Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Som jag skrev tidigare så har äldsta barnen varit hemma m sjukdom. 
    Nu är det dags fär de små såklart med snorig näsa och feber. Den äldsta av dem kräktes inatt och sover ännu..

Jag smsade detta och då får jag tillbaka att vi ska avvakta till i morgon. Men jag svarade då att det blir efter bestämt schema. 
    Sedan får jag tillbaka att jag gör såhär efter gårdagen på affären och ser han att bilen är borta nu när det är lov... osv

Jag svarade inte på detta.. 

Att de inte får vara sjuka i lugn och ro ens!! 

• Anonym (Hannah)

Och så börjar han med att jag umgängessaboterar pga detta och att inget avtal blev skrivet m FR sist.

Men jag tänker på barnens hälsa i första hand..

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-28 11:16:06 följande:
    Och senast blev han ju själv smittad när han fick ta barnen då de varit sjuka.
    Då var ju inte heller det bra.
    Hur ska han ha det?
    Precis! Hur man än gör så blir det aldrig bra! Han är aldrig nöjd! 
    Vad är det för nöje för barnen att ha umgänge egentligen när de har legat på soffan och sovit i stort sett hela dagen hittills..
  • Anonym (Hannah)

Å där kom samtalet från soc.

Han h0ller på att ringa dem och härja över att jag inte kan sköta barnen med kläder skor osv. Att jag brister i föräldraskapet osv.
    Han hör av sig ofta till dem med sms och samtal m.m

Jag får känslan att den soc.sekreteraren tar hans parti. 

Jag sa att jag ogillar att han är här och håller koll på vad jag gör med barnen.. men hon verkar inte tycka att det var något konstigt då vi måste ha någon form av kommunikation/samarbete när vi har barn.. Ja men jag vill liksom inte ha med honom att göra på det viset..
    Sedan hade han tagit upp det här m vagnen såklart.. Jag sa att när jag ville ha tillbaka den så fick jag den inte.. Nu vill jag inte hämta den ensam.. och yan har lämnat den ute i snöstorm så den är säkerligen förstörd. 
    Sedan så tog hon upp kostnaden m hans umgänge att nu när jsg hade underhåll så kunde jag betala blöjor osv.. 
    Jag sa då att det spelar ingen roll om jag skickar med eller inte så blir det inte bra.. 

Karusellen tar aldrig slut..

• Anonym (Hannah)

Absolut! Ingen tvekan liksom.

molly50 skrev 2022-02-28 13:41:15 följande:
    Det är nog inget nöje alls.
    Och deras hälsa går först.
    Så ditt ex får finna sig i att vänta tills barnen är friska,tycker jag.
    Nej.. 
    Men nu menade hon ju på soc att eftersom jag har underhåll så behöver ju inte han stå för något gällande barnen.. Typ.. 

Hon verkade inte höra när jag flertalet tog upp oro kring hans psykiska ohälsa och mående..
    Att han lätt blir aggressiv osv och struntar i att ta medicin emellanåt.. 
    molly50 skrev 2022-02-28 13:45:08 följande:
    Så han påstår att du inte kan sköta barnen med kläder och skor osv.
    Ändå så är det du som alltid får skicka med dem dessa saker plus mat och blöjor till honom.
    Hur går det ihop?
    Vem är det som inte kan sköta dem egentligen?

Du skulle ju själv kunna göra en anmälan mot honom och tala om att han hela tiden försöker motarbeta dig och sabotera för dig.
    Han verkar ju inte ha barnens bästa i åtanke,i alla fall.

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-28 14:10:01 följande:
    Har du gjort någon anmälan mot honom för det?
    För det låter ju inte som en bra miljö för barnen att vistas i.
    Nej eftersom soc sa att det inte blir bra att göra massa anmälningar på varandra.. 
    Men de verkar säga emot sig själva i detta..
  • Anonym (Hannah)

Ja jag vet ju inte hur han gör idag men man funderar ju när han ska tjafsa vid dörren varje gång.. 

molly50 skrev 2022-02-28 14:48:18 följande:
    Ok. Men om han har psykiska problem och inte medicinerar sig mot det,och har problem med aggressioner, så är han ju inte lämpad att ta hand om barnen.
    Om han inte börjar ta sina mediciner och jobbar på sitt skiftande humör.
  • Anonym (Hannah)

Soc verkade tycka att det var fullt normalt att han höll koll på oss.. Ja ni har ju ändå barn ihop då ska man kunna samarbeta & kommunicera.. 

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-28 16:21:24 följande:
    Och när han gav sig på handläggaren på soc fysiskt.
    Borde inte soc ha koll på det?
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-28 15:13:19 följande:

Soc verkade tycka att det var fullt normalt att han höll koll på oss.. Ja ni har ju ändå barn ihop då ska man kunna samarbeta & kommunicera.. 

Det finns väl olika grader av vad som är normalt också.
    Han har säkert inte berättat hur han själv beter sig utan försökt framställa sig själv i bättre dager.

Ja,men det är ju det som är problemet. Att ni inte kan samarbeta och kommunicera. Åtminstone inte han.
    Hade ni/han kunnat det så hade ni ju inte haft det här problemet.
    Förstår de inte det på soc?
    Ja precis! Men de verkar inte se det just nu..
    Självklary så gör han ju allt för att svartmåla mig och man tycker ju att soc borde reagera på detta   

Ska man åka in till kontoret och spela upp ljudinspelningarna? 
  • Anonym (Hannah)

Ja jag tänkte ringa den som vi haft från start som är insatt i familjen. Hon är på plats senare under veckan.

Jag har mailat advokaten 2ggr redan idag fast hon är ledig, det är ju sportlov. 

Jag fattar inte vad det är hos polisen som tar sådan tid.. 
    Ja tyvärr så är jag inställd på det redan om sommaren.. som det ser ut nu som blir man tyvärr låst hela sommarlovet med de andra barnen om man ska passa det schemat vi har nu. Om det nu gäller? Jag vet inte hur det är eftersom vi inte kunde enas på senaste mötet och ingey nytt blev inbokat.

Jag försöker öeva normalt som det går men tydligen så håller han koll.. Sticker väl i ögonen när han ser hur glada barnen är när de är ute.

Ja det undrade jag med! Hon ska väl inte lägga näsan i blöt om vad vi kommit överens om på FR! Sedan började hon ta upp ekonomin med den andra pappan och dennes umgänge att jag inte betalar nåt där heller? Näe vi har inte den överenskommelsen eftersom han tjänar bra mycket mer än mig och väljer att lägga pengarna på alkohol istället och det vill inte jag bekosta med barnens pengar.. 

"Men det är ju du som sitter på pengarna" får jag till svar! Man brukar dela kostnader oavsett. Men den infon har inte jag fått. 

Jaha, men vad ska då barnen leva på här om jag ska strö pengar omkring mig till alla andra? Och till dagis?

Ja hur det än är så kommer han förr eller senare gå till Tingsrätten så vi kommer säkert höras igen, säger hon.

Det där sista du nämner har jag aldrig hört talas om? 
    Ja han har avbokat många provtagningar... Sist fick jag ut för det eftersom jag inte kunde ta barnen "extra".. 
    Måste ju egentligen se bra illa ut att han lägger all skuld på mig när han ringer åt alla håll och kanter! Att de inte reagerar på det? Nej då är det jag som är ond som undanhåller barnen från hans umgänge.. 

Ta hand om dej med! Tack för ditt råd!

Anonym (Camilla) skrev 2022-02-28 17:29:23 följande:

Men jösses! Boka ett besök av socialdamerna. Berätta helt rakt upp och ner. Utan känsloargument. Gör en punktlista som stöd för dig själv. Spela upp något ljudklipp. Påtala än en gång om hans psykiska ohälsa. 

Nu tar du kontakt med din advokat igen. Nu får hon rycka i några snören. Det är dags för tingsrätten nu. Det får vara slut med pajkastandet som inte leder någonstans. Sätt tummen i ögat på polisen att nu får de jävlar i mig skynda på. Du m å s t e få stopp på den här situationen. Görs det inget nu kommer det om ett halvår grälas om armpuffar och badbrallor. Samma tugg, anklagelser och hot. 

Ni måste ju få lugn och ro någongång. Fixa i lägenheten och aktivera/umgås med barnen. Säger som alltid. Var är barnens bästa? 

Vem fan är soc att ha åsikter om underhåll och vem som köper vad?? FR funkar ju uppenbarligen inte. Det måste bli TR. Sedan kommentaren från soc att inte anmäla varandra må vara hänt men det är troligen för att de inte vill lyfta på arslet mer än nödvändigt. Dessutom får INTE soc komma med kommentarer och ge känslan av att de tagit parti. De skall var neutrala. De skall lyssna! Sammanfatta och kartlägga får de göra på kontoret. 

Hela hallojet verkar vara riktigt illa skött av myndigheten. Jo förresten. Kanske du ska tipsa hand psykiatriker att han borde ta in honom på provtagning och kontroll. Dags för dem att sk föra barn på tal. Göra en Beardsless familjeintervention fast det är eg för kottar mellan 8-15. 

Nåväl var rädda om er. 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?