Polyrytm skrev 2023-06-08 21:40:02 följande:
Du kan aldrig svara på frågor tydligen.
Obomba ligger bakom hundratusentals, kanske miljontals civila dödsoffer. Startade ett antal krig, skapade drönarprogrammet som mördade civila urskillningslöst.
"U.S. military forces have been at war for all eight years of Obama's tenure, the first two-term president with that distinction. He launched airstrikes or military raids in at least seven countries: Afghanistan, Iraq, Syria, Libya, Yemen, Somalia and Pakistan."
Hans högra hand, den demente pedofilen Slow Joebo var vicepresident och var påtryckande i alla beslut om att starta krig och konflikter. Pedo-Joe har alltid varit pro war och blodtörstig under sina många år inom politiken.
Putin är lika god kålsupare.
Det är skillnaden mellan dig och mig. Jag är kritisk mot ALLA som startar krig och utsätter civila för våld och elände.
Men du kan alltså inte välja mellan en svensk mellanmjölks-politiker från Sölvesborg och en krigisk och blodtörstig ledare i världens mäktigaste land med världens starkaste militär, vars händer dryper av blod från hundratusentals civila och oskyldiga människor. Varav stor del var barn.
Är du på riktigt...?
Du säger att du är kritisk till "alla som startar krig" Så du är emot rysslands invasion av Ukraina, det är ju bra. Jag har nu inte orkat läsa igenom de hundratals inlägg som finns här, men menar du att det finns något problem med att vi hjälper Ukraina mot den som du är kritisk emot? Om du menar på att den där autokraten har rätt när han påstår att NATO "tvingat" honom till att starta krig så har jag precis startat en ny tråd där jag försöker utforska hur ni tänker angående detta. Eller är du med i tråden bara för att köra med lite whataboutism?