• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

AndreaBD skrev 2022-01-07 16:22:58 följande:

DU är den enda som verkar ha behov att diskutera det. Folk förklarar inte hur det fungerar för att de inte behöver göra det. Varför skulle de? 

Diskussionen kom upp i samband med mensrubbingar. Om du inte vill vara med i den diskussionen så hade du kunnat låta bli.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 16:23:47 följande:

Det kan du aldrig veta! 

Det framstår tydligt i tråden...
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 16:51:17 följande:

Det 'är inte alls den studien utan från Internetmedicin om rikliga menstruationsblödningarRikliga mensrubbningar från Internetmedicin som en kunskapsdatabas för läkare med koncentrerade översikter för diagnostik och behandling av sjukdomstillstånd. Översikterna skrivs av svenska experter inom respektive specialitet och uppdateras kontinuerligt

Rikliga menstruationsblödningar - Internetmedicin

Som jag sagt tidigare ska du vara försiktig med vad du skriver annars är det bara lögner

Jag tycker du istället ska undersöka om du har livmoderhalscancer, istället för att sprida så massa lösa rykten om vaccinet - du är mer behjälpt utav det

Att ditt inte kommer från någon studie fram kom tydligt. Jag skrev att det är just därför det pågår en studie för att undersöka om det finns ett samband. Denna studien är inte färdig och man har ingen data ännu.

Jag har inga menstubbningar efter vaccinationen, går regelbundet på cellkontroller så varför ska jag enligt dig undersöka om jag har livmoderhalscancer? Finns inget som skulle tyda på det. Jag har heller aldrig spridit några lösa rykten om vaccinet utan skrev att ca 5000kr har rapporterat in mensrubbningar efter vaccineringen. Jag är inte en av dessa kvinnor.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 16:58:46 följande:

Jag haft den diskussionen där innan med den individen innan, och då skulle det låtsas om att vi inte visste syftet med vaccineringen för HPT-virusen och de tre olika vaccin som finns.

Och syftet med den diskussionen är det ingen som vet fortfarande, för sånt underlåter sig hon att svara på som vanligt.

Jag har ALDRIG diskuterat något HPT-virus eller som jag tror du menar HPV-virus med dig. Eller de tre olika vacciner mot detta som finns.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 17:50:05 följande:

En felaktig föreställning som spridits kring covid-vaccinerna är att man kan bli steril av dem. Men enligt Läkemedelsverket finns det inget som tyder på att vaccinerna påverkar vare sig kvinnors eller mäns fertilitet.

Även många andra länder har fått in biverkningsrapporter från kvinnor som anmält att deras menscykel förändrats efter vaccination mot covid-19. I Norge pågår nu en stor studie som, bland annat, ska titta på om det finns ett samband mellan mensrubbningar och vaccinerna.

Så står det

"En felaktig föreställning som spridits kring covid-vaccinerna är att man kan bli steril av dem. Men enligt Läkemedelsverket finns det inget som tyder på att vaccinerna påverkar vare sig kvinnors eller mäns fertilitet.

Även många andra länder har fått in biverkningsrapporter från kvinnor som anmält att deras menscykel förändrats efter vaccination mot covid-19. I Norge pågår nu en stor studie som, bland annat, ska titta på om det finns ett samband mellan mensrubbningar och vaccinerna.

Jag tror det är bäst att man är läskunnig - det blir enklare på det sättet

Ingen mening att hålla på med felaktig information - det är exakt likadant som när djävulen läser Bibeln - ingen skillnad

Den ende som läser tråden som fan läser bibeln är du.

Det är ingen felaktig information att ca 5000kvinnor rapporter in mensrubbningar som biverkning efter covid-19 vaccinet. Det är heller ingen felaktig information om att det pågår en studie i Norge som ska undersöka sambandet. Det fakta.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 18:45:14 följande:

Enkel regel av allmänt hyfs: Man talar inte om för folk att de inte vet si eller så. FRAMFÖR ALLT om de själva säger att de gör det. Där blir det oförskämt.

Lättkränkt alltså. Bra att veta.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 19:00:01 följande:

Kan du inte starta en egen tråd om mensrubbningar och inte blanda ihop mensrubbningar med Covid-19 Det finns mycket underliggande som kan framkalla mensrubbningar såsom livmoderhals cancer och det hör inte hemma bland Covid-19 - så starta tråden mensrubbningar då det finns ett helt spektrum av saker att diskutera från polyper till cancer

5000 kvinnor har rapporterad in mensrubbningar som biverkning efter covid-19 vaccinet. Det innebär att mensrubbning som diskuterats i tråden har med covid-19 att göra.

I Norge pågår just nu en studie för att se om det finns ett samband, dvs om covid-19 vaccinet kan orsaka mensrubbningar för kvinnor.

Det är fakta.

Att det finns annat som kan orsaka mensrubbningar är irrelevant för tråden.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 20:20:50 följande:

Det är fakta säger du - dina egna fakta eftersom du inte har något underlag till det, skulle du ha underlag vet du inte varifrån det kommer då du inte kan hänvisa till det och du kan inte heller hänvisa till något specifikt vaccin heller utan bara svänger dig med saker du inte har någon vetskap om samt också vad det handlar om så . det är bra att du har alldeles egna fakta och forskar i ämnet och är därmed har kunskap om det så du kan handleda om det - det är fakta från dig - och jag bryr mig inte om vad du skriver då du inte gör något seriöst intryck på mig

Nej, det är inge min fakta utan från läkemedelsverket och Norges folkhälsomyndihet.

www.dn.se/sverige/tusentals-inrapporterade-mensrubbningar-efter-covidvaccin/

www.svd.se/over-5000-kvinnor-har-rapporterat-mensrubbning

Det gäller covid-19 vaccinet där det rapporterats in mensrubbningar som biverkningar. Om det finns ett samband eller inte ska en norsk studie pröva att visa.

Nej, du gör inger seriöst intryck på någon.
  • EpicF

Det är fakta säger du - dina egna fakta eftersom du inte har något underlag till det, skulle du ha underlag vet du inte varifrån det kommer då du inte kan hänvisa till det och du kan inte heller hänvisa till något specifikt vaccin heller utan bara svänger dig med saker du inte har någon vetskap om samt också vad det handlar om så . det är bra att du har alldeles egna fakta och forskar i ämnet och är därmed har kunskap om det så du kan handleda om det - det är fakta från dig - och jag bryr mig inte om vad du skriver då du inte gör något seriöst intryck på mig

www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner

Gäller Pfizer vaccinet. 5139 inrapporterade fall just nu, för att vara exakt.
  • EpicF

www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner

Gäller Pfizer vaccinet. 5139 inrapporterade fall just nu, för att vara exakt.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?