Inlägg från: Anonym (Ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam)

Behöver hjälp!

En liten tanke. Du skriver att er femåring sover hos er. Så varför skulle en liten ettåring vilja sova själv?

vad gäller amningen så får man bestämma sig. Jag slutade när barnet var 1,5. Det var bara att bestämma sig. på med sportbh och tight tröja och amma inte. Barnet kommer troligtvis inte vilja sluta amma på länge än. om du inte är helt säker på att du ska sluta så kommer det inte funka. Du måste vara benhård med dig själv där. 

• Anonym (Ensam)
    Vikingmorsan skrev 2022-02-06 13:50:15 följande:

Både jag och sambon har testat att gå runt och vagga men hon slutar verkligen inte tills hon får bröstet. 

Det går inte ens att lägga hon bredvid mig i sängen som storasyskon gör utan hon ska sova på mig, bäst om hon sover med ryggen på madrassen, men då är huvudet på min arm och fötterna på mina ben. 

Nu tog vi en promenad i vagnen, efter 1,5 timme somnade hon. Men då blir man sittandes nere i trapphuset tills hon vaknar. 

5,5 åringen har vi prövat att hon får sova inne i sitt rum men då blir det inte mycket till sömn, då hon smyger ut istället för att sova. Kan gå om jag sitter som en hök tills hon har somnat men då blir det flera timmars nattning om jag ska natta de separat och när båda tillslut somnat så vaknar lillan igen och jag orkar helt ärligt inte det.

Hon slutar inte förns hon får bröstet för att hon får bröstet till slut. finns inga barn som kan hålla sig vakna för evigt. Det handlar som sagt var om att du måste bestämma dig och hålla din linje oavsett vad som händer. Hon kommer protestera in i det sista. Finns inget du kan göra för att undvika det. lyssna gärna på pampers barnvagnspromenader med louise hallin i något avsnitt där hon pratar om amning. Hon förklarar det så bra just med vad barnet vill och hur man måste bestämma sig som förälder. 
Svar på tråden Behöver hjälp!