Fyrklöverns skrev 2022-03-23 23:07:58 följande:
Shit vad trist! <3 Läste ditt förra inlägg också om blödningen :( Jobbigt när mensen börjar bete sig onormalt, ibland känns den som ett hån. Jag hade en månad då jag hade spottings innan mensen som jag aldrig har annars och var säker på att det tagit sig, men icke, den bara jäklades.
När mensen kommer tidigare för mig så brukar jag i varje fall vara glad över att nästa chans kommer lite tidigare den gången, alltid nåt, trots att det är sjukt tufft för varje månad.
Hur lång tid tog det för ert första barn?
Mitt bröst gör mindre ont nu och jag känner mig bara PMSig som vanligt så jag tror mensen är på väg. Hade nu önskat en tidig mens innan helgen för att stöka undan det och gå vidare till nästa månad.
Ja, blev så snopen! Känner mig fortfarande lite låg och besviken, jag brukar inte bli riktigt såhär ledsen när mensen kommer. Men nu när den kom tidigt så blev jag så sjuk förvånad. Har även lite ömma bröst fortfarande så då har jag ju istället googlat igenom hela internet om genombrottsblödningar osv. Men nu är det verkligen bekräftat att jag inte är gravid så det är bara gå vidare :)
Trist att du känner dig PMSig. Men ge inte upp än, så länge mensen lyser med sin frånvaro så vet man ju inte!
Vårat första tog totalt 12 eller 13 försök (ungefär) inklusive ett missfall i vecka 7. Har en känsla av att det kommer gå fortare denna gång men samtidigt ska man ju inte vara kaxig..
Sen är jag så galet kluven till det här med BF kring julafton, kan inte hjälpa att det känns så sjukt tråkigt. Men vi kommer köra på i april ändå, dels för att man absolut inte ska ta för givet att det ens blir barn och dels för att vi redan
väntat lite längre än vi egentligen ville med att försöka få syskon, så vill inte att vår första ska hinna blir alltför stor..