• amandakollb

Letrozol 2022 - följas åt?

Jag gick en tempstegring igår så hade hoppats få bekräfta det idag med samma höga temperatur som igår men dottern har väckt oss en gång i timmen då hon är sjuk och varit vaken en del så tänker att tempen blir så missvisande så tog ingen temp. Men förhoppningsvis hade jag ägglossning iförrgår och mitt uppskattade bim runt 20e borde stämma. 
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-10 09:32:02 följande:

Är det någon av er som testat inositol? Glad

nej vad är det? :) 
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-10 13:31:57 följande:
    Ska vara bra för oss med PCO/PCOS. Är något typ av kosttillskott tror jag Skäms Funderar på att testa. 
    Okej ska googla lite! 

Hur går det för dig, börjar du om med letrozol nu i dagarna? samma dos? :)
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-05-11 15:49:55 följande:
    Det går bra :) Började med 3 tabletter i 5 dagar nu i måndags. Ska träffa gynekologen och göra ett ultraljud på onsdag nästa vecka. Håller tummarna att det blir ägg den här gången med Hjärta 

Biverkningarna är annorlunda den här gången. Får värmevallningar och är tröttare än vanligt, men inget illamående som jag hade förra gången. 
    Okej det låter bra! Jaaa håller tummarna, du får uppdatera på onsdag hur det gick :) 

jah fick faktiskt också rätt mycket illamående av att äta letrozol, tyckte inte jag hade det förra gången. Egentligen inte under de fem daharna jag tog tabletterna utan typ cd 10 och fram till ägglossning. Fick du de endast de dagar du tog tabletterna eller efter eller både och?
  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-05-11 20:40:51 följande:

Idag kom mensen.. suck. En cykel kvar att prova Letrozol, verkar inte som att det hjälper oss bli gravida. Har verkligen försök hålla hoppet uppe, men idag känner jag mig väldigt ledsen. Vi var försökt i två år och jag fyller 38 i år. Känns som att vi aldrig kommer få bli föräldrar. Gråter

Åh nej vad tråkigt att höra :(( hur många omgångar har ni testat letrozol? visst skulle ni få en remiss till ivf om nästa cykel inte tar sig? Hur lång är väntetiden? Förstår att du är jätteledsen, skickar massa kramar! <3 ge inte upp! 
  • amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-05-12 10:42:12 följande:

Jag kör också letrozol denna månad, ska bli spännande att se på ultraljud nästa vecka. är 33 år och vi längtar såå. 

kul! är det första omgången? enkeldos? :) 
  • amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-05-12 12:05:27 följande:

Ja! Så taggad! kör enkeldos :) kör du enkel eller dubbeldos? 

Härligt! jag är också taggad haha! Jag kör dubbeldos :) borde få mens runt 20 maj så då hoppar vi på bebisförsöken, längtar! 
  • amandakollb
    Skåne97 skrev 2022-05-12 18:44:20 följande:

Idag började min mens så snart får jag börja med min första omgång av letrozol! Är spänd men känns samtidigt lite läskigt eftersom man inte vet hur kroppen kommer reagera ???? Den 23e har jag tid för att kolla hur det ser ut samt för att göra en spolning! 

Okej vad roligt! nä alla verkar reagera lite olika, jag fick lite illamående och molvärk typ dagarna efter jag ätit tabletterna. blir det ditt första vul? Vilken cd blir det?:) 
  • amandakollb
    Baconpie skrev 2022-05-12 19:58:31 följande:

Tack så mycket för kram och pepp! Har kört 3 cykler och kör den 4:e i morgon. Stämmer att det blir IVF om det inte blir ett plus nu på 4:e cykeln med letrozol. Blir väl i höst eftersom att vården brukar stå stilla över sommaren. Förhoppningsvis kan vi bli spontant gravida över sommaren. Men just nu är vi båda ledsna och trötta på att slitas mellan hopp och förtvivlan. 

Okej jag förstår! Skönt att det finns en plan med ivf. Är det ni som vill ta en paus över sommaren? Tänker annars om ni får köra på med letrozol fram tills att ivf drar igång?:) jag förstår verkligen det:(( 
  • amandakollb
    Hanwe skrev 2022-05-13 21:25:44 följande:
    Nu glömde jag fråga! Jag var på Gyn igår och blev lite exalterad över att ett ägg hade växt till 23x19mm (förra gången efter enkeldos letrozol var ägget endast 7 mm) så känns hoppfullt! 
    Det går säkert bra men du kan ju dubbelkolla på vul Glad 
    Åh härligt med så stort ägg!! Då borde det va ägglossning  snart :)) 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?