nihka skrev 2022-02-20 09:46:30 följande:
Jag vet exakt lika mycket som du vet nämligen det som står i trådstarten.
Samma rätt som dig.
Det handlar inte om att en åsikt är mer rätt än den andre utan att man ska vara ärlig.
Jag anser att både TS och hennes sambo ska vara ärliga.
Om det är så att de redan genomgått en fertilitetsutredning, eller om han gjort det i samband med sitt tidigare förhållande så hade det varit jättebra om TS nämnt det.
Om det inte gjorts någon fertilitetsutredning och man vill ha barn så är det nästa steg att ta.
Annars säger man att man inte vill ha barn, eller inte är beredd att anstränga sig vilket också visar ett bristande intresse.
Båda får ju vara uppriktiga.
nej Och om du vet lika lite som mig så ska du väl inte sitta och spekulera i vad han har/inte har gjort eller vad han bör göra när han har sagt hur han faktist tänker göra. Han är ju helt ärlig mot ts när han säger 2 år till sen är det nog. Vad menar du att han ska vara ärlig om som han redan inte är?! Han säger att han vill ha barn Men inte om två år.
jag förstår att inte bara varför du ska sitta och skriva alternativa lösningar till en man som du inte vet något om och som faktist har sagt att om två år så vill han inte mer.
oavsett utredning eller inte så vill han inte efter 40år, så respektera det. du vet inget om hans intresse eller inte, precis som jag. Här gäller det bara att respektera en människa önskan och är inte den tillräcklig för TS så får hon göra slut