Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Det råder väl ingen tvekan eller oenighet om att Kremls intrång i Ukraina är ett brott mot gällande folkrätt?
Det råder väl ingen tvekan eller oenighet om att Kremls intrång i Ukraina är ett brott mot gällande folkrätt?
Moraliskt sett spelar det väl ingen roll om Ryssland haft anledningar eller inte. Fel är väl fel. Nu är det ju dock så att kriget är en realitet likväl som att det har förekommit inbördes strider mot beväpnade styrkor DPR och LPR sedan 8 år tillbaks.
Det bör ju på något vis bli fred mellan Ryssland och Ukraina. Sedan även inom Ukraina så att folk kan ha fred och politisk belåtenhet både inom västra och östra Ukraina.
Vilken väg till fred har minst konsekvenser för flest människor?
Jaha, ok den slutsatsen kan jag varken säga bu eller bä om!
Vi får väl hoppas det om det skulle bli så att Ryssland drar sig ur.
Vad ville du ha för slags debatt kring det?
Tror inte särskilt många "ryssar" utanför Ryssland är speciellt sugna på att klassas som ryssar för att sedan tvångsrekryteras till den ryska arm?n för att kriga mot sina grannar.
Eftersom du påstår att andra inte "förstår" eller "sätter sig in vad det handlar om" och därför aldrig kan vinna. Det låter på dig som att du "har satt dig in i" hur den där putin tänker och därför frågade jag om hur du tänker att han tänkt sig att hans fantasier skulle kunna realiseras. Dvs. att NATO kommer att anfalla, invadera och ockupera ryssland och ta död på den ryska själen.
Jag påstår däremot att man faktiskt förstår precis den där putin helt och hållet, och det är att han har fullständigt verklighetsfrämmande tankar om att NATO finns till för att anfalla, invadera och ockupera ryssland. Alltså rena fantasier eftersom det aldrig varit eller är tanken, just för att det är mer eller mindre omöjligt i verkligheten. Eller möjligt är det ju om det kommer nån liknande den där putin till makten i USA, men då blir det ju kärnvapenkrig.
Jag påstår däremot att man faktiskt förstår precis den där putin helt och hållet, och det är att han har fullständigt verklighetsfrämmande tankar om att NATO finns till för att anfalla, invadera och ockupera ryssland. Alltså rena fantasier eftersom det aldrig varit eller är tanken, just för att det är mer eller mindre omöjligt i verkligheten. Eller möjligt är det ju om det kommer nån liknande den där putin till makten i USA, men då blir det ju kärnvapenkrig.