Elinelisabet skrev 2022-01-21 16:12:30 följande:
Förstår verkligen att du blir orolig över blödningarna, men tänk ändå att du haft flera innan som inte visat sig vara nåt konstigt. Mot den bakgrunden är ju sannolikheten att denna är i sin ordning större än att den inte är det. Men fattar såklart att du oroar ändå. För mig har det inte kommit nåt alls, men orolig som jag är tänker jag ibland att det beror på att det liksom ligger därinne och gottar sig i väntan på att bara forsa ut. Så dumt!
Skönt att du inte blev så dålig av covid. Tröttheten är nog en kombo som du skriver.
Men gud var skönt att hon sa så. Bra läkare! Förstår att det lugnade er massor. Pratade med en kompis igår som inte riktigt fattar varför jag oroar mig så mkt och inte riktigt kan glädjas åt att jag ju faktiskt är gravid vad det verkar. Men jag tror att det är så här det är för den som kämpat länge för en graviditet och varit igenom IVF med allt vad det innebär. Det är svårt att verkligen tro på att det kommer att gå hela vägen när man haft så mycket motgång. Hoppas att ett fint UL nästa vecka lugnar mig något iaf :)
Så är det säkert, tänkte höra på nästa UL om det kan se om jag har tunna/känsliga slemhinnor eller så. Vore ju fint med (ytterligare) än förklaring. Mer än att det är normalt
Visst är det mycket oro och tankar kring varför turen plötsligt kommit och om turen är för att stanna. Man känner sig stukad efter ha kämpat för barn länge och kanske tappat lite självförtroendet i att man faktiskt kan bli välsignad med ett barn. Men vi har en del bekant som har ett och två barn med IVF så får bara tänka på dem!