Ma1986 skrev 2022-01-28 10:48:48 följande:
Åh men världens största grattis elinelisabeth! Underbart! Känner du dig lugnare nu när du sett det lilla livet?
Jag tränar på som innan, men med lite lägre vikt och färre set. Min PT kommer justera programmet nu också för mer fokus på rygg/core etc. Framförallt andfådd när jag kör ben men det är bara att ta lite längre pauser. Jag tror få gå till gymmet när de känner sig krassliga så klarade du dig från din man kan du nog vara lugn där :)
Jag är inte alls så försiktig, vilket jag kanske borde vara? min vän som också är gravid tänker mycket som du gör. Jag har fortsatt med hudvård/nagellack etc som vanligt tänker att de typer av gifter tyvärr inte försvinner på några månader ur kroppen. Dvs det jag redan har ligger nog kvar. Följer alla matråd och handlar eko av det som finns eko. Var på inskrivning på MVC och fick bara rekommendation om att ta extra järn så jag litar på det. Men man ska ju naturligtvis göra det som känns bäst och det man mår bäst av. Jag tror det finns så mycket gifter i vår närmiljö, att det jag gissar du läst på Naturskyddsförening handlar om att det KAN ha påverkan och jag tycker personligen att deras råd för mig innehåller mycket knapphändig information och onyanserat Ungefär som cancerlarmet om chips. Men det är jag det.
Kommer du göra KUB/NIP?
Stort tack!
Jo men absolut, det känns lugnare nu. Nu vågar jag tro på att det är sant, det låg ju faktiskt en liten figur där inne och rörde sig. Så fantastisk!
Låter som vettiga justeringar av träningen. Jag ska nog våga mig på att gå till gymmet ändå. Tar långa promenader varje dag, men känner att jag också behöver lägga fokus på ryggen nu.
Det har du faktiskt helt rätt i, gifterna har ju ackumulerats under lång tid. Och det går ju inte att värja sig heller, gifterna finns överallt. Jag tror att jag är onödigt petig, ska försöka ha en mer avslappnad attityd. Hitta nån gyllene medelväg.
Ja, jag ska göra KUB, så får vi se vad det visar och om
vi behöver gå vidare. Tänker att jag vill vara så förberedd det bara går om sannolikheten är hög att barnet avviker på något sett. Ska du göra det?