Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

molly50 skrev 2023-07-10 20:10:20 följande:
    Jag tycker du ska dokumentera allt han gör.
    Och fråga honom vad som har hänt när barnen kommer hem med stora hål i kläderna.
    Och be honom köpa egna,tåliga, kläder åt barnen istället för att slita på de du har köpt.
    Och när du får tag på advokaten så berätta allt det här och visa upp kläderna.
    Kan han jäklas så kan du. 
    Det gör jag. Jag fotade kläderna innan och efter
    Jag funderar på att skicka iväg dem i dessa kläder vid nästa umgänge. 

Det fula är att han säger att det är jag som satt på dem trasiga kläder från första början..

Jag har mailat bilder till advokaten. Ska skriva nåt sms till honom och se vad han säger. (Väntar på advokaten först)
    Han har inte återkopplat på sms på sistone och det måste ju se illa ut inför utredningen till vårdnad/boende..

Tack fina.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-10 21:04:15 följande:
    Det är bra!

Men de borde ju veta hur han är vid det här laget. Att han ljuger och hittar på saker för att försöka ställa dig i dålig dager.
    Då borde de ju förstå att det även gäller denna gången.

Kan det inte vara så att advokaten har semester då?
    Man kan hoppas iaf

Tror hon har fullt upp. Brukar få autosvar om hon har semester el dylikt. Har inte fått något sådant. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-10 23:46:49 följande:
    Ja,vi får hålla tummarna för det.

Ok. Ja,så kanske det kan vara. Men uppdatera gärna när du har fått svar.  // Glad
    Tack, det ska jag göra. 

Man funderar också vad han tillåter för lek när det blir sådana hål och hur han kan låta dem gå med trasiga kläder, varför byter han dem inte? Klarar han inte av basic omvårdnad?
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-11 13:25:59 följande:
    Ja,jag förstår att du undrar. Du kan ju alltid fråga honom vad han tillåter dem göra.
    Men frågan är ju om han skulle svara ärligt på det. 
    Ja, det är jag tveksam till att han gör

Iallafall så fick jag svar från advokaten och hon tyckte inte heller att det verkar normalt så hon har skrivit till hans ombud och undrar om det är någon slag trots från hans sida, samt att han inte återkopplar på sms.

Få se om vi får något svar 
  • Anonym (Hannah)

Har ännu inte fått någon återkoppling på detta trots påminnelse.. 

Han skulle även svara på ändrad umgängesdag då jag och barnen är bortbjudna 
    Jag har fått ändrat mina planer flertalet gånger för att rätta mig efter hans önskemål osv osv för att anpassa umgänge så kan han inte ge svar EN endaste gång.. Och detta var jag ute i god tid med.. 

Måste ju ses som samarbetssvårigheter..

molly50 skrev 2023-07-12 15:23:35 följande:
    Nej,jag misstänkte nästan det.

Ok. Vi får hoppas på att ni får svar då så att ni kan få ordning på det här. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-21 16:51:32 följande:
    Ja,det låter ju som att han försöker motarbeta dig.
    Som att han försöker sätta käppar i hjulet för dig.
    Så samarbetssvårigheter verkar han ha,ja.

Märkligt att advokaten inte återkopplat dock. Kan hon vara på semester?
    Jag har nog varit otydlig, men min advokat har återkopplat på mailet om kläderna men inte pappan Hon tyckte det lät väldigt märkligt med kläderna och frågade om det var någon sorts trots från pappans sida. Han har varken svarat på det mailet eller om byte av umgängesdag. 
  • Anonym (Hannah)

Bara för att han missade bussen och inte dök upp på utsatt tid till umgänge så ska inte barnen få följa med på det vi är bjudna till.. 

Som jag skrivit tidigare så har han inte återkopplat på sms/mail ang byte av dag då jag och barnen är bortbjudna. 

Nu dök han inte upp på umgänge och jag stod och väntade med barnen i över 1.5 timme.
    Fick sedan sms om att bussarna strulade och han ville ändra dag för umgänge. Då passade jag på att fråga om det där vi är bjudna till som han ej återkopplat på och får då till svar att om jag går med på att ny dag om umgänge så kan han gå med på att byta dag.. 

Ska jag och barnen få ut för att HAN inte kan passa sina tider!? 

Jag har såklart mailat skärmdumpar till min advokat men det dröjer med svar då det är semestertider..  

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-24 20:34:39 följande:
    Kan han ha hittat på det här med busstiderna? För att jäklas med dig så att du och barnen inte kunde åka på det ni var bjudna på?
    Bra att du har skickat skrämdumpar på det här till advokaten.
    Det här liknar ju umgängessabotage,och det kan ligga honom i fatet.
    Jag kollade bussarna och det var inga avvikelser på den linjen vad jag förstod. 

Klart han jäklas. 

Är ju knappast mitt eller barnens fel att han missat bussen. Antagligen försovit sig. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-07-24 21:59:09 följande:
    Ok. Ja,då är det nog bra om du kan visa det för advokaten också,skulle jag tro.
    Så du kan bevisa att han jäklas med dig. 
    Jag har skärmdumpat det också 

Det går ju nästintill en buss i timmen också 
  • Anonym (Hannah)

Bara för att han missade sitt umgängestillfälle så får inte barnen följa med på det vi är bjudna på. Jag kommer heller inte kunna gå själv eftersom tiderna inte passar med umgänget. 

Han kommer inte byta dag. Ändå så har han inget att anpassa sig till. Inget jobb. 

Det måste ju ses som sabotage... 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?