• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (Håkan)
    EpicF skrev 2022-01-12 12:02:46 följande:
    Vad som rimmar i din värld bryr jag mig faktiskt inte om.
    Nej det förstår jag så tokiga resonemang som du har. Noll helhetstänk.
  • EpicF
    Anonym (Håkan) skrev 2022-01-12 12:10:05 följande:

Nej det förstår jag så tokiga resonemang som du har. Noll helhetstänk.

Inte tokigt resonemang alls.
  • Anonym (L)

Jag känner själv som vaccinerad en viss oro. Det finns inga långtidsstudier på vaccinet, eller hur många doser vi "tål" att ta.

Därför förstår jag folks oro. Tror att i princip alla skulle vaccinera sig om det var ett beprövat vaccin som funnits i tiotals år.

Folk har också narkolepsiskandalen i färskt minne.

Jag förstår dem. Jag gör mig inga större illusioner om att vaccinen kommer att förhindra smittspridningen, tror inte de kan hålla jämn takt med nya mutationer och de hinner aldrig vaccinera alla samtidigt.

Men jag ville själv undvika att bli allvarligt sjuk, därför valde jag att göra det.

• Anonym (Håkan)
    Anonym (L) skrev 2022-01-12 12:36:43 följande:

Jag känner själv som vaccinerad en viss oro. Det finns inga långtidsstudier på vaccinet, eller hur många doser vi "tål" att ta.

Därför förstår jag folks oro. Tror att i princip alla skulle vaccinera sig om det var ett beprövat vaccin som funnits i tiotals år.

Folk har också narkolepsiskandalen i färskt minne.

Jag förstår dem. Jag gör mig inga större illusioner om att vaccinen kommer att förhindra smittspridningen, tror inte de kan hålla jämn takt med nya mutationer och de hinner aldrig vaccinera alla samtidigt.

Men jag ville själv undvika att bli allvarligt sjuk, därför valde jag att göra det.

Finns inga långtidsstudier hur man påverkas av covid heller.
    Men då covid verkar betraktas som något naturligt och vaccinet som något onaturligt så blir det sånadär tankevurpor som du och många har.

Vi utsätts hela tiden för skadliga grejer som vi inte vet hur det påverkar oss långsiktigt. Det är bekämpningsmedel i mat, skit i luften, massa kemikalier i vår hudvård och i våra kläder, vi utsätts konstant för smittor och åkommor, vi kan bli sjuka och få komplikationer av precis allt.

Hela livet är en enda stor risk!
  • Anonym (L)
    Anonym (Håkan) skrev 2022-01-12 12:50:23 följande:

Finns inga långtidsstudier hur man påverkas av covid heller.

Men då covid verkar betraktas som något naturligt och vaccinet som något onaturligt så blir det sånadär tankevurpor som du och många har.

Vi utsätts hela tiden för skadliga grejer som vi inte vet hur det påverkar oss långsiktigt. Det är bekämpningsmedel i mat, skit i luften, massa kemikalier i vår hudvård och i våra kläder, vi utsätts konstant för smittor och åkommor, vi kan bli sjuka och få komplikationer av precis allt.

Hela livet är en enda stor risk!

Nej det gör det inte. Men den dagen det finns, tror jag i princip samtliga kommer att vaccinera sig. Och inte känna oro inför det.
  • Anonym (L)
    Johnxy skrev 2022-01-12 13:07:44 följande:

Vaccinet saknar effekt mot omikron, det är endast den som sprids nu.

F.ö måste man ta ny injektion mot de tidigare som Delta var 7e månad då 85 % av skyddseffekten är borta efter den tiden.

Därtill kommer att Läkemedelsverket visar att över 8000 behövt sjukhusvård som direkt följd av vaccinerna, lägg därtill 498 dödsfall där andra orsaker än vaccinerna uteslutits.

Detta får man ta reda på själv eftersom som media valt att gå Läkemedelsindustrin till mötes.

Enligt studier skyddar tredje sprutan mot just omikron.

Däremot vet vi inte hur länge effekten är kvar.
  • Anonym (A)

Vill uppmärksamma alla på att inte citera inlägg med antivaxxpropaganda. Blir de borttagna så finns skiten ändå kvar i det som citerades. Bättre att bara anmäla.

• riversnroads
    Anonym (L) skrev 2022-01-12 07:16:57 följande:

Nej inte enbart de ovaccinerade utan även de vaccinerade. Många vaccinerade har rest utomlands och börjat leva som vanligt. Sen visade det sig att effekten av vaccinet inte håller mer än ca 6 mån (20-25% då), och att de inte hann pumpa ut dos 3 tillräckligt snabbt.

Så en kombination av de faktorerna.

Vaccinpass hjälper inte mot smittspridningen. Mitt eget gäller till maj fast jag har 25% skydd i februari (om jag inte hunnit få spruta 3 då).

Det som hjälper är att folk håller sig hemma och håller avstånd. Vaccinerad som ovaccinerad. Vi vet ännu inte hur länge effekten av spruta 3 sitter i heller, så viktigt att fortsätta isolera sig så gott det går.

De borde inte börjat tillåta resor, krogbesök, teaterbesök etc varken med eller utan vaccinpass ur ren smittspridningssynpunkt.

Lyssnade på rix-fm imorse där lyssnarna fick ta del av ett samtal mellan någon radiopratare och ?Babsan?, han Lars. ?Babsan? och radioprataren planerade ett mingelmöte. ?Babsan? berättade minsann att det ska inte vara någon fara för att hen blir smittad eftersom hen minsann har tagit 3 doser vaccin samt haft covid-19 själv. Nu kan hen äntligen röra sig fritt i samhället.

Otroligt egoistiskt tänk och jag hoppas att detta offentliga samtalet mellan två välkända mediaprofiler får kritik.
  • riversnroads
    Anonym (L) skrev 2022-01-12 13:14:16 följande:

Enligt studier skyddar tredje sprutan mot just omikron.

Däremot vet vi inte hur länge effekten är kvar.

Har också tittat på detta och det känns extremt obehagligt med hans retorik. Hela idén om the great reset och new world order, som de stora och mäktiga familjerna pratar om själva. Hur ska man ens tolka Gates uttalanden? Varför diskuterar man inte detta utifrån ett rimligt perspektiv utan att plocka in historier om ödlor osv.
  • broderbob
    EpicF skrev 2022-01-12 11:07:28 följande:
    Även vaccinerade (trippelvaccinerade) kan bli allvarligt sjuka och behöva vård. Men då beror det i stort sätt på underliggande sjukdom som gör att vaccinet inte tas upp eller bara delvis tas upp i kroppen.
    Om dju läser riktigt så står det klart att jag har fått 3 doser redan
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?