• amandakollb

Letrozol 2022 - följas åt?

Hanwe skrev 2022-05-14 21:32:43 följande:
    Ja jag blev väldigt förvånad! Men slemhinnan var fortfarande inte så tjock så får väl se om ägget kan fästa. Men tror jag hade ägglossning samma kväll som gynbesöket eller dagen därpå så får väl se vad som händer nu Glad
    Okej tog du några ägglossningstest? tempar du?:) 
  • amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-05-18 18:40:04 följande:

Hej allihopa!

Jag är helt ny på detta men vid nästa mens (om ca. 6 dagar) ska jag börja med Letrozol för att se om det kan hjälpa.. Jag har läst så mycket om detta och nästan tappat hoppet redan innan jag provat då mångfalden inte verkar bli gravida på Letrozol? Jag har PCO, är 33år och har aldrig blivit gravid.
    Aldrig har jag längtat så mycket efter att mensen ska börjaSkrattande.

Hejhej! Haha kan reletera att också längta efter mensen så man får starta igång! jag blev gravid förra gången på tredje kuren med letrozol och jag tycker ändå jag läser om många som blir gravida förr eller senare på letrozol. men såklart finns det många det inte funkar för! vi får hålla tymmarna att det funkar för oss alla :D
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-18 21:19:20 följande:

Var på Ultraljud idag och hade 2 ägg på vardera äggstock på 17mm och min slemhinna var 7,6 mm samt trippel :) Fick ovitrelle utskrivet och beordrad att ta den på fredag. Visst var det några andra här som använt det? 

Wow härligt!! låter ju jättebra, och skönt med ovitrelle :) 
    yes jag tog det tre omgångar förra gången. sa hon något om när ni ska ligga?:) 

• amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-05-18 20:57:46 följande:
    Ja absolut har jag läst de som blivigt gravida också men kände att det var överhängande mer som inte blivigt det. Jag kanske läser på fel ställen :p  Åh blev du, körde du enkel eller dubbeldos? Ja i detta huset håller vi alla tummar och tassar <3
    Ja man läser så mycket.. haha! men tror det kommer gå jättebra :)) jag blev gravid på dubbeldos Och ovitrelle på tredje försöket. Nu kör jag dubbeldos :) Du? 
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-20 15:56:11 följande:

Har en blödning nu. Blir orolig att mensen kommer nu på cd  14, den tog ju precis slut. Har gått och blivit jättesjuk så vet inte om det spelar in. Vet inte om jag ska testa att ta ovitrelle ändå och hoppas på att det inte är en tidig mens eller om jag ska vänta till nästa cykel. Helt förstörd här hemma. Har sjukt ont också. Kan letrozol rubba menscykeln så? 

Kan det vara en mellanblödning? Tycker också det låter konstigt med mens nu, du var ju på ultraljud och då såg de två fina äggblåsor som borde lossa snart! jag tycker du ska köra på enligt plan med ovitrelle. Men nu kanske du är för sjuk för att ha sex?:( krya på dig iaf <3 
  • amandakollb

jag fick iaf mens inatt, skönt med ny cykel och nu ska vi äntligen börja försöka :) kommer börja äta letrozol dubbeldos på onsdag, har dock inte bestämt om vi ska göra ett försök utan att koppla in vården. verkade ju ändå få ägglossning utan ovitrelle så vi funderar på att kanske testa det två gånger under sommaren och sen om det inte tar sig så hör vi av oss till Sophiahemmet så vi får göra ultraljud och ta ovitrelle då. 

• amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-20 15:56:11 följande:

Har en blödning nu. Blir orolig att mensen kommer nu på cd  14, den tog ju precis slut. Har gått och blivit jättesjuk så vet inte om det spelar in. Vet inte om jag ska testa att ta ovitrelle ändå och hoppas på att det inte är en tidig mens eller om jag ska vänta till nästa cykel. Helt förstörd här hemma. Har sjukt ont också. Kan letrozol rubba menscykeln så? 

Hur går det för dig, hur gjorde du med ovitrelle osv? :) 
  • amandakollb
    Sandrew89 skrev 2022-05-18 18:40:04 följande:

Hej allihopa!

Jag är helt ny på detta men vid nästa mens (om ca. 6 dagar) ska jag börja med Letrozol för att se om det kan hjälpa.. Jag har läst så mycket om detta och nästan tappat hoppet redan innan jag provat då mångfalden inte verkar bli gravida på Letrozol? Jag har PCO, är 33år och har aldrig blivit gravid.
    Aldrig har jag längtat så mycket efter att mensen ska börjaSkrattande.

hur går det för dig? vilken cd är du på? :)
  • amandakollb
    Hanwe skrev 2022-05-14 21:32:43 följande:
    Ja jag blev väldigt förvånad! Men slemhinnan var fortfarande inte så tjock så får väl se om ägget kan fästa. Men tror jag hade ägglossning samma kväll som gynbesöket eller dagen därpå så får väl se vad som händer nu Glad
    hur går det för dig? :)
  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-05-23 18:49:33 följande:
    Vad skönt att dra i gång bäbisverkstan! Låter som en bra plan att prova Letrozol först, särskilt om du ändå ägglossar. Jag tycker ÄL är brutalt mycket starkare på Letrozol! 
    ja men precis.. lutar åt det! :) 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?