• Anonym (X)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2021-12-08 10:47:37 följande:
    Fick precis mail från fam.rätten som föreslog tingsrätten eftersom vi inte kan komma överens..

Jag är livrädd att de ska döma till hans fördel.. Fy vad det knyter sig..

Man har hört så många skräckexempel..

Jag tänker stå på mig så mycket det bara går!

Tack för svar!
    Vad är det ni inte kan komma överens om?
    Vad är du rädd för att de ska döma till?
  • Anonym (X)

Och se till att få underhåll!

• Anonym (X)
    Anonym (Hannah) skrev 2021-12-10 13:48:46 följande:

Då är nog risken att han föjer efter och fortsätter tugga på.. Han har ställt sig ivägen förr när jag velat gå förbi..

Kan han hämta på förskolan?
  • Anonym (X)

Hur motiverar soc att du ska fixa mat och kläder åt honom när han inte betalar underhåll?

Kan de ge dig ekonomiskt bistånd för det?

• Anonym (X)

Kläder tycker jag iofs du ska skicka med, det är väl klart att det inte ?duger? om du skickar med för små?

Däremot ska han ju betala underhåll och stå för barnens kostnader när han har dem.

• Anonym (X)
    Drottningen1970 skrev 2021-12-31 15:36:33 följande:

Varför tror du att han inte kan få halvtid framöver?

Om han är bipolär och inte behandlas för det, samt det finns dokumenterat att van inte ens kan fixa mat till barnen de få timmar han har dem men ändå kräver halva barnbidraget -ja, då kommer han knappast klara av att tillgodose barnens behov på halvtid, än mindre när de kommer till skolålder.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 12:19:36 följande:

Han har kontaktat bvc och uppmanat dem till att glra en ny soc anmälan.
    Hon sa att de kan ju inte bara göra anmälningar hit o dit.

Jag berättade för henne om förra fam.rätt möte där han hade sagt att jag orsakat hans pappas stroke osv.. 

Han tycker att vi inte kan samarbeta eller kommunicera..

Bvc föreslog samtal hos ett fam.team. vi har gått där förut och det var bortkastat.. o det tyckte teamet med. Man når inte fram till honom.

Bvc skulle kontakta fam.rätt.

Om han är orolig gör väl han en anmälan till soc? Kan BVC förklara hur orimligt han beter sig för handläggaren?
    Kan familjeteamet prata med handläggaren för att visa på vad ni försökt med tidigare utan att det fungerat?
    Verkar onödigt att dra ut på det mer.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 14:33:54 följande:
    Ja han har ju gjort det redan en gång.

Bvc är nog neutrala i detta och tänker främst på barnen så det gör hon nog inte.. 

Jag har det i anteckningarna från soc att det är nedlagt då vi inte kom någonstans. 
    Jag menar inte att hon ska säga nåt om dig som förälder, utan att sköterskan ska påvisa hur pappan vill anmäla.
  • Anonym (X)

Eftersom handläggaren anser att alla möjligheter till samarbete ska uttömmas så är det väl bra om hon får se att ni redan försökt.

• Anonym (X)
    Anonym (K) skrev 2022-03-03 18:37:17 följande:
    Men varför svarade du inte? Jag tror du skjuter dig i foten där. 
    Varför då?
    De ska inte ha kontakt och han bör ju ha koll på barnens siffror själv.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?