Anonym (Camilla) skrev 2023-01-23 23:04:17 följande:
Tack för uppdatering. Det var väl själve fan att det skulle vara så dåligt i rätten. Inget om polisanmälningarna togs upp och bevakade umgänge? Tur att han inte fick mer tid iaf.
Bra kämpat! Pusta ut och ta nya tag sen. Kramar till dig och kidsen.
Tack så mycket! Kram till Dej med <3
Jodå han nämnde lite i förbifarten men eftersom vi löste julen så bra så tyckte han att det var bra! Nja.. vi fick ju liksom lösa den och det nya schemat med advokat, men men.. Schemat som pappan tydligen hade hävdat fram till ett visst datum enl hans ombud (som inte alls stämmer, finns inte en enda anteckning om det) Det var mitt förslag från början eftersom att de skulle få sina timmar på fsk... Han har ju inte ens bekräftat det nya ännu!
Sedan kom han efteråt och sa att han inte hade fått haft dem över jul, fast det var hans förslag!
Ja det kändes som att man inte hade något annat val. Verkar vara den linjen de går på.
Så plågas ett par månader till med onödiga samtal som inte leder någon vart. Jag ger det MAX 2 möten.. Mer dyrbar tid av mitt liv ner jag inte ge. Inget möte med honom har ju liksom gett nått hittills.
Men jag ser det som att nu ska jag för sista gången göra klart för honom att så här ska jag ha det:
Minimal kontakt (endast sms) endast gällande barnen inget annat utöver det. Jag vill inte att han söker upp oss när vi är ute.
Hämtningar/lämningar det räcker! Ingen kontakt utöver det!
Och fortsätta med schemat vi har nu.
Stå fast vid att barnen är för små vid övernattning samt hans ostabila mående.
Sedan så måste ju fam.rätt ta hänsyn till att det blir en förhandling gällande misshandel mm. Att han faktiskt inte bara är misstänkt utan att det är åtal!
Han kommer ju tro nu innan samtalen att jag kommer "släppa" mer och vara "samarbetsvillig" & trevlig..
Han tog upp min attityd inför domaren, men fick till svar att ni bor väl ändå inte ihop! Så det kändes bra!
Sedan så gnällde han att barnen var sååå trötta och de sov och sov.. Och var trötta redan efter 10 när han hämtat dem, men han var tvungen att hålla dem vaken till iaf minst 11!.. Domaren snäste att det beror väl på när de vaknar på morgonen!..
Och så fort jag öppnade munnen, så satt pappan och fnös..
Sedan kommer han flippa när han får reda på att jag letar annat boende, i en annan stad.. närmare min familj, mina andra barn, mitt jobb..
Men hitta en ny bostad är inte det enklaste.