Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Flash Gordon skrev 2023-02-20 14:38:48 följande:
    Det är ju i det här som du går vilse i den rådande situationen.

Jag håller med dig i sak men som du säkert uppfattar så är det enbart den rätta läran som gäller, för tillfället. Allt annat är "kopplingar" och "agenter" och (i bästa fall) "nyttiga idioter"

Just nu funkar inte 3D-tänk i offentligheten.
    Fortsätt förklara för alla hur vettigt du anser Putin tänker och hur förståeligt det är att han invaderat Ukraina och hur Ukraina borde kompromissa för att det ska bli fred. Fortsätt bara. Fortsätt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-02-21 06:57:39 följande:
    Bara svar på den enkla frågan: hur går det ihop att SD leder Sverige in i Nato men samtidigt är "ryska agenter".

Om du inte klarar av det i nästa inlägg så finns det inte så mycket mer att diskutera kring den saken utan tanken på SD som "rysk agenter" får avfärdas.
    Ditt SD vill inte vara med någon alls. Inte EU, inte Schengen, inte NATO, knappt Norden. SD är tvungna att tiga still om och ligga lågt med Rysslandsstödet och haka på NATO för att inte tappa röster. Till och med SD fattar att de flesta anser Ryssland har gått för långt. Alldeles för långt.
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-03-01 11:08:52 följande:

Läser om att Putin nu är så desperat så att han låter rekrytera nazistinier från hamas och knazbollah till att strida i Ukraina. "Kära systerparti" lär hjälpa till med rekryteringen.

Jaså du. Du tror att socialdemokraterna i Sverige kommer att hjälpa Putin att rekrytera palestinska nazister att strida åt Ryssland i Ukraina.

Annars har veckan varit bra?
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-03-01 19:46:44 följande:
    Ja just det, hela $350 får dom för besväret
    500-700 USD per månad. Kanske kunde tipsa godhetsknarkarprojektet
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-03-07 16:09:17 följande:
    fast inget av det du säger förklarar ju var för SD som parti dels leder Sverige in in Nato (jo, det var de som avgjorde frågan parlamentariskt när de ändrade sig) dels röstar emot Ryssland i EU men ÄNDÅ, på något märkligt sätt skulle vara "ryska agenter".

De måste var världens sämsta hemliga agenter om de praktisk politik gör exakt tvärtom mot vad Putin vill.

Handling talar för sig självt

SD är inbjudna av Stoltenberg till att prata om Nato. Miljöpartiet och Vänsterpartiet är INTE inbjudna.
    Trast skrev 2023-03-07 13:39:40 följande:
    så, hur var det nu med sd:s rysskopolingar?
    -miljardkontraktet (där även ett manus till sd skickas på saker de ska säga)
    -egor putilov
    -Putin är en man att buga för  
    -intervjuer i russia today 
    -hellre välkomna Putin än obama till Stockholm 
    -Åkesson använder proryska argument såsom whataboutismen Ukraina/kubakrisen
    -bevakning av valet i Krim där allt gått så föredömligt till. Gamov/Frick
    -sd:s representantre som menar att det ligger i Putins intresse att sd får inflytande m fl Putinvänliga uttalanden
    -richtoff tackar ryssland för invasionen

osv osv men nu ser jag fram emot (bort)förklaringen.
    Många påståenden från dig där.

1) Har du någon seriös källa på dessa?
    2) Har du någon tin som visar på en koppling mellan partiet och det du påstår här - så att det itne bara handlar om enstaka individer, menar jag.

Du skriver ju trots allt att "partiet är splittrat". 

Dun kanske till och med vet i vilka fraktioner "partiet är splittrat"?
    Klart SD är splittrat. Där samlas extremister som nazister, fascister, rasister, judehatare, Israelsupporters och främlingsfientliga tillsammans med populister och en massa andra som inte vill kännas vid de mer "besvärliga" extremisterna som nazister, fascister, rasister...

Tack för dina sedvanliga lögner. SD är INTE inbjudna av Stoltenberg.

Det är Kristersson som står för inbjudningar och bestämmer vem som inte ska med på NATO-samtalen. Iaf på pappret. Stoltenberg tar sedan emot de svenska partier som marionettregeringens låtsasledare Kristersson har av SD beordrats att bjuda in.

Kristersson motiverar valet att utesluta V och MP med att de är NATO-kritiska partier. SD var också emot NATO tills man märkte att fler svenskar ville med än inte ville med. Ditt SD hade gärna velat peta S också, men man hittade väl ingen något sånär trovärdig motivering.

www.svt.se/nyheter/inrikes/andesson-s-kritisk-till-att-v-och-mp-portas-fran-natomote
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-03-07 16:09:17 följande:
    Inlägget innehåller propaganda och lögner.
  • nihka
    KillBill skrev 2023-03-07 16:41:24 följande:

Varför ljuger du? Det är Ulf Kristersson som inte bjuder in MP och V till mötet med Jens Stoltenberg.

Kristerssons snack om att prata med alla partier visade sig vara en bluff.

Kristersson är bara en liten buktalardocka i Åkessons knä. Vi har tyvärr inte en borgerlig regering utan en SD-styrd regering och Åkesson tycker att alla ska vara med så länge han inte är med men utelämnar själv mer än gärna andra.
  • nihka
    nattuw skrev 2023-03-07 21:37:33 följande:
    Den PTSD som kom efter valförlusten måste bearbetas.
    Beklagar, men ditt psykologiska tillstånd är inte ämne för tråden.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-03-11 11:53:45 följande:
    Jag är allvarlig. en seriös källa, dvs ingenting från öppna politiska motståndare - åtminstone, och du kan välja en av punkterna - vi kan begränsa det till detta till att börja med.

Så kan vi sakligt gå genom vad punkten handlar om och på vilket sätt detta ger stöd för dina påståenden om "regeringens kopplingar till Ryssland" och "SD:s kopplingar till Ryssland".

Fullt seriöst.
    Jag dööör. DU ber andra om källor. Börja med det själv och sluta låtsas att politiska trådar här inte är fulla av källor, både gamla och nya om ditt SDs kopplingar till Ryssland. 
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa