• Marie7

Behöver hjälp!

Både som förälder och förskolepedagog skulle jag säga, se över era rutiner vid nattning både för 1 åring och 5 åring. Var konsekvent. 5 åringen spelar säkert på din stress med syskonet och stretar därför vid läggning. Barn är smarta! Vad gäller 1 åringen så ja, sluta amma på dagen. Var benhård. Kommer bli skrik i några dagar absolut, men ge dig inte. Erbjud vanlig mat vid bestämda tider. Vid läggning amning absolut. Jag ammade min dotter tills hon var 2.5. Låt henne sova i er säng. Ha en t-shirt tex du haft på dig som en snutte för henne. Vissa barn behöver mycket närhet. Låt henne få det. Sen är det dock viktigt att pappan också tar henne. Fast hon skriker. Då får du gå ut om du inte orkar höra. Gällande förskolan, det löser sig! Jag lovar. Har skolat in de många klängig, mamma bundna, matvägrande, icke sovande barn genom tiderna och det har ALLTID löst sig. Förskolepedagoger brukar kunna "trolla". End enstaka fall där det varit väldigt svårt, men då har det oftast legat något annat i bakgrunden som tex ett handikapp eller att barnet senare fått någon diagnos. Hoppas det löser sig.

Svar på tråden Behöver hjälp!