är väl putler him self, hen verkar vurma svårt för putler, så svårt att sakligheten kastas ut genom fönstret.

Indirekt ja, men förmodlgen via RT och såna som Scott Ritter och Mersheimer som använder varandra som källor. Jag läser RT med stort nöje och sen kollar på några youtube-videor med ovan nämnda herrar och kan inte se någonting som skiljer deras åsikter, inte sällan citeras RT ord för ord faktiskt.
  • flemens
    klyban skrev 2023-08-31 18:45:15 följande:

Vad är RT?

Är inte så bekant med vatniks källor av desinformation.

RT är ryssens ledande internationella propagandaorgan, förkortning av "Russia Today" Jag har följt den sajten i många år. De påstår sig vara en "nyhets-sajt" typ CNN och liknande. Särskilt road är jag av deras ledande propagandist Margarita Simonyan som figurerar ständigt på youtube-kanalen "Russian Media Monitor" som översätter hennes stollerier. Rekommenderas starkt för humor-effekten. Särskilt rekommenderas för alla vatniks, i alla fall de som har en hjärna kvar att tänka med.
  • flemens
    Löspsyket skrev 2023-08-31 19:19:56 följande:

Man bli så frustrerad och irriterad när man ser inlägg med information endast från massmedia och källor utan någon som helst egen insikt. 

Låt hatet komma åt mitt håll nu. 
    Putin är inte hemsk och inte heller Ryssland...
    Blir du fundersam när jag säger att USA dödar barn i Arabländer varje dag ? När regeringar stöttar talibaner med vapen samt människo avrättningar och smuggling ? 
    Till och med Svenska regeringer är hemskare än Ryssland. Tar hit ISIS krigare och ger dem pengar, boende och mat som någonslags belönning för att döda kvinnor och barn ?
    När 50% svenska folket svälter och blir hemlösa pga av mat, bensin, skatt, hyror och allt går upp i pris pga kriger i Ukraina. Jag kan säga såhär att Bensinen i Polen kostar 6 svenska kr per liter. Jag säger inte mer än de så kan ni få kasta lite källkritik på mig. 
    Det enda Svenska folket gör är att skriva hur arga dem är på allt och alla men håller käften när frågan kommer upp för alla är så rädda för argument och så svårt att stå upp för sig själv. 

Ni tror även Ryssland attackerade Ukraina utan anledning eller ni tror de har med olja och nato att göra ?

Ryssland satte krav på att Ukraina ej skulle ge bostad till Oligarkerna som flydde till Ukraina. 

4 av de största Oligarkerna flydde till Ukraina med statliga lån och pengar samt en lastbil fylld med militära vapen från Rysslands regering men de har inget med saken att göra ? 

Inte heller presidenten i Ukraina som tidigare varit komiker och nu gömmer sig i Sverige ?

Tomma skal och npc's överallt fortsätt att sprida tv4 propaganda så kan ni sitta hemma o skriva era hjärntvättade inlägg medans era jobb, skolor och hem blir uppsprängda av statens egna terrorister som dem tar hit o försörjer :)

Typiskt en vatnik att komma med att man "hatar" för att han eller hon blir emotsagd med logik. Tror du att man tar såna som dig på allvar? Att du skulle vara nåt offer för "hat"? Vi är inte ryssar vetdu...
  • flemens

Diktaturen i ryssland, och dess troende runtom i världen, tycker ju att Majdanrevolutionen var skapad av USA. Jag har förstått att det finns några anhängare av diktaturen i denna tråd. Dessa kan kanske framföra bevisen, bevisen alltså, inte egna tyckandet utefter vad de sett på youtube, så att vi andra få kan ta del av dem.

• flemens
    KillBill skrev 2023-11-27 08:29:43 följande:

Åkesson är inget dumhuvud. Självklart har han sett till att få bra betalt av Putin..

www.svt.se/nyheter/utrikes/expert-extremt-olyckligt-for-natoprocessen--ze7b18

Ja, det är förstås otaktiskt att uttrycka sanningar om man vill slicka skiten från anus på den den där erdogan-typen. Men frågan är om världen verkligen ska slicka rent hemorojderna hos såna mindre värda människor?

Personligen kan jag ju tycka att man kan låtsas hålla med degenerade människor som den där typen tills man fått som man vill. Sen kan man släppa en diarré i ansiktet på denna typen av shitholemänniskor.

• flemens
    Kermit1561 skrev 2024-01-25 15:43:57 följande:
    Ja, det är fascinerande, de fäster gärna stor betydelse vid detaljer som email och telefonsamtal (och räknar detta som bevis för att nånting också faktiskt gjorts) men ignorerar faktum som att ryssland invaderat ukraina... 

Jag tror inte de ignorerar rysslands invasion av Ukraina, men såna där typer försöker köra med den gamla uttjatade tekniken "whataboutism" för att försvara rysslands invasion av Ukraina. Själv är jag lite förvånad att någon "lyssnar" på dem och dras med i konspirationsteorierna (oavsett om någonting de säger ens skulle vara sant) Helt enkelt för att denna argumentationsteknik går ut på att flytta fokus till sina konspirationsteorier (som ryska tillgångar som Tucker Carson, Russel Brand, Scott Ritter och liknande, som de hämtar sin information från, sprider)

Sen finns det ju några som faktiskt på allvar föreställer sig att de är nån slags "motvikt" mot "mainstreammedia" och att de "avslöjar" den dolda agendan den sk "eliten" har.

Sant är att alla har en agenda, inte minst de "sanningsägare" som spammar diskussionsgrupper med sin.

Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa