• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

AndreaBD skrev 2022-01-07 14:17:06 följande:

Jodå, det du berättar är högstadienivå.

Och du förolämpar folk IGEN, här Kyban nu. Att fråga om han trodde det var en gång i livet ÄR förolämpande, för att det skulle förutsätta att man är väldigt oinsatt. 

Det må vara högstadienivå men det är fortfarande kunskap som några av er här saknar.

Nej, det är ingen förolämpning att fråga km han trodde det enbart var en gång i livet man har ägglossning. Det är rätt självklart fråga till hans svamlande.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 14:18:52 följande:

Inte när du hela tiden berättar självklarheter som alla vet och ingen vill höra en gång till... då är det spammande. 

Om alla hade vetat så hade inte diskussionen kommit upp. Nu visste folk inte det och diskussionen uppkom. Fullt normalt.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 14:22:16 följande:

Det är solklart vad jag sagt där, sen berätta jag det för dig en gång till, ändå börjar du prata om annat.

Folk är nyfikna och de förstår inte varför det tar 2 månader att bli med barn och när kroppen gör spontanabort ovanligt ofta.

Detta gör inte att du har rätt, utan bara inte förstår att veta om ägglossningen är redundant information för de allra flesta kvinnor.

Nej, för dig var inte det solklart på vad du har sagt eftersom du inte har någon aning om vad du själv skriver.
    klyban skrev 2022-01-07 14:22:16 följande:

Det gör det visst det, bara att procentsatsen är mindre på omikron.

Svart och vitt är inte en fungera argumentation i ett vetenskaplig ämne, men det kanske man inte vet om som utbildad inom sjukvård och omsorg?

Nej, procentsatsen är högre då omikron är mera smittsamt. Jodå, svart och vitt är ett utmärkt fungerade argumentation i ett vetenskapligt ämne.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 14:26:12 följande:

De är irrelevanta för rikligt och oregelbundet idag, det är poängen du vägrar acceptera.

Nej, du pratar om reproduktionssystemssjukdomar också, med använder ett mer begränsat ord.

För biverkningarna kan kom handla om annat också, och jag väljer att vara heltäckande än halta med specifikt påståenden som är irrelevanta för biverkningen rikligt och lätt oregelbundet och uteslter inget inna faktan är här.

Och alla dessa inlägg är nu pga att du vägrade acceptera att vi måste invänta fakta, det vad du började prata om andar reproduktionssystemssjukdomar i tron detta skulle gå applicera på dessa biverkningar rikligt och lätt oregelbundet.

Så du vet inte vad det är för andra reproduktionssystemssjukdomar du pratar om?

Jag har pratat om mensrubbningar som biverkningar. Jag har inte gått in närmare på det då det är just mensrubbingar som blivit inrapporterade.

Jag vägrar acceptera att vi måste invänta fakta? Du är den som kräver att jag ska svara på något som inte finns ännu så det är faktiskt du som vägrar acceptera att vi måste invänta fakta.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 14:32:21 följande:

Nej, det är ingen som saknar det. Det är bara du som dra förhastade slutsatser om saker som du inte vet. Som vanligt. 

Jo, det är iallafall två personer som saknar den kunskapen som du menar är högstadiekunskap.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 14:34:57 följande:

Men fattar du inte att alla andra vet att alla förstår! Och bara du har fått för dig att vissa inte förstår och att du måste upplysa dem.

Ska vi kolla? ÄR DET NÅGON HÄR SOM INTE VET HUR ÄGGLOSSNING FUNGERAR och vilken betydelse det har? 

Jag vet. Klyban vet uppenbarligen. Och övriga verkar också veta det. 

Ja, klyban förstår inte hur ägglossningen fungerar. Dig är jag lite osäker på då du i ena sekunden förstår för att i nästa sekund förstår som att du inte förstår.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 14:36:12 följande:

Ni ska inte skylla på vaccinet då oregelbundna menstruationer inte är ovanliga och om ni har haft sex kan ni inte skylla det på vaccinet, rikliga blödningar som börjat och håller i sig ska man rådfråga sin läkare om då det kan ligga någon underliggande sjukdom 

Diagnosen är relativt vanlig på en gynekologmottagning. Det är svårt att uppskatta frekvensen i samhället, med tanke på att det är till stor del subjektivt, om man uppfattar sin menstruation som riklig eller ej.

Orsakerna till rikliga menstruationsblödningar kan delas upp beroende på om de är systemiska eller lokaliserade till kvinnans reproduktionsorgan.

Lokala orsaker

Myom

Polyper

Adenomyos

Systemiska orsaker:

Hypotyreos

Koagulationsdefekt

Leverskada

Inflammatoriska tillstånd i t ex endometriet

SYMTOM

Rikliga menstruationer brukar innefatta:

Blödning:

Blödningstid ? 7 dagar

Genomblödning av sanitetsskydd

Byte av sanitetsskydd frekvent, ibland flera gånger per timme

Behov av byte av sanitetsskydd en eller flera gånger nattetid

Menstruationen kan bestå av större mängder koagulerat blod

Trötthet till följd av lågt Hb och lågt järnvärde

Smärtsam menstruation (dysmenorré)

DIFFERENTIALDIAGNOSER

Cervixcancer/Livmoderhalscancer

Uteruscancer/Corpuscancer/Livmodercancer

Koagulopati

Det är det studien ska undersöka om det finns ett samband med vaccination av covid-19 för kvinnor.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 16:18:52 följande:

Folk bestämmer själva om de vill visa hur mycket de vet. När man kan utgå att alla vuxna människor vet - så tycker man ofta att det vore helt onödigt att visa att man kan. Som i DET HÄR fallet. Och i många andra fall tidigare, då du påstod att någon inte visste något. 

Vad folk vet, det kan bara de själva avgöra. INTE du. Och det är förolämpande att bara påstå att folk inte vet saker, när de i själva verket inte har lust att redogöra det för dig. Och du kan utgå ifrån att Klyban också vet.

Absolut. Men då får man också räknas med att ses om extremt outbildad om man inte visar på sin kunskap.

Utifrån tråden att döma så vet klyban. Och han ännu inte förstått.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 16:21:38 följande:

Det är ytterst förolämpande. Det är också förolämpande att säga att någon svamlar. Har du aldrig kommit på tanken att han driver med dig? 

Om du inte förstår honom, varför pratar du så mycket med honom? 

Om du tycker det är en förolämpning så är du en aningen lättkränkt.

Att han skulle driva var min första tanke. Nu, nä nu framstår han bara som extremt okunnig, outbildad och barnslig.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 16:21:38 följande:

Det är ytterst förolämpande. Det är också förolämpande att säga att någon svamlar. Har du aldrig kommit på tanken att han driver med dig? 

Om du inte förstår honom, varför pratar du så mycket med honom? 

Jag har inga problem med att förstå honom. Varför skulle jag? Han är ganska tydlig med att det oftast är meningslöst svammel som han kommer med.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?