Behöver hjälp!
Hej.
Har en dotter som blir 16 månader snart.
Hon har sedan födseln varit väldigt närhetsberoende, samt suttit fast i bröstet.
Storasyskon lyckades jag aldrig helamma och fick sluta helt vid 4,5 månader så det kändes jätteviktigt att helamma denna.
Läste mycket när hon var nyfödd att man inte kunde skämma bort för mycket med närhet och liknande, och det lät klokt, och att det brukar gå till sig av sig självt att kunna sova/ligga/sitta själv.
Tji fick jag för just i denna stund ligger jag som vanligt med henne på mig för att hon ska kunna sova lunch.
Likaså på kvällarna, lyckas jag lägga ner hon i spjälsängen utan att hon vaknar så hinner jag och sambon titta på något i ca 30 min-1 timme, sen vaknar hon, måste ammas för att somna om och vaknar så fort man lägger ner henne och börjar tröttna nu efter 16 månader. Hon har alltid vägrat ersättning/välling, och gröt äter hon bara någon tugga, lika så övrig mat. Hon skriker tills hon får bröstet om man försöker vagga henne till somna så pappan kan inte hjälpa till. Jag hade kunnat ta fighten om inte vår 5,5 åring sov inne hos oss och vaknar (vaknar flera gånger per natt om hon blir störd.)
Hon sover på min kudde i spjälsängen, det är mjukt, vid elementet med massa gosedjur och lampa.
Vad ska jag göra för nu börjar jag blir desperat. Vill kunna duscha utan barn, få sitta med min sambo och titta på något utan att behöva springa 3 ggr per timme eller bara få göra något för mig själv ett litet tag.