Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Han hade alltså läst och godkänt dessa dagar (tillslut)  iallafall
    Först hade han nekat men ändrade sig efter någon månad eller två.
    TR ville ha svar senast som i onsdags och det fick de genom detta mail som jag fick och läst.

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-12-26 17:51:43 följande:
    Har han godkänt så är det det du får gå efter. Påstår han att han inte sett ,inte visste så får du säga att han måste ju ha godkänt eftersom ni fått mailet. 
    Han visste iiiingenting när jag frågande undrade varför de kom alla redan..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-12-26 18:19:23 följande:
    Hoppas du fortsätter att notera allt som sker. Även sånt här, även om det kanske inte verkar så viktigt. Gissar att han försökte att inte låtsas om sånt han själv inte föreslagit. 
    Ja jag spelar in så gott jag kan  

Mitt ena större barn som bor här har också noterat saker som inte ens jag har påverkat och sagt till en familjebehandlare. Så det känns skönt på ett sätt. 
  • Anonym (Hannah)

Min advokat tyckte det var märkligt att han inte läst ÖK som blev beslutat.
    Hon dubbelkollade och det gick iväg som det skulle i förra veckan till både TR och hans ombud.  Hon är verkligen engagerad som mailar på sin ledighet efter kl 23! 

Jag har märkt det vid andra tillfällen att han och hans ombud inte verkar ha så bra kommunikation då de säger olika saker bl.a 

Men där har jag ytterligare en sak att lägga till i vårdnadstvisten.. 

• Anonym (Hannah)

Helt otroligt!

Redan första veckan med den nya ÖK så vill han ändra tiden
    Jag sa att nu är det beslutat den tiden som är. 
    Tydligen så hade vi bestämt en viss tid inför storhelger (det har vi inte) och jag tyckte väl att nyår inte är någon storhelg för småbarn direkt.. 

Då fick jag höra att han inte hade fått ha dem vid jul (fast det var hans förslag på tider som jag gick med på) 
    Vem hade kommit på tiderna som ska vara nu? Undrade han.. Jag sa då att de har han själv godkänt.. 

Jag är inte förvånad.. ingenting duger åt honom, inte ens hans egna förslag! 

Jag håller på dessa tider som är beslutade nu. 

• Anonym (Hannah)

Min advokat skrev igår till bla hans ombud och bad om återkoppling ang nya ÖK och att vi ville ha svar som idag.
    Än har jag inte hört något från någon...

Vad händer om han inte svarar? 

Bråttom är det så fort han ska ha svar om något..

• Anonym (Hannah)

Jaha..

Tillbaka på ruta 1.. 

Domstolen tyckte vi skulle gå på samarbetssamtal på FR igen. Det gick ju så fantastiskt bra sist tycker jag.. 

Jag får vara nöjd med att han inte fick utökat umgänge iaf.. Kom inte ens upp på tal.

Domaren var inte så värst intresserad av någonting alls egentligen.. 

Så 15 minuters förhandling.. 

Men är det vägen jag måste gå så må det vara så men allting skjuts ju bara fram! 

Nästa förhandlingar är i vår.. 

Vad är det man ska ta upp på dessa samtal liksom!?.. Han yrkar på sina övernattningar och jag säger nej.. Vi kommer stå och stampa på samma ställe bara..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2023-01-23 23:04:17 följande:

Tack för uppdatering. Det var väl själve fan att det skulle vara så dåligt i rätten. Inget om polisanmälningarna togs upp och bevakade umgänge? Tur att han inte fick mer tid iaf. 

Bra kämpat! Pusta ut och ta nya tag sen. Kramar till dig och kidsen. 

Tack så mycket! Kram till Dej med <3

Jodå han nämnde lite i förbifarten men eftersom vi löste julen så bra så tyckte han att det var bra! Nja.. vi fick ju liksom lösa den och det nya schemat med advokat, men men.. Schemat som pappan tydligen hade hävdat fram till ett visst datum enl hans ombud (som inte alls stämmer, finns inte en enda anteckning om det) Det var mitt förslag från början eftersom att de skulle få sina timmar på fsk... Han har ju inte ens bekräftat det nya ännu! 
    Sedan kom han efteråt och sa att han inte hade fått haft dem över jul, fast det var hans förslag! 

Ja det kändes som att man inte hade något annat val. Verkar vara den linjen de går på. 
    Så plågas ett par månader till med onödiga samtal som inte leder någon vart. Jag ger det MAX 2 möten.. Mer dyrbar tid av mitt liv ner jag inte ge. Inget möte med honom har ju liksom gett nått hittills.

Men jag ser det som att nu ska jag för sista gången göra klart för honom att så här ska jag ha det:

Minimal kontakt (endast sms) endast gällande barnen inget annat utöver det. Jag vill inte att han söker upp oss när vi är ute.
    Hämtningar/lämningar det räcker! Ingen kontakt utöver det! 
    Och fortsätta med schemat vi har nu.
    Stå fast vid att barnen är för små vid övernattning samt hans ostabila mående. 
    Sedan så måste ju fam.rätt ta hänsyn till att det blir en förhandling gällande misshandel mm. Att han faktiskt inte bara är misstänkt utan att det är åtal! 

Han kommer ju tro nu innan samtalen att jag kommer "släppa" mer och vara "samarbetsvillig" & trevlig..
    Han tog upp min attityd inför domaren, men fick till svar att ni bor väl ändå inte ihop! Så det kändes bra!

Sedan så gnällde han att barnen var sååå trötta och de sov och sov.. Och var trötta redan efter 10 när han hämtat dem, men han var tvungen att hålla dem vaken till iaf minst 11!.. Domaren snäste att det beror väl på när de vaknar på morgonen!.. 

Och så fort jag öppnade munnen, så satt pappan och fnös..

Sedan kommer han flippa när han får reda på att jag letar annat boende, i en annan stad..  närmare min familj, mina andra barn, mitt jobb.. 
    Men hitta en ny bostad är inte det enklaste.
  • Anonym (Hannah)

Och nu drar det igång!  Som jag misstänkte!

Nu tror ju han att det är fritt fram med ALLT gällande barnen och tex BVC besök osv.

Nu ska han promt  med på besöket som inte ens är på hans umgängesdag!
    För att visa att han ska vara sååå duktig med samarbetet! 

Så nu har jag redan fått kontakta min advokat...

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2023-01-24 14:14:54 följande:

Bra med kontakten med din advokat. Det måste ju framgå klart och tydligt att det finns ett pågående åtal. Att han inte bekräftat tiderna och inte medverkat i samarbetet när det gäller planering för barnen. DET ska din advokat ta med honom. Du ska bara hålla ett neutralt samtalsläge, hålla dig till fakta och bemöta honom korrekt. Trevlig behöver du inte vara. Bara korrekt. Det räcker. Skriv ner vad du vill säga FR. Dra det och ställ frågan vad FR förväntar sig. 

Du har dessutom ingen upplysningsplikt till honom. Kolla dock om det behövs godkännande från andra föräldern om du byter skola och kommun. Så det inte hoppar upp och biter dig i röven. 

Ja det ska jag definitivt ta upp!

Det ska jag tänka på.

Nej det vet jag att jag inte har.

Där blir det problem då han inte godkänner en flytt. Då tappar han all kontroll! All makt!
    Men jag argumenterar med att jag inte känner mig trygg här eftersom han är våldsam, hotfull, obehaglig och efterhängsen m.m samt åtalet.

Jag vet inte om han kan utsätta de andra barnen för något när de är ensamma ute då han fräser åt dem vid lämningarna. 

Min advokat vet om mina planer om flytt och hon tycker det låter klokt. 

Godkänner han inte kan det ses som samarbetsproblem.

Jag kan inte bo kvar för att göra honom nöjd.. 
    Det hade varit så mycket enklare med ensam vårdnad..
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?