Anonym (Camilla) skrev 2022-02-01 16:12:19 följande:
Vilken soppa! Snacka om att han använder barnen som slagträn. Du kan ju tänka dig vad barnen får höra om dig. Han lär inte skräda orden. JG har alltid ogillat att man snackar skit om den andre föräldern. En gång var ni så pass kompatibla att ni skaffade barn. Inte bara en gång utan flera. Att ni krigar mot varandra är en sak men vem tar barnen i försvar? Vem ser till deras bästa? BVC och soc bör ju gör det. Har sagt det förut och får akut för det men att placera barnen tillfälligt så de får lugn, ro och stabilitet. Det här tjafset kommer att leda till väldigt otrygga barn. Du har själv sagt att de inte mår bra när de kommer hem från pappan. Han har snart förverkat sin rätt att vara papp om han inte steppar upp rejält. Bråka med dig kan han göra men fan inte sätta barnen i kläm. Var tog barnperspektivet vägen?
Visst! Det är känsloargument men det handlar om
småfisar. Plus två till från tidigare.
Lyssna på Jur. Korrekt rättsligt utan känsloargument.
Jo men det har han ju redn gjort infär fam.rätten så jag väntade att de skulle göra orosanmälan.
Och varför de ska placeras akut när det är HAN som håller på? Jag försöker att leva "normalt" så gott de går fast han håller på.
Jag håller mig till överenskommet schema för att inte få skit för det längre fram.
Jag ser till att barnen har en trygghet här och en normal vardag. Men det är HAN som bråkar!
Jag har försökt att nå fram till fam.rätt och det går inte.
Advokaten säger att man måste tömma alla resurser och att jag ska vänta med TR?
Jag har sagt att jag vill göra schemaändring men han är inte intresserd och fam.rätten får vi inte ta hjälp av enl fam.rätten själv.
Vad mer kan jag göra då?
Jag slår knut på mig själv!