Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Ca 4 mil kanske.

Anonym (K) skrev 2023-01-24 15:53:26 följande:
    Hur långt bort ska ni flytta i så fall?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2023-01-24 21:16:35 följande:

Hoppas verkligen att du hittar en lämplig bostad och få komma iväg. Liten nystart. Inte behöva vara konstant övervakad av knäppskallen. Ville bara flagga för det så du kunde kolla. Du kämpar på för jäkla bra! 

Tack! Ja jag känner att det är dags nu. 

Jag är stark! Konstigt nog! 

Å inte nog med det så har han varit i kontakt med BVC och ändrat klockslag utan min vetskap på min dag! Som han inte ens ska med till!
    Vilken soppa!!
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-01-24 21:36:00 följande:
    Men du måste prata med BVC. Blir väldigt konstigt att man kan gå in och ändra tider.
    Antar man ändrar på 1177, men då borde du väl få en notering om ändrad tid? Hur kunde han ändra utan attt du visste? 
    Han hade ringt.

Såg det av en slump när jag skulle kolla andra grejer i barnets journal. Då stod det ny anteckning.
    Jag har ju fått 2 kallelser så den ena stod det ändrad tid på men jag tänkte inte mer på det. Utan tänker väl att de har fått ombokningar osv.

Sedan vet jag inte hur han har fått nys om tiden från första början då kallelsen kommer till mig då barnen är skrivna här..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-01-25 15:25:14 följande:
    Du får försöka förklara för dem när du är där att ni är i en tvist och att han ändrat utan din vetskap. Be dem om att om han ringer fler gånger så ska de ringa dig också, innan de ändrar något. 

Men stod det första kallelsen i journalen så kanske han gått in där och läst? 
    Nu blev barnet sjukt så vi var tvungna att ändra tiden ändå. Så jag återkopplade och skrev det till pappan (enl ök) och det enda han var intresserad av att veta var när nästa tid var! Ingenting om hur barnet mådde... 
    Nästa tid blir åter på min dag.. Så få se vad han gör med den..

Men jag pratade med BVC över telefon så hon sa så med kallelsen att de skickas ut till bägge när man har olika adresser fick jag till svar så därför visste han om det. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Xy) skrev 2023-01-25 15:58:34 följande:

Frågan är om han ens kan följa med?vårt BVC här tillåter bara en förälder följa med till BVC ..började såklart under corona men de håller fortfarande kvar detta- står klart och tydligt på kallelsen man får 

Det stod ingenting I kallelsen om det :-/
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2023-01-25 18:06:07 följande:
    De sa ingenting om att han har rätt att ändra tiderna precis som han vill?
    Det kan bli väldigt jobbigt om du "missar" en tid och får en räkning för det. Det här är verkligen skäl till enskild vårdnad!!! För då kan han väl inte ändra tider? Kan han gå in i barnets journal då?
    Nej jag tog inte upp det med BVC eftersom jag är osäker om vad de antecknar och får "säga" vidare men min advokat har fått skärmdump på det osv.

Så långt tänkte jag inte! Tack! Med räkningen alltså. 

Ja det sa min advokat också.

Nej, får man ensam vårdnad kan han inte logga in där har jag fått till mig
    Inte heller på fsk appen osv
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-25 20:03:26 följande:

Det verkar mest på vad du skriver som att du vill bli av med honom? Du har väl en gång älskat mannen antar jag, något måste du väl bry dig om honom än?

Nu är det ju så att vi separerade för ca 2 år sedan och han kan inte acceptera detta utan lägger sig i mitt liv. Han tror ännu att det är ett Vi. Jag vill bara att han ska respektera mina gränser och lämna MIG ifred. Förhålla sig till vad som är bestämt i domstol, men redan dagen efter förhandling så börjar han krångla. Jag vill bara att han ska acceptera det som är beslutat så barnen får ett lugn!

Han är åtalad för brott, misshandel, hemfridsbrott.. Misshandel framför sina egna barn. Han har även varit hotfull mot mina andra barn samt handgriplig på en fam.behandlare på socialen.

Jag är fullt medveten om att jag kommer få dras med honom resten av mitt liv... 

Han saboterar för mig och sina egna barn och kan inte samarbeta så därav yrkar jag på ensam vårdnad.
    Han kan inte ta hand om sig själv utan på eget bevåg slutar med viktig medicinering mot bipolär sjukdom så han blev ännu mer aggressiv. Han är psykiskt instabil som även finns dokumenterat.

Att få ensam vårdnad skulle underlätta framtida beslut gällande barnen, att slippa ta diskussioner med honom som ändå inte går att lösa. Han är aldrig nöjd med vad som beslutas trots att det är hans egna förslag. 
    Han är som sagt oberäknelig och obehaglig..

Googla narcissist..
  • Anonym (Hannah)

Sedan så är det väldigt stor risk att man blir medberoende i sådana här förhållanden. Man blir lurad från första början. Höjd till skyarna och massa lovord! Som sedan faller när man är fast. Då är det för sent och helvetet är igång.

• Anonym (Hannah)

I kallelsen från fam.rätt står det

Kontakta inte mig före mellan eller efter samtalen

Samtalen dokumenteras inte eller vem som säger vad

Det enda som rapporteras är om vi medverkat eller ej

Brukar det gå till såhär?
    Hur ska då domstol veta vem som inte samarbetat och motsätter sig saker? Eller anklagar, smutskastar osv.
    Han kommer ta sig friheter som han gjort förut och fam.rätt bara satt och tittade utan att agera.
    Han har liksom svårt att hålla sig till ämnet.. 

Vi fick ju ofta avbryta samtalen utan några nya ÖK.. 
    Och nu är det ju värre än vad det var då eftersom det finns åtal bakom..

Tappar hoppet redan innan man kommit dit..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-01-27 16:03:14 följande:
    Det är inte min erfarenhet. Jag har läst min kompis dokument från sådana samtal. 

Du har rätt att spela in samtalet, om du själv deltar. Kan vara bra att ha kvar. 
    Verkar som fam.rätt här jobbar på ett sådant sätt. Jag tycker det är knäppt iaf!
    Jag tycker de ska anteckna iaf vem som säger vad och vem som inte verkar samarbetsvillig..

Ja det är min tanke att göra.. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?