Måste han verkligen få veta?
Då är det ju inte bara du som sett problemen med att samarbeta.
Nej. Det är därför vi står ich stampar och ingenting händer..
Jadu hans föräldrar kanske?
Men jag tänker inte medverka till något sådant trams.
Jag sa också att när barnen kommer tillbaka så kommer alla känslor ut och de vet knappt vart de ska göra av dem. Slåss, kastar leksaker osv. Som om de är symptombärare..
Han sa att det gör de hos honom också men jag menade på att det här är nåt annat än syskonkärlek som fr vände det till åt hans del.
Jag sa att det är skillnad på beteende hos barnen när de kommer från fsk och när de kommer från honom. Det är helt olika känslor som kommer ut.
Eftersom pappan höll på att tjata om regler och tillsägelser osv så frågade fr hur han sa till dem och att han var väldigt aktoritär i sin uppfostran.
Jag sa då att man måste ju se till barnets ålder och anpassa ev tillsägelser efter det och att jag inte straffar barnen då de är så små!
Han ska ha det väldigt strikt så då släpper allt när de kommer hem.
Fr var nåt på spåret där.. Kändes som om hon hintade lite emellanåt till min fördel.
Det var andra saker jag tog upp som hon också vände till "min fördel". Så jag försökte nappa direkt på det och spinna vidare på den tråden.
Bra kämpat! Självklart får du ha en formsvacka. Konstigt vore om du inte hade det. Det är ju massor av frustration, ilska och hopplöshet med i bilden. Sedan ska du styra skutan själv och ha en meningsfull tillvaro med och för barnen. Det är ju fasen två heltidsjobb det där.
Bida din tid. Han skjuter sig snart i sank alldeles själv. Lyssna på Jurs råd. Fundera på vad hen skriver. Har hållit en röd linje, en mycket bra utan känsloyttringar, genom hela tråden.
Var rädd om dig och hör kommer en extra kram!