Måste han verkligen få veta?
Går det att bevisa att det inte var du,utan han,som inte dök upp på tiden han bokat så borde det ju inte vara några problem.
Nu när han vet att vi ska flytta så har han inte kommit varken med återkoppling om någonting alls.
Jag kan tycka att det ska ligga i hans intresse om hur han ska kunna träffa barnen, eller ska jag bara utgå från att han kommer och hämtar dem som vanligt? Eller utgår han från att jag ska skjutsa?
Jag vet ingenting! Jag ska diskutera detta med min advokat iaf.
Jag kommer ha svårt att skjutsa, dels ekonomiskt, med hänsyn till de större barnen (de ska skolas in i nya skolan, vill inte att de träffar honom mer än de behöver) och det är ju pga honom som vi flyttar! Ska jag sedan sitta och skjutsa och "servera" honom barnen..
Samtidigt vill jag ju inte verka som att hindra umgänget iom flytten..
Jag ska göra det
Hej Mina Fina <3
Jag har tänkt länge att uppdatera här men det har varit fullspäckat! Och så tänkte jag vänta tills förhandlingarna var över.
Flytten har gått bra men halkade efter pga sjukdomar osv så jag åkte på extra hyra. Jag kunde inget göra utan känner att jag fick ta den smällen.
Min energi har legat på fullt fokus på förhandlingar och umgänget.
Vi hade förhandling nu i dagarna gällande vårdnad umgänge och det är oförändrat än så länge. Känns som att domaren började inse att han inte är stabil.. Jag står på mig I övernattningarna och begränsat umgänge. Mitt I alltihopa så yrkade han om 30min videosamtal som vi inte ens hade fått tagit del av. Det var bara påhitt för stunden från hans sida.. Lät ju bara knäppt! Hur ska man få så små barn att sitta still i 30 min i videosamtal!? Allt för att hålla koll på mig..
Domaren påtalade att han måste förstå att jag känner en oro kring bl.a övernattningar... Men man vill inte hoppas för mycket.
Vi har yrkat på att få någon form av bevis på hans mående, men han har ignorerat detta varje gång. Det påtalade även domaren. Då menade pappan att det var så lätt för mig att få fram. Har ska jag få få fram journaler från läkare undrar jag.. Och att han fortfarande var aktiv hos soc. Det borde jag också ha koll på enl honom.. Men så länge det inte handlar om våra gemensamma barn så får jag inte ta del av något, men han fattar inte det..
Hans ombud fick flertalet gånger tysta ner honom och säga åt honom osv..
Om ca 14 dagar får han domen om brottsmålen. Min advokat är säker på att han kommer dömas. Han sade emot sig själv, soc ljög, deras anteckningar stämde inte osv. Han var inte hotfull eller liknande trots att både jag och soc påtalade detta i anteckningar osv.
Hans mamma vittnade och sa också emot sig själv.. En enda soppa!
Han hade samma historia men ändå så hade han ingen aning om nånting.. Vet inte hur jag ska förklara i skrift men han lever i en annan värld..
Han förnekade allting såklart trots alla bevis. Solklara inspelningar osv..
Jag hoppas att brottsmålet antecknas på så vis så man kan ta del av det han sa och visa hur han var där.. iallafall förhörsdelen.
Han återkom hela tiden till vårdnad/umgänge fast det inte hade med saken att göra.
Det enda jag tog upp ang det var vår överenskommelse om hur överlämningarna ska ske och att vi inte ska ha diskussioner vid dörren och att de ska ske utomhus. Trots detta tränger han sig in i min bostad och vägrar gå osv.. Även hans mamma sa att han har befunnit sig i min bostad under andra perioder...
Så det är en liten uppdatering. Jag fyller nog på eftersom när jag kommer på någonting.
Annars verkar barnen trivas hyfsat här. Vi är ute väldigt mycket i olika lekparker. Men det tar tid att vänja av sig att titta sig över axeln om någon följer efter osv. Kollar lite extra efter vissa bilar och så..
Det tråkiga är att de inte har fått någon fsk ännu då det är så långa kötider här. Men jag försöker gå med dem till barnpassning 3ggr/v så de ska få träffa andra barn och få leka utan mig.
Hoppas ni andra mår bra! Kram till Er.
Så fint att du uppdaterar!
Det kommer bli bra ska du se.