Jag lärt mig att bra/fin mat är EXTREMT flytande benämning, jag vet inte ens vad det betyder faktiskt.
För mig det när man lagt ned tid på maten och laga det ifrån grunden.
Fin mat, det är när man gör den sjukt god skulle jag säga, andra tror det handlar om hur mycket maten kostar att köpa in.
Bra mat är mat som inte fuckar upp din kropp i längden, men det betyder inte att man måste äta bra alltid.
Linda5 skrev 2021-10-16 09:28:46 följande:
Menar tvärt om. Många motiverar gigantiska matkontonmed att dom äter "bra" mat och hävdar att har man lågt matkonto äter man dålig mat och bjuder på snålmat vid kalas.
Jag hävdar att man med lite tanke och engagemang kan äta väldigt bra till en billig peng om man vill.Till och med hur enkelt som helst.
Men har märkt att en del prioriterar att äta processad billig mat, och främst av lathet eller okunskap hur man tillagar bra och billig mat.
Personligen äter jag både och, både billigt och dyrt.
Sen om man vill äta billigt, så finns det en hel del saker man kan köpa som är utgånget datum tom och som ändå håller i evigheter.
Och en är tom fördel att köpa utgången, som ost som bara blir bättre och bättre med tiden.
En annan är cräm fräs, som börjar bli riktig god 6 månader efter bästföredatumet.
Dock har Garants kräm fräs visat sig kunna bli dålig redan före bästföredatumet, har inte träffat på detta på annat märke.
En gång köpte jag 8st 0,5L för 5:- stycket(rena rånet) och hade dessa mot ett halvår och alla var perfekta under hela tiden.