EpicF skrev 2023-06-23 14:10:27 följande:
Och inte kan du läsa idag heller.
Och där står vi och ingen vet vad det skulle vara och som ändrar vad experterna säger.
Det berättar nått och att du har inget.
Sk007 skrev 2023-06-22 20:06:22 följande:
Jag tycker sådana saker är anmärkningsvärda och för min del tappar jag allt förtroende för personer och organisationer som använder fulspel för att komma ut med sin sanning.
Men enligt vissa påverkar inte aggeranden som dessa sakligheten.
Inte speciellt märkvärdigt om jag får tillstå att säga.
Då desinformationen var så betydande, så valde man ta bort desinformationen.
Enda kritiken man kan ge, det är att det blev en begränsning på att diskutera vissa saker som man inte riktigt visste så mycket om.
Jag förstår antivaccers och konspirationsteoretikerna blev vansinniga att de inte fick sprida sitt skräp.
En läser in nått här, men syftet var att information skulle nå ut, inte desinformation.
Och en del amerikaner har väldigt svårt att bedöma om nått är rätt eller fel, pga de är mindre bemedlade intellektuellt och kan helt enkelt inte ens förstå vad som är desinformation och vad som är information.
Finner detta bra gjort av dom för den Amerikanska befolkningen, här var det inte nödvändigt, då vi hade Tegnell att berätta vad som var vad och ingen ville ens diskutera med han, bara slänga ut osakliga oneliners som vi ser ovan.
Man gjorde samma i Brasilien med socialmedia och med Zika, då desinformationen var extrem där och gick inte ha alla dessa lögner kvar.
Enda är att några diskussioner skulle de få tillåta mer av, så där finns lite kritik att ge, men i stort, inte alls.
Och älskar dessa 27 forskare som slog på stortrumman om nått(kommer ej exakt ihåg vad det var.), och reportrar frågade om detta och Tegnell sade kort och gott "De är välkomna att påvisa sina påståenden.".
Och det var sista gången vi hörde nått om dessa forskare, för de insåg de jade tagit vatten över sitt huvud.