• amandakollb

Letrozol 2022 - följas åt?

Sarastiina skrev 2022-05-23 20:54:26 följande:

Jag har sedan Vul och Ovitrelle tagit östrogentabletter efter instruktion. Ngn som har erfarenhet av det? Ska göra att slemhinnan bli tjockare. men nu när jag läser om det så hämmar även en sådan medicin ägglossning och mensen. Blir svårt att Veta om mens är borta pga av det eller graviditet? 

tyvärr ingen erfarenhet av det :) 
  • amandakollb
    Hanwe skrev 2022-05-26 08:39:08 följande:
    Hej! Förlåt att jag varit så inaktiv! Har varit mkt senaste tiden på jobb och annat. Men jag fick min mens igår efter att ha ätit letrozol dubbeldos varannan dag. Men känns ändå bra att min menscykel är igång då mensen varit frånvarande sen jag slutade med p-piller för ett år sen. Nu är tanken att jag ska äta en till kur Letrozol och sen har jag VUL den 9/6. Däremot blir ju VUL på cd 16 så då har jag ju troligtvis redan haft ägglossning så vet inte riktigt hur jag ska göra. Är ju inte jättelätt att få tider men ska ringa och se om jag kan byta till en tidigare. Kanske hellre en gyntid för tidigt än för sent tänker jag? 
    jag fick mens i måndags så då är vi väldigt lika i cykeln :) ja hellre tidigare än senare skulle jag iaf vilja ha :) ska Du äta letrozol varannan dag denna cykel också? Jag Är inne på andra dagen med dubbeldos nu. 
  • amandakollb
    Skåne97 skrev 2022-05-26 10:47:45 följande:

I måndags på cd 12 så var jag och gjorde vul för att se hur letrozolen funkat samt gjorde en spolning i samma veva. På första vul som gjordes när det konstaterades att jag hade PCO var jag i den tiden att jag ''skulle ha haft'' äl men han hittade endast ett ägg på 9 mm och en slemhinna som var precis på gränsen.

Nu efter dubbeldos av letrozol fanns där två st ägg på 19mm samt en slemhinna som var tjockare och han sa att äl bör ske inom närmsta dagarna, så nu är det bara att hålla tummarna tills man kan börja testa. Glad

Wiho härligt med fina äggblåsor och tjock slemhinna! håller tummarna  :) 
  • amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-06-03 17:23:14 följande:

Svagt positivt idag på bim, har dock haft lite rosa på pappret också nu i eftermiddagen. Ngn som vet? kan inte vara Ovitrelle då det är 15 dagar sedan nu. 

Grattis vad kul :D nej det är inte ovitrelle så långt efter :) 
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-06-05 11:23:14 följande:

Tog ett test imorse där det stod "inte gravid" och nu kom mensen. Var i och för sig förberedd på detta i och med sjukdom osv, men lite besviken blir man allt.

Tror inte jag kan ta letrozol på ett tag heller för jag har upptäckt en knöl I ena bröstet. Har fått en remiss skickad till mammografi och innan jag vet vad det är ska jag nog undvika saker som triggar mina hormoner. Jag pausar härifrån tills jag vet Hjärta 
    Grattis Sara Skäms Glad för din skull {#emotions_dlg.flower}

Vad tråkigt att höra :( Ta hand om dig och välkommen tillbaka när du känner dig redo! <3 
  • amandakollb

uppdatering från mig: är idag på CD+15 och har börjat få fertilt sekret sedan två dagar tillbaka, brukar ha det i några dagar innan ägglossning. Så i veckan blir det sex typ varannan dag kör vi nog på! Tänkte köra igång med tempen också så jag vet när ägglossningen inträffat. 

Hur går det för er andra? :) 

• amandakollb
    Baconpie skrev 2022-06-07 20:11:35 följande:

Heja heja! Hoppas det går vägen. Tar du även ÄL-test?
    jag tycker temp är himla bra, jag tempar vaginalt då jag inte fick så tillförlitligt resultat i munnen. 

Jag är på ÄL+13 och räknat med mens på fredag. Har fått lång lutealfas på ca 15-16 dagar med Letro. Tror tyvärr inte jag är gravid då jag testade negativt igår. Men hoppas förstås ändå lite.. 

Nope inga äl-test, har typ inte funkat för mig som har pco, men visste att jag borde ha ägglossning denna vecka om jag hade liknande cykel som förra cykeln och fick en tempstegring Idag så hoppas jag hade äl igår! Har legat på rätt bra i veckan och även imorse så hoppas verklgien det tar sig! 

har mensen kommit idag? om inte, ska du ta ett test? :D 

• amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-06-07 16:00:04 följande:
    Hej. Jag har varit väldigt frånvarande här nu då det varit mycket på hemmaplan, 2 valpkullar osv.. Men jag var iaf på vul den 2 Juni efter första omgången med Letrozol. Väl där så var allt försenat och jätterörigt och efter ca 30 min kom en läkare.
    Swish in i undersökningsrummet med bara honom och tänkte att ska det inte vara en kvinnlig med... jaja tänkte jag och försökte slappna av, när han börjar ultraljuda så frågar han om jag tagit ett gravtest! Tänker för mig själv: Nej, varför i helvete skulle jag gjort det hehe.. Du är gravid! Ursäkta va?
    Hur gick det till?! För mig krävdes tydligen "bara" en spolning för att det skulle funka. Vet inte exakt vecka och dag men v6 + något. I söndags kom lite ljusbrun grumliga flytningar och har fortsatt lite till och från, idag var det små röda prickar i och jag ringde fertilitetskliniken och fick en tid nu på fredag ist för den 15e juni. Jag är LIVRÄDD att det ska gå åt skogen men försöker tänka positivt. Oj det blev en halv novell hehe men så ser det ut för mig just nu. 
    Hur går det för dig?
    Men wow stort grattis!!:D vilken tid idag? Du får uppdatera direkt efter hur det gick!! kommer säkert gå hur bra som helst! 
  • amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-06-10 12:33:42 följande:
    Tack snälla?? Jag har ännu inte riktigt fattat tror jag.. är fortfarande väldigt rädd att något ska gå fel. Nu har jag iaf varit hos läkaren och allt såg bra ut, så sjukt att man kan se hjärtat slå på något som inte ens är 1cm stort.. Jag hoppas att det fortsätter att gå bra. Vecka 6 +4 idag. Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att det är din tur nu!??
    Så häftigt verkligen! Stort grattis igen :D när blir bf? Väg mår du? :) 
  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-06-10 18:22:55 följande:
    Ah jag fattar! Får du inte utslag på ÄL-test med Letrozol heller?

Tyvärr kom mensen idag och jag har fått instruktion om att ta en till kur Letrozol och sen pausa. Känns som att det blir IVF i höst för oss. 

har inte testat äl-test när jag tagit letrozol och har inte testat så många gånger med äl-test annars heller , kändes så ovärt när jag hade så långa cykler och ingen aning vart i cykeln jag va, hade blivit många test om jag testat varje dag. Och när jag har ätit letrozol tidigare så har jag fått ovitrelle och därför inte heller behövt testa. 

åh okej men då håller vi tummarna stenhårt på denna omgång! 

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?