nihka skrev 2022-02-20 14:18:00 följande:
Du har ingen aning om han har lagt korten på bordet eller inte. Du har ingen aning om vad han har berättat för TS och inte berättat och hur det eventuellt skiljer sig eller inte skiljer sig från vad han tycker, tänker, känner och gör. Du har heller ingen aning om han tänker likadant i dag som i förrgår.
Så extremt onödigt att att sitta där och hitta på att han har lagt korten på bordet. Spekulera. Utan kött på benen...
Ja, jag spekulerar utifrån att en fertilitetsutredning inte är gjord på basis att det vore konstigt att utelämna den typen av information om en utredning hade gjorts.
Det vore ju toppen om jag har fel. Hurra! Då behöver ju TS sambo inte längre känna sig traumatiserad och "tro att det inte är meningen att han ska ha barn" utan vara utrustad med lite svar från utredningen. Och om jag har fel så kan ju TS bara lämna det som hör dit därhän, men om det inte har gjorts kanske det kunde lyftas.
OM TS hade lämnat lite mer information och varit aktiv med att fylla i luckor och svara på frågor allteftersom de dyker upp hade diskussionen kunnat ta en helt annan vändning. Men nu ser du ut som det gör.
Att bara tala om för TS att hon ska acceptera och respektera något som hennes partner kläckte ur sig i förrgår, för det är vad de flesta svar går ut på, nej, de har jättemycket att prata om och det hoppas jag att de har gjort under tiden TS inte har medverkat här.
Jag håller helt med dig. Om han nu vill ha barn tycker jag TS kan kräva att man gör allt man kan fram tills hans gräns går. Vill han inte så vet hon åtminstone det och får förhålla sig till det. Men om hon verkligen vill ha barn kan hon inte bara lägga sig platt och hoppas på det bästa, det hade inte jag gjort iaf.
För mig låter det mer som att han är osäker, annars gör man vad man kan. Och uttrycker sig inte med - DU har två år på dig att bli gravid.
Vill han inte, så ska ingen tvinga honom, men håller med om att det isf är fult att inte vara ärlig om det och ev ta ifrån sin partner den chansen. Händer det så händer det kan man tänka när man är i 20 årsåldern, inte när man närmar sig 40 och att chansen att någonsin få barn hänger på det. Då måste man isf vara väldigt tydlig om det så man är på samma nivå.