• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 15:47:55 följande:
    Ja hon hänvisar väl till nästa möte ändå. Tror hon inte kan hantera konflikter så bra.. 
    Nej men då är han ju verkligen inte samarbetsvillig. Jag ska träffa advokaten i nästa vecka då jag ska på förhöret så förhoppningsvis kommer bollen rejält i rullning då.

Frågan om kontaktperson vid överlämningar blev ju inte ens på tal! Förstår inte hur de kan tycka att barnen ska vara med om bråk.
    Idag blev det ju fel IGEN då jag inte hade packat med något.. Hela bunten har liksom legat i magsjuka så det har varit begränsat med handling från affären.
    Du ska inte behöva handla och skicka med ett skit och vill han ha magsjuka barn så är det ju bara rätt åt honom. Tycker han det är kul att torka spyor eller vad! Bara skönt för dig om han gör det istället.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-19 07:55:19 följande:
    Så du hade gått med på det? Eller var det bara ett förslag från handläggaren som sedan tolkades som att ni hade bestämt? 

Har du jobbat vidare med advokatspåret? 
    Det var  handläggaren som tolkade det så. Jag sa att det är klart att man svarar/skickar om det är något viktigt gällande barnen. Å då fick hon det inom ett dygn.. 

Kom åt tummen ner.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-01-19 16:02:08 följande:
    Ignorera honom bara. Gå inte in i en dialog öht. 
    Nej det gör jag inte. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-01-19 16:09:00 följande:
    Du ska inte behöva handla och skicka med ett skit och vill han ha magsjuka barn så är det ju bara rätt åt honom. Tycker han det är kul att torka spyor eller vad! Bara skönt för dig om han gör det istället.
    Nej men han går stenhårt på det soc sa. 
    Han sa det till fam.rätt att det var en rekommendation från soc... Alltså bara en rekommendation.

Ja man kan ju önska att det hoppar dit några elaka baciller.. Men då måste han ju avboka sitt umgänge pga sjukdom men det kan han glömma isånafall 
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 16:37:39 följande:
    Nej men han går stenhårt på det soc sa. 
    Han sa det till fam.rätt att det var en rekommendation från soc... Alltså bara en rekommendation.

Ja man kan ju önska att det hoppar dit några elaka baciller.. Men då måste han ju avboka sitt umgänge pga sjukdom men det kan han glömma isånafall 
    Sluta skicka med saker!
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Sluta) skrev 2022-01-19 16:39:57 följande:
    Sluta skicka med saker!
    Har inte gjort det nu
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 14:09:10 följande:
    Ja det måste ju finnas nån högre chef
    Ja,precis. Det kan ju i alla fall vara värt att fråga.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-19 21:10:29 följande:
    Ja,precis. Det kan ju i alla fall vara värt att fråga.
    Jag ska kolla upp det
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-20 10:06:20 följande:
    Jag ska kolla upp det
    Ja,gör det.
  • Anonym (Hannah)

Nu har barnet fått kallelse till bvc på hans umgängestid.

Sist jag var dit blev det ett jävla liv på honom att han inte "fick" följa med. 
    Jag vill liksom inte vsra i samma rum som honom.

Så nu låter jag honom gå dit på utsatt dag och tid så får vi se hur det går. 
    Jag är tveksam till att han kommer att kunna svara på alla frågor som de brukar ställa.. 
    Han kommer säkerligen smutskasta mig om mat osv till hans umgänge. 
    Han kommer inte heller kunna ge riktiga svar om sömnen osv.. 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?