• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Hannah)

Men seriöst! Fam.rätt sekreteraren fick avbryta mötet. 

Jag hann lagom lägga fram schemaändring så flippade han ur! Jag hade inte ens lagt fram förslaget, bara att jag ville göra ändring.

Han började anklaga mig för att jag gett hans pappa en stroke, jag hade inte gett barnen frukost för de var såå hungriga (fam rätt mena på att de åt nog ikapp efter magsjuka), jag hade skickat dit sjuka barn så han blev däckad ett dygn, jag hade lagt bvc kortet i lådan! Jag var sinnesrubbad osv och allt detta vräker han ur sig när han har barnen hos sig.. 

Han skulle kontakta juristiskt ombud osv osv..
    Så fam.rätt ville ha svar på hur han tänkte göra men han la över allting på mig. Allt berodde på hur jag ville och tänkte. 

Så vi kom ingenstans idag heller.

Jag har mailat min advokat men inte fått återkoppling. 

• Anonym (Hannah)

Och jag vet att soc sa att man inte ska göra anmälningar på varandra men jag börjar fundera över hans mående om han ens klarar av att ha barnen när han blir/gör såhär.. 
    Tar han sin medicin? 
    Han är ju inte stabil! Borde fam.rätt göra orosanmälan utifrån mötet? 

• Anonym (Jur)

Allt det här är mer eller mindre bra för dig. Till nästa möte med FR ha med ett förslag på nytt schema, skicka gärna till handläggaren innan. 

Låt inte hans utbrott stoppa processen. Han har väl vant sig vid att diverse utbrott får dig att backa, må dåligt, ge efter mm. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-28 12:22:47 följande:

Allt det här är mer eller mindre bra för dig. Till nästa möte med FR ha med ett förslag på nytt schema, skicka gärna till handläggaren innan. 

Låt inte hans utbrott stoppa processen. Han har väl vant sig vid att diverse utbrott får dig att backa, må dåligt, ge efter mm. 

Ja det tänker jag med. Han lägger ris för sin egen rygg..

Jag hade ett förslag jag tänkte ta upp lördag söndag onsdag samma tid som nu med kontaktperson vid överlämning. 
    Men nu känner jag enbart varannan helg.. om ens det..

Jag backar inte nu! Aldrig! Jag tänker köra på i samma bana.
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-28 12:12:57 följande:

Men seriöst! Fam.rätt sekreteraren fick avbryta mötet. 

Jag hann lagom lägga fram schemaändring så flippade han ur! Jag hade inte ens lagt fram förslaget, bara att jag ville göra ändring.

Han började anklaga mig för att jag gett hans pappa en stroke, jag hade inte gett barnen frukost för de var såå hungriga (fam rätt mena på att de åt nog ikapp efter magsjuka), jag hade skickat dit sjuka barn så han blev däckad ett dygn, jag hade lagt bvc kortet i lådan! Jag var sinnesrubbad osv och allt detta vräker han ur sig när han har barnen hos sig.. 

Han skulle kontakta juristiskt ombud osv osv..
    Så fam.rätt ville ha svar på hur han tänkte göra men han la över allting på mig. Allt berodde på hur jag ville och tänkte. 

Så vi kom ingenstans idag heller.

Jag har mailat min advokat men inte fått återkoppling. 

Ja han verkar minst sagt instabil. Men då måste sekreteraren märkt hur han var, om denne avbröt mötet?

Säg inget mer om hur du tänker, utan låt det i så fall gå via advokaten. Typiskt detta att han inte vill säga förrän DU sagt hur du vill göra - då får han något att liksom ta spjärn emot. 

När min man och hans ex skulle försöka med familjerätten så blev det inte ens ett möte, för när de ringde henne för att bestämma en tid så var hon så uppe i varv, skulle ha med sig polis dit för att hon misstrodde familjerätten osv - så då sa de bara att det går inte att ha möte med en så pass labil person. Det här fick min man veta när de sen ringde upp honom. Därefter fanns bara tingsrätten som sista väg att gå (efter flera anmälningar till Soc och misslyckade samtal). 

Familjerätten kan göra orosanmälningar. Om de bedömer att de ska det får du nog fråga dem om. Kan vara så att de är med om "värre" saker som de anmäler. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-28 12:46:33 följande:
    Ja han verkar minst sagt instabil. Men då måste sekreteraren märkt hur han var, om denne avbröt mötet?

Säg inget mer om hur du tänker, utan låt det i så fall gå via advokaten. Typiskt detta att han inte vill säga förrän DU sagt hur du vill göra - då får han något att liksom ta spjärn emot. 

När min man och hans ex skulle försöka med familjerätten så blev det inte ens ett möte, för när de ringde henne för att bestämma en tid så var hon så uppe i varv, skulle ha med sig polis dit för att hon misstrodde familjerätten osv - så då sa de bara att det går inte att ha möte med en så pass labil person. Det här fick min man veta när de sen ringde upp honom. Därefter fanns bara tingsrätten som sista väg att gå (efter flera anmälningar till Soc och misslyckade samtal). 

Familjerätten kan göra orosanmälningar. Om de bedömer att de ska det får du nog fråga dem om. Kan vara så att de är med om "värre" saker som de anmäler. 
    Ja man hoppas väl att hon noterade.. 

Nej han får sköta sin del nu. Så får han sig en överraskning sedan.

Ja han har ju flyttat på en del möten.. Det skulle inte förvåna mig att han tror likadant.

Jag vill helst inte ringa å fråga heller då det kan se "illa" ut. Absolut finns det värre fall. 
    Men ändå, han gjorde ju allt detta inför barnen
  • Anonym (Hannah)

I heögen har jag suttit och kollat igenom saker att skicka till polisen bla sms, messenger, ljudfiler mm.

Jag tog skärmdumpar på sms/messenger och på något vis har jag kommit åt och gjort nåt på messenger så han skickade direkt och frågade vad jag menade med det där.. Jag trodde han blockat..
    Jag öppnade aldrig meddelandet utan det ligger oläst.
    Nu vet jag inte om jag vågar fortsätta med skärmdumparna på messenger.

Alltså det är helt sjukt, ca 300 skärmdumpar sedan 2 år bakåt som han har skickat på messenger..  Låånga meddelanden där han lägger skulden på sig själv, att han ska förädras, att han inte är så hemsk osv..

Så jäkla glad över att jag kom loss från det där!

• Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-30 07:24:49 följande:

I heögen har jag suttit och kollat igenom saker att skicka till polisen bla sms, messenger, ljudfiler mm.

Jag tog skärmdumpar på sms/messenger och på något vis har jag kommit åt och gjort nåt på messenger så han skickade direkt och frågade vad jag menade med det där.. Jag trodde han blockat..
    Jag öppnade aldrig meddelandet utan det ligger oläst.
    Nu vet jag inte om jag vågar fortsätta med skärmdumparna på messenger.

Alltså det är helt sjukt, ca 300 skärmdumpar sedan 2 år bakåt som han har skickat på messenger..  Låånga meddelanden där han lägger skulden på sig själv, att han ska förädras, att han inte är så hemsk osv..

Så jäkla glad över att jag kom loss från det där!

jo fortsätt med skärmdumpar. Han kan väl ändå inte se att du tar skärmdumpar? 
    Att han skrev något visar väl bara att det inte var blockat från hans sida, bli inte rädd av det. 

Gör arbetet mekaniskt bara, tänk inte på att han finns "på andra sidan". Ju mer material du har, desto lättare är det för din advokat att göra ett bra jobb. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-30 08:27:29 följande:
    Att han skrev något visar väl bara att det inte var blockat från hans sida, bli inte rädd av det. 

Gör arbetet mekaniskt bara, tänk inte på att han finns "på andra sidan". Ju mer material du har, desto lättare är det för din advokat att göra ett bra jobb. 
    Jo alltså jag blir ju inte skrämd av honom på så vis utan mer att han ska tro någonting och spinna vidare på det. Falska förhoppningar eller så.

Nej jag vet att det inte syns när man gör dumpar. Men klantigt att jag kom åt nåt.. Min hemknapp är kass så det gör ju inte saken lättare heller. 

Vill egentligen inte gå in på konversationen så han ser att jag läst hans fråga.. 

Anonym (123) skrev 2022-01-30 08:27:29 följande:

• Anonym (Hannah)

Funderade på det här med atthan inte var ett dugg intresserad av schemaändring som jag inte ens hann lägga fram.

Just nu är jag ju föräldraledig men ska väl så småningom börja jobba igen när allt blir "stabilt" men som det ser ut nu så går det ju inte! 
    Jag kan inte anpassa mitt arbetsschema efter honom och hans "vägran". Han har ju inte ens ett jobb att anpassa sig efter.. 
    Detta måste väl kunna ses som ett slags sabotage, misshandel? Han styr ju över mitt liv liksom!

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?