Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Då har svaret kommit.

Han kände inte alls igen sig i det som jag hade påstått i mitt svar. Utan det är för att JAG inte litar på honom som förälder. Då vänder han det så istället!

Men ändå så "backade" han..

Han vill nu ha utökad tid med en timma varje tillfälle istället.

Jag känner att det är "teater" från hans sida. Jag har varit med och sett det förut.. 
    Han spelar spel.. 

Igår var han äckligt övertrevlig vid lämningen "gå nu till mamma, det blir säkert mys ikväll"..

Jag känner mog låst dessa 3 dagar och bävar inför sommaren att behöva vara hemma och passa dessa tider.
    Jag känner mig kontrollerad när han har umgänge dessa 3 dagar..
    Förlänga ALLA tillfällen med en timma är jag ändå skeptisk till eftersom jag tycker det är mycket som det är redan..

Ska man lägga fram att okej men då får det vara med övervakare vid hämtning/lämning?
    Utökad en dag med en timma? Då efter förskolan.. 

Jag ska självklart diskutera detta med min advokat, det var hon som skickade svaret. Men jag vill ha lite andra vinklar först.

• Anonym (Hannah)

Vi har kommit fram till advokaten och jag att vi besvarar med att vi inte gör någon förändring alls i dagens schema som det ser ut nu med tanke på barnens välmående. Det är nog mycket umgänge som det är. 

Så får vi se vart han tar det där efter. 

Förhoppningsvis har hns jurist insett att det kanske inte "var så enkelt" och försökt förklara det för honom.. 

Jag känner att om jag ger vika för hans önskemål så får han övertag och känner att han har makt & kontroll. Så nu står jag på mig i detta för tillfället. 

Så nu kommer hans "trevliga sida" plötsligt försvinna igen..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-04-04 17:20:00 följande:

Det är bra. Stå på dig. Du och advokaten har väl planerat nästa steg. Nu vänta på motpart. Inget halloj från polisens sida än? 

Du vet ju att hans sk trevliga sida var ett spel. Reagera inte på hans känsloyttringar. Var neutral och korrekt. Svära och gorma kan du göra med kompisar och oss. Kämpa på. Blir glad när du tar upp barnens välmående. Det är det allra viktigaste. 

Ja hon verkar ligga ett par steg före.
    Det ligger hos åklagaren och jag ska få en ny handledare, mer vet jag inte än.

Ja jag känner igen det ifrån förut.
    Nej jag kör på i samma spår. Hej & hej då! Resten sms om det är något gällande umgänge. 

Jag är inte sådan som brusar upp och svär/gormar OM jag väl gör det så är det förtjänat.. 

Ja det är ju barnens mående som är det viktigaste!
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-04-04 17:30:13 följande:
    Japp, ger du vika en endaste tum nu så kommer han fortsätta. 
    Ja han har ju lyckats förr så självklatt försöker han nu med. 
    Men nu är jag stenhård! Känner att jag har orken och psyket för det här nu. 

Han kommer nog bli snopen att jag inte gick med på hans förslag..
  • Anonym (Hannah)

Ett ärende om ofredande blev nedlagt.. Men jag har kontaktat min advokat ang detta då han fortsatt trakassera genom att ringa soc och så. 

Igår hade barnen fått varsin ballong som flög iväg ute när han lämnade dem och mitt äldsta barn fick ut för att hon inte hämtade dem.
    "Man kan väl hämta dem" fräste han åt henne...
    Jag bet mig hårt i munnen för att hålla tyst.. Inte lönt att dra igång nåt nu..

Och så nämnde han vagnen som står kvar utanför hans dörr och som den har gjort sedan månader tillbaka.. 
    Jag låtsades inte höra..  

• Anonym (Hannah)

I förra veckan har åklagaren skickat en notis till polisen att de ska ta in honom till förhör ang misshandel.
    Skönt att någonting är på gång! 

Det är det enda jag hört för tillfället.

Så nu blir det att läsa av honom extra framöver, humör, handlingar, dagsform, allt som är avvikande osv.. 

Jag försöker att ligga något steg före! Men jag är redo!

• Anonym (Hannah)

Idag när han lämnade dem så började han tjafsa om påsken och jag sa att det är inget bestämt om detta och jag tänker inte ta den diskussionen. 
    Sedan tycker jag att man inte kan komma och bestämma det någon dag i förväg.. Jag urgår och planerar efter grundschemat.

Han skulle ha dem 9-17 vilken dag det nu var.. 

Det enda som är bestämt som finns skriftligt är förra årets jul och nyår. 

Inget schema över detta årets storhelger alls utan grundschemat 9-14 3 dgr/v.. 

Gick jag inte med på det så skulle jag minsann få höra att det var sabotage..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-13 14:27:51 följande:
    Argumentet du får köra om det skulle behövas i efterhand är att det fanns ingen överenskommelse.
    Ja det finns ju inget ök om det..

Men har en känsla att han behåller dem till 17 på fredag..
  • Anonym (Hannah)

Ja det är ju upp till honom ärendet ligger nu. 

Det är fortfarande tveksamt med dygn ännu eftersom de inte sover hela nätter och om han klarar av det med sitt tillstånd. 

Anonym (Jur) skrev 2022-04-13 14:57:31 följande:
    Inte mycket du kan göra åt det.

Se till att ni får ett fastställt schema hos tingsrätten.

Överväg om det vore bättre med ett dygn per vecka istället för tre tillfällen per vecka.
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-13 15:04:24 följande:
    Behåller han dem utan att ha rätt till det så får du vända dig till polisen om han inte dyker upp på överenskommen tid. Då blir ännu mer dokumenterat till hans nackdel.

Ja de kan inget göra eftersom det inte finns någon dom. Men absolut kan man dokumentera det och vända det emot honom senare. 
  • Anonym (Hannah)

Ja det är konstigt att man som umgängesföälder kan göra hur som helst utan att det blir några konsekvenser men skulle däremot boendeföräldern göra liknande så går det under sabotage och man kan förlora vårdnaden pga det då tingsrätten ser allvarligt på det..

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?