• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    Anonym (Teddy) skrev 2021-10-15 20:10:44 följande:

Jag hade kanske kunnat vara tydligare!

Jag utgår ifrån det du skrev: en kvinna som tappat sexlusten men i en ny relation återfinner sin sexlust. Det tycker jag låter som att det finns brister i tillfredsställande, ja. Tycker inte du? Och bristerna kan ju naturligtvis gå åt båda hållen, jag menar inte att det tvunget är könsbundet. Men eftersom du ställde frågan väldigt ensidigt så gjorde jag detsamma.

Det behöver ju inte bero på att mannen inte tillfredställer sin kvinna. Han kanske gör på samma sätt som han tidigare gjort och som var tillräckligt då men tydligen inte fungerar längre.

Det finns ju massor med trådar här från män som gör allt för sin kvinna men som ändå inte har sexlust.
  • Anonym (???)
    En manlig man skrev 2021-10-15 17:19:15 följande:

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

Vad menar du med det jag gjort felstil på? 
    Vadå "om ni bara tillfredsställt er man"  - man är väl TVÅ om en relation, TVÅ om sexet - TVÅ om allting. Jag har inte läst tråden men din inledning visar hur enkelspårigt du tänker. 
  • En manlig man
    Anonym (Nope) skrev 2021-10-15 20:16:18 följande:

Det har hon g a r a n t e r a t gjort, men när hon säger så känner du dig speciell för att hon älskar att suga just dig. Ungefär samma som att säga hur skön kuk någon har eller att man aldrig kommit med någon annan på samma sätt tidigare. Man vet att ni mår bra av att höra det, även om man förvånas över att ni går på den enkla

Jo den tanken har slagit mig såklart och så kan det vara. Bryr mig inte nämnvärt då jag vet att hon sugit kuk men enligt henne inte alla. Men samma sak har ju många kvinnor anonymt skrivit här så det verkar ju inte vara helt ovanligt.
  • Anonym (Teddy)
    En manlig man skrev 2021-10-15 20:17:27 följande:

Det behöver ju inte bero på att mannen inte tillfredställer sin kvinna. Han kanske gör på samma sätt som han tidigare gjort och som var tillräckligt då men tydligen inte fungerar längre.

Det finns ju massor med trådar här från män som gör allt för sin kvinna men som ändå inte har sexlust.

Det behöver inte bero på det men det kan ju bero på det. Frågan var ju då ifall mannen i så fall känner skuld över att ha splittrat familjen. Samma fråga som du ställde.
  • En manlig man
    Anonym (???) skrev 2021-10-15 20:20:14 följande:

Vad menar du med det jag gjort felstil på? 

Vadå "om ni bara tillfredsställt er man"  - man är väl TVÅ om en relation, TVÅ om sexet - TVÅ om allting. Jag har inte läst tråden men din inledning visar hur enkelspårigt du tänker. 

Självklart är man två. De flesta män vill ju tillfredställa sin kvinna såklart. Men om hon inte vill ha sex så påverkar det troligen förhållandet i fel riktning. Kanske det hade räddats om hon ställt upp sexuellt för sin man som några kvinnor i den här och andra trådar skriver att de gör och inte har något emot det.

Men tråden handlar om det finns skuldkänslor när man som kvinna utan sexlust plötsligt vaknar till liv när man börjar internetdejta efter separationen och plötsligt vill ligga igen.
  • En manlig man
    Anonym (Teddy) skrev 2021-10-15 20:28:55 följande:

Det behöver inte bero på det men det kan ju bero på det. Frågan var ju då ifall mannen i så fall känner skuld över att ha splittrat familjen. Samma fråga som du ställde.

Såklart kan det vara så. Men han ville ju iallafall ha sex även om hon inte blev tillfredställd av det. Hon får väl tala om hur hon vill ha det och kanske ta saken i egna händer och inte bara förlita sig på mannens insats. Män som har kvinnor som ställer upp ibland får ju ta för sig och mer eller mindre göra jobbet själva, då får väl kvinnan göra samma. Eller?
  • En manlig man
    bombergranaterochtrumvirvel skrev 2021-10-15 20:36:30 följande:

P-piller gör kvinnor mycket mindre kåta!

Är det så? Jag tyckte själv att jag märkte en liten skillnad faktiskt när sambon började med sina. Jag drog ut första månaderna vi var ihop. Men mest troligt är väl den naturliga avmattningen efter ett tag.
  • Anonym (W)
    En manlig man skrev 2021-10-15 20:09:15 följande:

Var männen otrogna för att de inte fick sex av sin kvinna eller var det kanske bara som några kvinnor tidigare skrivit som anledning att de lämnat sina män att de förändrats eller tom. äcklades av dem?

Jag vet inte bakgrunden till otroheten i alla fallen, men av dom jag fått veta så har det varit en kombination av att sexlivet dött och att det inte längre fanns någon kärlek och attraktion kvar ifrån mannens sida
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-15 17:29:22 följande:

Men varför ville du inte ligga med din man om det går bra med en annan?

Din logik bygger på en mycket obehaglig inställning, enligt min åsikt. Som om sex och lust inte har något, som helst, att göra med vilken person man har sex med.

Du frågar dig varför hon inte kan ha sex med x om det går bra med y.

För många människor, både män och kvinnor, är det viktigt vilken person man har sex med och det betyder mycket om man har känslor för dem eller inte. Kanske ser du inte kopplingen. Jag vet inte, men just ditt synsätt skulle definitivt få mig att torka ihop totalt.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?