• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-26 14:20:44 följande:

Ingen info alls om bvc besöket.

Det enda han tjafsade om var att han höll på att missa bvc kortet som jag hade lagt i hans postlåda enl tidigare överrenskommelse... 

Och förhöret blev vi inte färdiga med så jag kommer få en ny tid för att fortsätta.

Vadå "höll på att missa"? Antingen missade han eller så missade han inte. (jag menar alltså frågan som till honom, inte dig) 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-26 16:39:08 följande:
    Vadå "höll på att missa"? Antingen missade han eller så missade han inte. (jag menar alltså frågan som till honom, inte dig) 
    Ja han hade tittat i lådan i sista stund i ren tur bara efter vanliga posten.

Kortet hade han ju glömt av helt och hållet..
  • Anonym (Hannah)

Jag var in och läste barnets anteckningar på 1177
    Pappan var missnöjd över vårt schema, han ville ha övernattningar och hade ingen insikt i hur sömnen är då vi inte kommunicerade i detta.. 

Vad jag förstår så har bvc gjort en orosanmälan så nu är det bara att invänta att soc ska ringa eller dyka upp.. 

• Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-27 08:28:57 följande:

Pappan var missnöjd över vårt schema, han ville ha övernattningar och hade ingen insikt i hur sömnen är då vi inte kommunicerade i detta.. 

Vad jag förstår så har bvc gjort en orosanmälan så nu är det bara att invänta att soc ska ringa eller dyka upp.. 

Tycke verkligen ni ska ta umgänget till FR/TR för att få ett fastställt umgängesschema.
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-27 08:28:57 följande:

Hade du ringt BVC som jag föreslog så hade detta kanske kunnat undvikas? Du svarade då att du inte kunde för du hade ett annat möte samma tid, men hade du tänkt ett steg längre så kunde du ringt dit innan. 

Men oavsett så är det kanske lika bra att allt körs på samtidigt nu. familjerätten , soc och du fortsätter med din advokat? 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 08:35:10 följande:
    Tycke verkligen ni ska ta umgänget till FR/TR för att få ett fastställt umgängesschema.
    Ja vi ska ha möte med FR i morgon. 

Drar mig för att ringa henne i "onödan". 
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-27 08:59:43 följande:
    Ja vi ska ha möte med FR i morgon. 

Drar mig för att ringa henne i "onödan". 
    Skriv till henna och säg att du vill diskuttera nytt umgängeschema med målsättning att få det fastställt. Ha ett förslag på schema.

Parallellet drar du igång en process med advokat till tingsrätten.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-27 08:46:30 följande:
    Hade du ringt BVC som jag föreslog så hade detta kanske kunnat undvikas? Du svarade då att du inte kunde för du hade ett annat möte samma tid, men hade du tänkt ett steg längre så kunde du ringt dit innan. 

Men oavsett så är det kanske lika bra att allt körs på samtidigt nu. familjerätten , soc och du fortsätter med din advokat? 
    Ja absolut det hade de kunna gjort. Men kom inte för mig då vi blev sjuka hela bunten. 

Vad jag förstår så stod det om "skydd" i anmälan.

Har försökt att nå bvc så få se om de ringer upp när de har tid. 
    Jag ska då bara fråga om gårdagens besök och tillväxten m.m. 

Ja lika bra att allt kommer på en gång.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 09:02:31 följande:
    Skriv till henna och säg att du vill diskuttera nytt umgängeschema med målsättning att få det fastställt. Ha ett förslag på schema.

Parallellet drar du igång en process med advokat till tingsrätten.
    Tack för ditt svar! Det ska jag absolut göra!

Svårt bara attfå till ett rimligt schema som ska passa  

Ska ta tag i det under dagen!
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-27 09:04:41 följande:
    Tack för ditt svar! Det ska jag absolut göra!

Svårt bara attfå till ett rimligt schema som ska passa  

Ska ta tag i det under dagen!
    Gör ett schema som är bra för barnen,
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?