• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (Malin)
    molly50 skrev 2022-01-06 13:40:07 följande:

Nu är ju vaccinet frivilligt att ta.

Så planerar man att skaffa barn så kan man ju bara låta bli att ta vaccinet.

Så den här diskussionen om mensrubbningar som biverkning känns ganska onödig,tycker jag.

Varför skulle en sådan stor biverkning förbli stum i någon diskussion alls?

Det var ju inte direkt känt när Sverige slussades ut i vaccinet och det rapporteras inte speciellt mycket om det. Man får gräva sig till den informationen så många som försöker bli gravida kanske inte vet.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-06 16:26:30 följande:

Riktigt så långt går inte jag, det är mest förströelse då och då.
    Och görs när inget annat händer.
    Detta kanske tom är värt en TS, och bara se vad andra har för tokigheter då, så kanske man kan hitta någon ny man kan testa.
    Vi får nog redan på vad som blir bestämt imon eller nästa vecka för vi hoppas.

Polarens jobb så har omikron skenat på hemmet, men deras uteservice så är dom mer befriad ifrån detta upp tills nu.
    Nu ska de ta ett test imon och ett PCR och inte snabbtest som första, som de tidigast får svar på Söndag som jag fattade det som.
    Jag sade till han, samtliga kommer vara smittade innan de ens får svar, han hade undrat samma sak också där också.

Dom undrade om han ville jobba på hemmet, han sa nej direkt, då han insåg att han troligen skulle bli smittad direkt och söker upp viruset var han inte intresserad av.
    Och hade det varit på hans tur, så hade han jobbat som vanligt, ja, tills om han blev smittad då.

molly50 skrev 2022-01-06 14:36:01 följande:
    Så är det ju. Men om man har en regelbunden mens så är det ju också lättare att veta när man har ägglossning än om mensen är oregelbunden.

Jaja, vi inväntar mer fakta.

Haha, nej det är ju inte så att det styr mitt liv heller. Jag ägnar mig åt det när jag är själv. Glad Det enda jag berättat högt om är ju bokstäverna på bilar.
    Ja, får se om det dyker upp en tråd om detta! Vore kul. Men jag ska inte starta den.

Ju förr vi får besked, dess bättre.

Jag som är trippelvaccinerad har varit förkyld i en vecka nu, 1177 skickade mig på testning vilken var negativ. Trodde inte det skulle vara positivt men man kan ju inte vara säker, speciellt nu med omikron.
    Så nyårsfirandet kom av sig kan man säga.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    Blomma5 skrev 2022-01-06 16:37:32 följande:

Ska vi delta i denhär diskussionen så är det viktigt att vara öppen och tillmötesgående, våga testa sin egen syn. Det är trots allt ett viktigt ämne nu när samhället påverkas så mycket av denna pandemi som den gör idag. Tips att lyssna på:

Hmmm, det inleds med uttalandet "tvingande av så kallade vacciner"?

"Nedkavlat"?

Och henne är det inte mycket att lyssna på om man inte tillhör de allra mest kritiska, för att uttrycka sig milt.
    Jag har sett flera av hennes sändningar, bl a där hon har någon sorts "diskussion" med Emanuel Karlsten. Fast det är en monolog.

• klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-06 16:45:42 följande:
    Haha, nej det är ju inte så att det styr mitt liv heller. Jag ägnar mig åt det när jag är själv. Glad Det enda jag berättat högt om är ju bokstäverna på bilar.
    Ja, får se om det dyker upp en tråd om detta! Vore kul. Men jag ska inte starta den.

Ju förr vi får besked, dess bättre.

Jag som är trippelvaccinerad har varit förkyld i en vecka nu, 1177 skickade mig på testning vilken var negativ. Trodde inte det skulle vara positivt men man kan ju inte vara säker, speciellt nu med omikron.
    Så nyårsfirandet kom av sig kan man säga.

Imon är jag trippelvaccinerad också Skål

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Y)

För att jag hatar människor och jag tänker inte offra mig för ett otestat vaccin.

• klyban
    Anonym (Y) skrev 2022-01-06 17:01:46 följande:
    För att jag hatar människor och jag tänker inte offra mig för ett otestat vaccin.
    ~9,21 MILJARDER doser berättar att det är testat mer än man gjort NÅGONSIN innan.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    Anonym (Malin) skrev 2022-01-06 16:36:02 följande:

Det var ju inte direkt känt när Sverige slussades ut i vaccinet och det rapporteras inte speciellt mycket om det. Man får gräva sig till den informationen så många som försöker bli gravida kanske inte vet.
    Nu är det väl så att man inte har vetat om vilka biverkningar som finns. Det är därför man fortfarande forskar.
    Och missförstå mig rätt.
    Jag tycker såklart att man ska kunna få veta vilka biverkningar som har rapporterats in.
    Men denna tillhör väl inte de vanligaste.
    Och då tycker jag det är onödigt att skrämma upp folk med att det är jättevanligt och att kvinnor blir sterila.
    Sk skrämselpropaganda.
    Det är trots allt fortfarande frivilligt att ta vaccinet.
    Och nu när vi vet mer om biverkningar osv så kan man ju välja att avstå om man planerar att skaffa barn.
  • AndreaBD
    Anonym (Malin) skrev 2022-01-06 16:36:02 följande:

Det var ju inte direkt känt när Sverige slussades ut i vaccinet och det rapporteras inte speciellt mycket om det. Man får gräva sig till den informationen så många som försöker bli gravida kanske inte vet
    För att det inte alls är säkert att man skulle ha svårt att få barn pga vaccinationen. Det är bara en osäker förmodan. Självklart bör man veta det någorlunda säkert innan man sprider det överallt.
  • nattuw
    klyban skrev 2022-01-06 17:10:49 följande:
    ~9,21 MILJARDER doser berättar att det är testat mer än man gjort NÅGONSIN innan.
    Nej det innebär bara att man gett 9,21 miljarder doser. Det säger inget om huruvida det gjorts några tester.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2022-01-06 17:19:36 följande:
    För att det inte alls är säkert att man skulle ha svårt att få barn pga vaccinationen. Det är bara en osäker förmodan. Självklart bör man veta det någorlunda säkert innan man sprider det överallt.
    Innan man vet om det påverkar förmågan att få barn bör man tillämpa försiktighetsprincipen.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?