• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (X) skrev 2022-02-01 14:22:12 följande:
    Om han är orolig gör väl han en anmälan till soc? Kan BVC förklara hur orimligt han beter sig för handläggaren?
    Kan familjeteamet prata med handläggaren för att visa på vad ni försökt med tidigare utan att det fungerat?
    Verkar onödigt att dra ut på det mer.
    Ja han har ju gjort det redan en gång.

Bvc är nog neutrala i detta och tänker främst på barnen så det gör hon nog inte.. 

Jag har det i anteckningarna från soc att det är nedlagt då vi inte kom någonstans. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-01 14:27:48 följande:
    Ignorera. Gör inget. 
    Nej jag låter det gå via fam.rätt.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 12:16:54 följande:
    Jag ska se vad som sägs nu på nästa möte. Tack
    Gör det. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 14:33:54 följande:
    Ja han har ju gjort det redan en gång.

Bvc är nog neutrala i detta och tänker främst på barnen så det gör hon nog inte.. 

Jag har det i anteckningarna från soc att det är nedlagt då vi inte kom någonstans. 
    Jag menar inte att hon ska säga nåt om dig som förälder, utan att sköterskan ska påvisa hur pappan vill anmäla.
  • Anonym (X)

Eftersom handläggaren anser att alla möjligheter till samarbete ska uttömmas så är det väl bra om hon får se att ni redan försökt.

• Anonym (Camilla)

Vilken soppa! Snacka om att han använder barnen som slagträn. Du kan ju tänka dig vad barnen får höra om dig. Han lär inte skräda orden. JG har alltid ogillat att man snackar skit om den andre föräldern. En gång var ni så pass kompatibla att ni skaffade barn. Inte bara en gång utan flera. Att ni krigar mot varandra är en sak men vem tar barnen i försvar? Vem ser till deras bästa? BVC och soc bör ju gör det. Har sagt det förut och får akut för det men att placera barnen tillfälligt så de får lugn, ro och stabilitet. Det här tjafset kommer att leda till väldigt otrygga barn. Du har själv sagt att de inte mår bra när de kommer hem från pappan. Han har snart förverkat sin rätt att vara papp om han inte steppar upp rejält. Bråka med dig kan han göra men fan inte sätta barnen i kläm. Var tog barnperspektivet vägen? 

Visst! Det är känsloargument men det handlar om
    småfisar. Plus två till från tidigare. 

Lyssna på Jur. Korrekt rättsligt utan känsloargument. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-02-01 16:12:19 följande:

Vilken soppa! Snacka om att han använder barnen som slagträn. Du kan ju tänka dig vad barnen får höra om dig. Han lär inte skräda orden. JG har alltid ogillat att man snackar skit om den andre föräldern. En gång var ni så pass kompatibla att ni skaffade barn. Inte bara en gång utan flera. Att ni krigar mot varandra är en sak men vem tar barnen i försvar? Vem ser till deras bästa? BVC och soc bör ju gör det. Har sagt det förut och får akut för det men att placera barnen tillfälligt så de får lugn, ro och stabilitet. Det här tjafset kommer att leda till väldigt otrygga barn. Du har själv sagt att de inte mår bra när de kommer hem från pappan. Han har snart förverkat sin rätt att vara papp om han inte steppar upp rejält. Bråka med dig kan han göra men fan inte sätta barnen i kläm. Var tog barnperspektivet vägen? 

Visst! Det är känsloargument men det handlar om
    småfisar. Plus två till från tidigare. 

Lyssna på Jur. Korrekt rättsligt utan känsloargument. 

Jo men det har han ju redn gjort infär fam.rätten så jag väntade att de skulle göra orosanmälan. 

Och varför de ska placeras akut när det är HAN som håller på? Jag försöker att leva "normalt" så gott de går fast han håller på.
    Jag håller mig till överenskommet schema för att inte få skit för det längre fram. 
    Jag ser till att barnen har en trygghet här och en normal vardag. Men det är HAN som bråkar!

Jag har försökt att nå fram till fam.rätt och det går inte. 
    Advokaten  säger att man måste tömma alla resurser och att jag ska vänta med TR?
    Jag har sagt att jag vill göra schemaändring men han är inte intresserd och fam.rätten får vi inte ta hjälp av enl fam.rätten själv.

Vad mer kan jag göra då?

Jag slår knut på mig själv! 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (X) skrev 2022-02-01 14:40:53 följande:
    Jag menar inte att hon ska säga nåt om dig som förälder, utan att sköterskan ska påvisa hur pappan vill anmäla.
    Anonym (X) skrev 2022-02-01 14:41:40 följande:

Eftersom handläggaren anser att alla möjligheter till samarbete ska uttömmas så är det väl bra om hon får se att ni redan försökt.

Absolut borde hon göra det.

Det är advokaten som säger det.. Handläggaren säger inte mer än att vi ska klara oss själva..
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 16:37:48 följande:
    Jo men det har han ju redn gjort infär fam.rätten så jag väntade att de skulle göra orosanmälan. 

Och varför de ska placeras akut när det är HAN som håller på? Jag försöker att leva "normalt" så gott de går fast han håller på.
    Jag håller mig till överenskommet schema för att inte få skit för det längre fram. 
    Jag ser till att barnen har en trygghet här och en normal vardag. Men det är HAN som bråkar!

Jag har försökt att nå fram till fam.rätt och det går inte. 
    Advokaten  säger att man måste tömma alla resurser och att jag ska vänta med TR?
    Jag har sagt att jag vill göra schemaändring men han är inte intresserd och fam.rätten får vi inte ta hjälp av enl fam.rätten själv.

Vad mer kan jag göra då?

Jag slår knut på mig själv! 
    Slå inte knut på dig själv.
    Ignorera honom
    Följ nuvarande schema
    Gå på några fr möten, driv på om fastställt umgängeschema
    När inte det funkar gå till tr
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-01 17:07:11 följande:
    Slå inte knut på dig själv.
    Ignorera honom
    Följ nuvarande schema
    Gå på några fr möten, driv på om fastställt umgängeschema
    När inte det funkar gå till tr
    Ja man vänder ju ut å in på sig för att barnen ska ha det bra.. 
    Plus allting annat som hör vardagen till och försöka få andrum själv..
    Nej då ska man prata med myndigheter, advokat, läkare, bvc osv osv.. 
    Jag vill bara att saker ska fungera så man kan börja leva "normalt".. 

Sedan blir det fortsatt förhör i nästa vecka..

Jag ignorerar honom fullt ut och håller fast vid det vi kommit överrens om.

Jag ska lägga fram det igen på nästa möte. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?