• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    Anonym (Nope) skrev 2021-10-15 18:38:21 följande:

Nej, jag lämnade min man för att han inte gav mig någon uppmärksamhet. Nope.

Ok, tack. Jag förstår att du lämnade om det var så illa och att sexlivet var dött.
  • En manlig man
    Anonym (Bella med kundvagn) skrev 2021-10-15 18:36:18 följande:

En man som lämnar sin kvinna för att hon tappat sexlusten eller en kvinna som lämnar sin man för att han är impotent.Är det lika ok enligt dig?

Om kvinnan som tappat sexlusten ändå ställer upp och ligger med sin man eller suger av honom lite då och då skulle jag säga är samma som en man som är impoten men ändå gör sitt bästa för kvinnan. Slickar, använder dildos osv.

Om han inte bryr sig och de aldrig har sex så är det givetvis samma sak som en kvinna utan sexlust som inte ställer upp.
  • En manlig man
    Anonym (Suck) skrev 2021-10-15 18:40:05 följande:

En kvinna tappar sexlusten av olika anledningar och då ska hon ännu mer aktivt börja tillfredsställa en annan person mot sin vilja...? Du tycker att en kvinna ska sälja sin kropp för "kärnfamiljens skull"...? Snacka om horeri.

Hoppas du fattar själv att bristande sexlust väldigt sällan är orsaken till att man avslutar en relation. Däremot kan orsakerna varför man avslutar en relation ha en direkt negativ inverkan på relationen.

Incel much....?

Tycker du att en man ska stanna hos en kvinna utan sexlust och som inte "ställer upp"?

Incel? Nej, jag har haft många kvinnor och är i förhållande sen några år.
  • Anonym (Teddy)
    En manlig man skrev 2021-10-15 17:19:15 följande:

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

Jag undrar detsamma men från en annan synvinkel: tänker ni män på att om ni bara hade tillfredsställt er kvinna så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans? Borde ni män känna skuld? Om inte, varför?
  • Anonym (Suck)
    En manlig man skrev 2021-10-15 18:52:30 följande:
    Tycker du att en man ska stanna hos en kvinna utan sexlust och som inte "ställer upp"?

Incel? Nej, jag har haft många kvinnor och är i förhållande sen några år.
    Hur i hela friden kan du ens få för dig att tolka in nåt liknande i vad jag skrev? Alla är fria att göra sina egna prioriteringar men om man lämnar sin partner av en sån orsak är man inte byggd för att ha en relation i vilket fall och kan hålla sig till att bara ligga runt.

Då förstår jag varför du frågar iaf.
  • En manlig man
    Anonym (Teddy) skrev 2021-10-15 18:57:39 följande:

Jag undrar detsamma men från en annan synvinkel: tänker ni män på att om ni bara hade tillfredsställt er kvinna så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans? Borde ni män känna skuld? Om inte, varför?

Menar du nu att vi utgår från att en kvinna har tappat sexlusten för att hennes man inte tillfredställt henne sexuellt?

Bra att vara tydlig!
  • En manlig man
    Anonym (Suck) skrev 2021-10-15 19:00:31 följande:

Hur i hela friden kan du ens få för dig att tolka in nåt liknande i vad jag skrev? Alla är fria att göra sina egna prioriteringar men om man lämnar sin partner av en sån orsak är man inte byggd för att ha en relation i vilket fall och kan hålla sig till att bara ligga runt.

Då förstår jag varför du frågar iaf.

Jag tolkade det inte så. Jag ställde bara en motfråga.

Ditt svar var att man får prioritera som man vill. Lite politikersvar tycker jag. Jag är mer intresserad av vad du tycker personligen.

Är det ok för en man att lämna sin kvinna om hon tappat sexlusten? Ja eller nej?
  • Anonym (Bella med kundvagn)
    En manlig man skrev 2021-10-15 18:48:04 följande:
    Om kvinnan som tappat sexlusten ändå ställer upp och ligger med sin man eller suger av honom lite då och då skulle jag säga är samma som en man som är impoten men ändå gör sitt bästa för kvinnan. Slickar, använder dildos osv.

Om han inte bryr sig och de aldrig har sex så är det givetvis samma sak som en kvinna utan sexlust som inte ställer upp.
    Hur ställer du dig till att behöva ställa upp på sex?

Jag ser ditt exempel som mycker värre för kvinnan, vill ändra dina förutsättningar till att kvinnan ställer upp och runkar eller suger mannen lite då och då. Inte ligger med honom. Underlivet är liksom uteslutet för båda, annars är det inte jämförbart.
  • Mimosa86
    En manlig man skrev 2021-10-15 17:19:15 följande:

Nu är det ju så att 70% av skilsmässor initieras av kvinnan. Men men

Tycker att det är att göra det väldig enkelt att deklarera att kvinnor får en sämre lust med tiden utan att ifrågasätta VARFÖR kvinnans lust dalar i längre relationen och varför den väcks till liv i en ny relation. Min gissning är att vid en ny relation upplever kvinnan åter pirret, uppmärksamheten, det starka bandet som i förra relationen försvunnit i bekvämhet och vardagsbestyr.

Jag tror många relationer skulle få en nytändning om man åter började uppvakta varandra, se varandra och intressera sig för varandra på nytt. Ansträngde sig och såg över alla delar av relationen.

Jag kan bara prata för mig själv. Nu har jag ifs hög lust, men det beror också på att jag har en man som är intresserad av mig och visar kärlek och uppskattning. De perioder med mycket jobb och där vi knappt hinner säga hej till varandra så blir det också en sextorka. Sex är inte frikopplat mitt känsloliv.
  • Anonym (Suck)
    En manlig man skrev 2021-10-15 19:05:07 följande:
    Jag tolkade det inte så. Jag ställde bara en motfråga.

Ditt svar var att man får prioritera som man vill. Lite politikersvar tycker jag. Jag är mer intresserad av vad du tycker personligen.

Är det ok för en man att lämna sin kvinna om hon tappat sexlusten? Ja eller nej?
    Nu har du iaf fått svar då, även om jag tyckte frågan var konstig.

Det ÄR vad jag tycker personligen. Tycker det var rätt tydligt.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?