• Anonym (Loo)

Har du varit i en mixad bastu?

En vän till mig som bor i Tyskland berättade att hon flera gånger innan coronan besökte badhus där det var mixad bastu. Alla duschade och bastade nakna. Av någon anledning fann jag det spännande. Finns det i Sverige? Har du upplevt det? Hur var det i så fall? Finns det någon sexuell stämning över det hela eller bryr man sig inte om det är en kvinna eller man som man ser?

• Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?
  • Anonym (A)

Har själv rötter i Tyskland, men har inte haft tillfälle att basta när jag varit där. Där är det så vanligt att basta mixat på t ex badhus eller spa så det blir inte laddat, vilket det nog skulle bli här eftersom det inte är kutym här. Meningen är ju tycker jag att det inte ska finnas sexuell spänning, man är där för att basta, inte för att spana folk/ragga.

Googlade för skojs skull på badhus i Tyskland och på den första hemsidan jag gick in på så stod det att det var "textilfritt" i bastun och att det var strikt förbjudet med kläder i bastun. På sin höjd kunde man vira handduken runt kroppen, men det var enbart tolererat och avråddes ifrån.

• Sam Ståhl

Jag har gjort det på ett hotell. Där fanns gemensam bastu med ingång från var sitt håll. Tydlig skyltning och alla bar badkläder i bastun.

Avslappnat och trevligt tyckte jag men jag ser ingen särskild laddning i det heller. Hängde säkert ihop med ingen nakenhet=som på ett badhus i övrigt.

På relaxavdelningar är det ju ofta gemensamma bastu etc men även där med badkläder på.

Gemensam bastu där alla är naken låter som du får leta efter i nudistkretsar.

Lycka till om det lockar dig.

Jag personligentycker det är mer intressant om personerna kring mig är påklädda.

• Anonym (.)

Ja, jag har badat mixbastu många gånger. Nej, där var ingen sexuell stämning.

• Anonym (A 2)

Nej, det har jag inte

• Anonym (T)

Jag har badat mixad bastu många gånger. Inget sexuellt med det. Är man van att se nakna människor är det liksom ingen stor grej. I synnerhet inte om det är ens släktingar!

• Anonym (Plommonsaft)

Ja det gjorde vi jämt med kompisgänget på universitetet. 30 man i kårhusbastun och så en skön terrass att ta en öl på mellan varven.

Kul och okomplicerat då tyckte jag.

• Anonym (Loo)
    Anonym (A) skrev 2022-01-11 19:33:38 följande:

Har själv rötter i Tyskland, men har inte haft tillfälle att basta när jag varit där. Där är det så vanligt att basta mixat på t ex badhus eller spa så det blir inte laddat, vilket det nog skulle bli här eftersom det inte är kutym här. Meningen är ju tycker jag att det inte ska finnas sexuell spänning, man är där för att basta, inte för att spana folk/ragga.

Googlade för skojs skull på badhus i Tyskland och på den första hemsidan jag gick in på så stod det att det var "textilfritt" i bastun och att det var strikt förbjudet med kläder i bastun. På sin höjd kunde man vira handduken runt kroppen, men det var enbart tolererat och avråddes ifrån.

Så spännande. Jag hade inte kunnat låta bli att kolla tror jag. Men det är kanske för att det är så ovanligt i min värld. Tänk om en man skulle få stånd?
  • Anonym (Loo)
    Sam Ståhl skrev 2022-01-11 19:33:44 följande:

Jag har gjort det på ett hotell. Där fanns gemensam bastu med ingång från var sitt håll. Tydlig skyltning och alla bar badkläder i bastun.

Avslappnat och trevligt tyckte jag men jag ser ingen särskild laddning i det heller. Hängde säkert ihop med ingen nakenhet=som på ett badhus i övrigt.

På relaxavdelningar är det ju ofta gemensamma bastu etc men även där med badkläder på.

Gemensam bastu där alla är naken låter som du får leta efter i nudistkretsar.

Lycka till om det lockar dig.

Jag personligentycker det är mer intressant om personerna kring mig är påklädda.

Ja man är ju olika antar jag :)
  • Anonym (Hellas)

Fanns vissa dagar på Hellasgården i Sthlm men iom Corona är det inte det så längre. Man skyler sig med handduk. Om man vill:)

• Tecum

Flera gånger, men alla har badkläder. Inte spännande alls.

Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?